آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر عطا جمعه ۲۴ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام دکتر !خسته نباشید .
    هزینه جراحی الت تناسلی پرده دار با بیمه تامین اجتماعی چقدر میشه(قیمت جراحی در سه حالت خفیف،متوسط و شدید باهم فرق دارن?)
    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۴ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      من با بیمه تامین اجتماعی قرار داد ندارم و هزینه اش در موارد خفیف تا متوسط یکسان هست
  • تصویر کاربر m دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب:
    1.شدت کجی چند درجه است؟
    2.امکان بازگشت کجی بعد از عمل در اثرضربات وارده سکس دارد؟
    3.یا مثلا بعد از 10 سال بازگشت به مرور زمان وجود دارد ؟
    4شرایط را چگونه میبینید نعوظ من چند ثانیه دوام دارد ؟
    5.بعد از عمل با زاویه الت صاف میماند یا الت من توانایی قرار گرفتن در حالت قائم 90 نسبت به بدن راخواهد داشت؟لطفا ...سوالات را کامل پاسخ دهید؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام

      1.شدت کجی چند درجه است؟........................حدود ۳۰ درجه
      2.امکان بازگشت کجی بعد از عمل در اثرضربات وارده سکس دارد؟..........................۱۰ درصد البته اگر ۶ ماه سکس نداشته باشید دیگر بازگشت نخواهد داشت
      3.یا مثلا بعد از 10 سال بازگشت به مرور زمان وجود دارد ؟......................خیر
      4شرایط را چگونه میبینید نعوظ من چند ثانیه دوام دارد ؟............................شرایط خوبه
      5.بعد از عمل با زاویه الت صاف میماند یا الت من توانایی قرار گرفتن در حالت قائم 90 نسبت به بدن راخواهد داشت؟..............................................نمی تون از الان پیش بینی کرد ولی بهر از الان می شود
  • تصویر کاربر روزيتايزدان دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشيد.علت شناسي وستيبولار پاپيلوما رو ميخواستم بدونم واينكه راه درمانش بجز ليزر كه عرض كرديد روش ديگري هم ميتونه باشه و تا چه سني اين بيماري وجود داره و امكان محو خودبخودي وجود داره؟
    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      در مورد علت وستیبولار پاپیلوماتوز و اهمیت بالینی آن هنوز اختلاف نظر وجود دارد. در گذشته آن را ناشی از عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی می دانستند، اما در خیلی از مطالعات فقط رابطه خیلی ضعیفی بین ویروس HPV و وستیبولار پاپیلوماتوز یافته اند. امروزه وستیبولار پاپیلوماتوز را یک گونه طبیعی از بافت پوششی ناحیه تناسلی خارجی زنان می دانند و در مورد شیوع آن در زنان آمار متعددی از ۱ تا ۳۳ درصد در مطالعات مختلف ذکر شده است. احتمال رفع خودبخود این ضایعات بعید می باشد مگر در سن یائسگی. روش مناسب تری را من نمی شناسم
  • تصویر کاربر امید دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام
    پسر 12 ساله ای دارم که آلت تناسلی کوچکی دارد لطفا راهنمایی بفرمایید در صورت امکان با دارو مسئله حل بشه . اگر نیاز به ویزیت حضوری هست لطفا زمان و آدرس مطب رو برام ارسال بفرمایید ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      ابتدا بایستی معاینه شوند تا مشخص شود که چه وضعیتی دارند
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      آدرس مطب آدرس مطب : تهران ، خ میرزای شیرازی , نرسیده به خ شهید بهشتی, کوچه شهدا , پلاک 22 , طبقه 4, واحد 20
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 368 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترتازه عقد کردمو نامزد دارم تا وقتی عروسی کنم امکان اینکه دکتر برم نیست زگیل تناسلیمو با پودوفیلن درمان کردم فقط یک ضایعه داخل کانال مقعد دارم لطفا میشه بگین اگه 1سال صبر کنم زگیل داخل مقعدمو درمان نکنم تا بعده عروسیم امکان انتشار ویروس برامن هست؟سرطان میگیرم؟میشه از پودوفیلن استفاده کنم برای کانال مقعد طوری بپوشونمش ک ب دیواره برخورد نکنه پودوفیلن ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان انتشارش با گذشت زمان هست ولی سرطان خیر. برای پودوفیلین خودتان بایستی تصمیم بگیرید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 459 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط