آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر solia شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من قبلا یبار عکس ازمایش hpv براتون فرستادم منفی بوده. ولی یه ضائعه کوچیک روی لابیا داشتم که با کرم الدپرا رفع شد. توی تیر ماه ازمایش داده بودم و کرم استفاده کردم. الان دوباره روی بدنم چندتا ضایعه میبینم گوشتیه رنگ پوستمه نمیدونم زگیل هست یا نه خیلی نگرانم. متاسفانه من با تیغ شیو کردم احساس میکنم برای این پخش شده. میشه راهنماییم کنید تو خونه چجوری درمانش کنم. پ اینکه دقیقا لبه لابیا اول اول ورودی دهانه هر بار که مقاربت میکنم یچیزی مثل پارگی ایجاد میشه خارش و سوزش داره علتش چیه ربطی به همون زگیل داره؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      یه زائده مشکوک دارید با همان کرم آلدرا میشه از بین برد
       اینکه دقیقا لبه لابیا اول اول ورودی دهانه هر بار که مقاربت میکنم یچیزی مثل پارگی ایجاد میشه خارش و سوزش داره علتش چیه ربطی به همون زگیل داره؟؟؟..................خیر این بدلیل فشار حین مقاربت هست و طبیعی است

  • تصویر کاربر ابولفظل شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام من چند روزه با دوسدخترم میرم بیرون و التم بلند میشه مدته زیادی اینطوری میمونه تا بره وقتی میره بیضه هام درد میگیره و کمرمم درد میگیره میتونید راه نماییم کنید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      اینحالت طبیعیه و فقط با انزال هست که درد آرام می شود

  • تصویر کاربر Maryam شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 399 مشاهده پرسش
    سلام من یماه پیش دچار زگیل تناسلی معقد شدم بردم سوزوندن وبرای اطمینان ازمایش hpv دادم ک جوابش منفی بود،ولی الان بعده یماه دوباره زگیل دراومده،اگ الوده نیستم و جواب منفیه پس چرا درمیان؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      شاید حجم نمونه کم بوده یا از نقاط سالم نمونه گیری شده باشد

  • تصویر کاربر P شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 587 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    من مرد هستم سی و دوساله و از پانزده سال پیش به خودارضایی شدید مثلاً روزی دوبار اعتیاد داشتم تا شش ماه قبل و الان ترک کردم
    سوال من اینه که آیا این شدت از خودارضایی سبب نوروپاتی محیطی یا میوه پاتی و عوارض روی دستگاه عصبی و ماهیچه ایی و دستگاه عصب مرکزی میشه؟
    اگر بله توضیح بدین به چه شکل
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام

      خیر

  • تصویر کاربر کیوان شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1212 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    بنده سال 93 بیضه سمت راستم خیلی بزرگ شد و با تشخیص پزشک سرطان بدخیم ولی 1 درصد بود و عمل کردم کامل برداشته شد و بعدش شیمی درمانی شدم و دیگه واسه چکاپ دیگه نرفتم دکتر بعد از بهبودی

    تا الان سال 98 که نامزدی کردم رفتم دکتر قبلیم واسم آزمایش نوشت دیگه همه آزمایشات خون و کلیه و.. خوب بود ولی ازمایش اسپرم دادم نوشته بود no sperm یه توده در بیضه چپم دیده شد و دکتر گفتش باید این یکی هم کامل برداشته بشه
    اول اینکه تشخیص درست هست؟؟
    دوم اینکه اگه این یکی هم بردارم واسه سکس با همسرم به مشکل میخورم؟؟
    با تزریق هورمون درست میشه مشکلات جنسیم منظورم ) نزدیکی هست؟؟
    بچه دار شدن مهم نیس واسه هردوی ما!
    ممنون که وقتتون رو میذارید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۰ اسفند ۹۸( 6 سال پیش)

      سلام دکتر
      بنده سال 93 بیضه سمت راستم خیلی بزرگ شد و با تشخیص پزشک سرطان بدخیم ولی 1 درصد بود و عمل کردم کامل برداشته شد و بعدش شیمی درمانی شدم و دیگه واسه چکاپ دیگه نرفتم دکتر بعد از بهبودی

      تا الان سال 98 که نامزدی کردم رفتم دکتر قبلیم واسم آزمایش نوشت دیگه همه آزمایشات خون و کلیه و.. خوب بود ولی ازمایش اسپرم دادم نوشته بود no sperm یه توده در بیضه چپم دیده شد و دکتر گفتش باید این یکی هم کامل برداشته بشه
      اول اینکه تشخیص درست هست؟؟ ..............................بستگی به معاینه و نتیجه سونوگرافی و تست های هورمونی دارد
      دوم اینکه اگه این یکی هم بردارم واسه سکس با همسرم به مشکل میخورم؟؟ ..............................با تزریق هورمون غالبا مشکلی در رابطه جنسی رخ نمی دهد

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 446 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط