آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 443 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر حدود یکساله ازدواج کردم و بعد ازدواج لکه های سفید رنگ توی کشالم مشاهده شد ظاهرا رفتن ولی الان خیلی جوش میزنم تو همون ناحیه همچنین ی دونه زگیل هم دراوردم.میخواستم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      این جوش ها فولیکولیت هستند. شب ها محلول کلیندامایسین بزنید

  • تصویر کاربر باربد یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    سلام ارادتمندم
    اقاي دكتر يك هفته هستش كه به شدت سرماخوردم خيلي به شدت اولش ادرارم خوب بود اما تو همون روزاي اول چندتا سنگ كوچك دفع كردم الان كه يك هفته گذشته پشت كمرم خيلي درد ميكنه دوطرف و تير ميكشه به سمت بيضه هام و ادرارم خيلي خيلي خيلي كم شده از كجا بدونم سنگ گير كرده يا بخاطر سرما خوردگيم كليه هام ورم كرده !؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      بایستی سونوگرافی از کلیه ها ومثانه و نیز ازمایش کشت و کامل ادرار بدهید

  • تصویر کاربر عماد یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 391 مشاهده پرسش
    سلام، من ۲۴ سالم هست و گاهی اوقات خودارضایی میکنم، یه مدته که این کار رو کمتر انجام میدم،حدودا ماهی یک بار،ولی دو تامشکل دارم
    ۱. وقتی مدت زیادی خودارضایی نمیکنم،بعضی موقع،موقع مدفوع مایعی شبیه اسپرم ازم خارج میشه،میخاستم ببینم چیه و چیکار کنم؟
    ۲. وقتی مدت زیادی از خودارضاییم میگذره مثلا بعد از سه چها هفته که از نظر جنسی فعال میشم، بعضی موقع،بعد از مدفوع بیضه راستم یه درد خفیفی میگیره، بعد حدود نیم ساعت یا یه ساعت از بین میره، ولی وقتی زیاد خودارضایی میکنم این درد رو تجربه نمیکنم.دکتر نظر شما چیه؟چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام
      من ۲۴ سالم هست و گاهی اوقات خودارضایی میکنم، یه مدته که این کار رو کمتر انجام میدم،حدودا ماهی یک بار،ولی دو تامشکل دارم
      ۱. وقتی مدت زیادی خودارضایی نمیکنم،بعضی موقع،موقع مدفوع مایعی شبیه اسپرم ازم خارج میشه،میخاستم ببینم چیه و چیکار کنم؟..........................طبیعیه و کاری نیاز نیست بکنید
      ۲. وقتی مدت زیادی از خودارضاییم میگذره مثلا بعد از سه چها هفته که از نظر جنسی فعال میشم، بعضی موقع،بعد از مدفوع بیضه راستم یه درد خفیفی میگیره، بعد حدود نیم ساعت یا یه ساعت از بین میره، ولی وقتی زیاد خودارضایی میکنم این درد رو تجربه نمیکنم.دکتر نظر شما چیه؟.........................به دلیل اسپاسم ناشی از عدم تحریک طولانی مدت هست و بیماری محسوب نمیشه 

    2. تصویر کاربر عماد یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)
      خیلی ممنون دکتر،خیلی نگران بودم،انشالله همیشه موفق باشید🙏🙏
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلامت باشید

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پژمان یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 380 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید.دکتر من هنگامی که نزدیکی میکنم پوست آلتم مخصوصا قسمت زیر ناحیه ختنه گاه دچار پارگی میشود انگار پوست ترکیده.چندین بار از مرطوب کننده بعد از حمام و پماد هیدروکورتیزون استفاده کردم جوابگو نبود، پوست ان قسمت نازک است برای کلفتتر شدن پوست باید چه کنم؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      با متخصص پوست مشورت کنید

  • تصویر کاربر پرویزعبدالهی یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب
    دکتر جان بنده 1ساله مشکل نعوظ دارم تمام آزمایشات هم انجام دادم همه نرمال هست سنوگرافی هم دادم گفتن سالمه بعداز تزریق پاپاورین هم نعوظ م طول کشید ومجبور شدم به بیمارستان مراجعه کنم تا خون داخل آلتم رو تخلیه کردند آیا احتمال اینکه نشت وردید داشته باشم وجود داره
    در ضمن هیچ مشکل روحی هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      نشت وریدی ندارید چون بحث نشت وریدی اگر داشتید نعوظ تان بعد از پاپاورین طول نمی کشید

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 446 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط