آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر سروش چهارشنبه ۱۸ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر . من یه پسر 18 ساله هستم و از 13 سالگی خود ارضایی میکنم . آقای دکتر به شدت به این عمل مبتلام و هر 3 4 روز یکبار خود ارضایی میکنم بعضی مواقع هر روز یه بار . اما من کنکوریم و حتما حتما با توجه به عواقبی که داره باید ترکش کنم و به نظر خودم فقط دارو میتونه کمکم کنه . روش هایی که در اینترنت هست رو دیدم و کمکی بهم نکرد . به نظرتون دارو مصرف کنم برام مضره و رو تمرکز و حافظه تاثیر داره؟؟ باید به کدوم متخصص مراجعه کنم ؟؟ عوارضش رو من خستگی و کوفتگی و بی حوصله بودن و نداشتن حواس و تمرکزه و هم اینکه به نظر خودمم حافظه خوبی ندارم. خواهشا راهنماییم کنین دکتر . خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      توصیه می کنم با روانپزشک مورت کنید
    2. تصویر کاربر سروش سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      ببخشید آقای دکتر ولی روانپزشک ها میتونن رو این مرض من نظر بدن ؟؟ ینی ممکنه یه دارویی برای ترک تجویز کنن ؟؟؟ اخه نمیدونم که آیا روانپزشکان تو این زمینه مهارت دارن یا نه ؟ میترسم مراجعه کنم اونجا بگن تخصص ما نیست . ممنون ببخشید وقتتون رو گرفتم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۸ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      روانپزشکان در این زمینه تجربه و تخصص داشته و می توانند کمک تان کنند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ایوب سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بابت جواب دادن به سوالهای قبلی خیلی ازتون تشکر میکنم همان طور که مطلعید من و همسرم هر دو زگیل تناسلی داشتیم و شکر خدا الان حدود 13 ماه است که اثری از زگیل نمونده و واکسن گارداسیل را در سه دوره تزریق نمودم 1. از کجا مطمن بشم که از بین رفتند 2. آیا واکسن خاصیت درمان دارد 3. بعد از چند مدت معلوم میشود که زگیل تناسلی اگه عود نکرد دوباره عود نمیکند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      1. از کجا مطمن بشم که از بین رفتند........................می شود از چند قسمت ناحیه تناسلی نمونه گیری و تست PCR داد اما در این کار فقط مثبت شدن ارزش دارد نه منفی شدن تست
      2. آیا واکسن خاصیت درمان دارد ...............................برخی افراد معتقدند خاصیت درمانی هم دارد
      3. بعد از چند مدت معلوم میشود که زگیل تناسلی اگه عود نکرد دوباره عود نمیکند.....................نمی توان زمانی را دقیق مشخص کرد ولی باز برخی معتقدند ۲ سال
  • تصویر کاربر صنعتی سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    سلام کودک یکسال و هشتماهه دارم که دارای یک بیضه ی نزول نکرده است آیا بعد از عمل بابت سرطان بیضه نیاز به معاینه های مکرر دارد و اینکه باروری او چگونه خواهد بود؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      بعد از عمل نیاز به معاینه ماهیانه توسط والدین و سالیانه توسط پزشک می باشد
      اگر بیضه سمت دیگر نرمال باشد توان باروری این افراد ۸۰% افرادی است که هر دوبیضه شان نزول کرده است
  • تصویر کاربر پ.د سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    با سلام
    من مدت یک سال است که متوجه شدم دچار زگیل تناسلی هستم. خیلی در مورد اون و روش ها مطالعه کردم. در نهایت به پزشک متخصص مراجعه کردم و با روش کرایوتراپی فریز کردم. در مرحله اول تمام ضایعات از بین رفت اما تقریبا بعد از 2 ماه عده ای از اونها برگشت. البته پزشک معالج به بنده گفته بود که ممکنه برگشت داشته باشه. این مراحل برای 3 دفعه تا امروز تکرار شده اما نکته قابل توجه اینه که هر بار زمان عود مجدد طولانی تر بوده به عنوان مثال دفعه اول بعد از 2 ماه دفعه دوم تقریبا 6 ماه بعد عود کرده و همچنین تعداد ضایعات بسیار کاهش یافته بطوری که الان من حدود 3 یا 4 ضایعه بسیار کوچک در حدود 1 میلیمتر مشاهده میکنم. در مورد روش لیزر همون مطلبی که فرمودین بهم گفتن که امکان انتشار داره و... ولی خب با فرمایشات شما داستان فرق کرد. میخواستم بپرسم برای رفع همین چند ضایعه باقی مونده همون روش کرایو رو ادامه بدم یا لیزر کنم. حقیقتش میخوام تموم شه و دوباره از عود مجدد خسته شدم. ممنون میشم حدود قیمت لیزر رو هم بهم بگید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      انتخاب روش درمان بعهده ی خودتان هست. انتشار بیماری با لیزر صحت ندارد و با وجود دستگاه های مکنده نگرانی برای نگرانی وجود ندارد.حدود قیمت لیزر ۱۵۰ تا ۲۰۰ می باشد
  • تصویر کاربر SALAR سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 1071 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر در موقع رابطه دوتا آسنتر سرترالین 100 لستفاده کنم مشکل داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      اگر قبلا استفاده کرده اید و با این دارو مشکلی ندارید موردی ندارد
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط