آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر گلنوش سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 344 مشاهده پرسش
    سلام ايا ليزر براي زگيل تناسلي خانمها هم انجام ميدهيد؟ چند زگيل بزرگ دارم از پدوفيلين استفاده كردم كمي كوچكتر شده. قبلا دكتري به من گفته زگيل بزرگ است و نميشود فريز كرد بايد كوچكتر شود ايا در مورد ليزر هم همينطوره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      ايا ليزر براي زگيل تناسلي خانمها هم انجام ميدهيد؟..................................بله
      چند زگيل بزرگ دارم از پدوفيلين استفاده كردم كمي كوچكتر شده. قبلا دكتري به من گفته زگيل بزرگ است و نميشود فريز كرد بايد كوچكتر شود ايا در مورد ليزر هم همينطوره؟............................با لیزر co2 به راحتی می توان ضایعات بزرگ را هم برداشت
  • تصویر کاربر ز.ز سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    باسلام وتشکر.میشه لطف کنیدیکی ازروانپزشکان مورداعتمادروکه مثل شماسایت دارن معرفی بفرمایید.چون توفضای مجازی به هرکسی نمیشه اعتمادکرد.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      متاسفانه نمی شناسم
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    بنام خدا
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    آقای دکتر چند ماهی است که در کناربیضه سمت چپ خودم یک غده سختی احساس می کنم، غده به اندازه یک عدس و زمانی که کمی فشارش می دهم درد می گیرد. اما ادرار را خوب انجام می دهم و خونی در ادرار ندارم، و در هنگام خواب باید بیضه را از بین دو پا بیرون باشد، چون با فشار احساس درد دارم و همچنین در ناحیه پایین کمر خود درد دارم و آیا این مشکل مرتبط به این درد و غده در ناحیه داخل کیسه بیضه می باشد؟
    ------------------------------
    استاد، پیرو سوالی قبلی که از شما داشتم و شما زحمت کشیدید و جواب دادید.
    چون امکان دسترسی به تهران را ندارم و در شهرستان زندگی می کنم، می توانید تا حدودی این مشکل را براییم شرح دهید. باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      توصیه می کنم در شهر خودتان سونوگرافی از بیضه ها انجتم دهید و نتیجه را برای من از طریق همین بخش بارگذاری کنید
  • تصویر کاربر مهران سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما .
    جناب دکتر امکان عود مجدد واریکوسل بعد از عمل وجود داره ?
    و اگر مجدد عود کنه قابل عمل مجدد هست ?
    اگر جوابتون مثبته امکان گرفتن معافیت هست ?
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      جناب دکتر امکان عود مجدد واریکوسل بعد از عمل وجود داره ? ..............بله
      و اگر مجدد عود کنه قابل عمل مجدد هست ?...................بله
      اگر جوابتون مثبته امکان گرفتن معافیت هست ? .................................................از سازمان نظام وظیفه بایستی بپرسید
  • تصویر کاربر سید سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    سلام من مرتضی هستم و19 سال و4 ماه دارم.
    مدتی است خودارضایی میکنم والان که دانشگاه افسری قبول شده ام فهمیدم واسه خوارضایی ممکن است قبولم نمیکنن ورفتم مطالعه کردم با چیز های اشناشدم که الان نمیدونستم یا راجبش اطلاعات کمی داشتم خواستم منو راهنمایی کنید اگه میشه.راجب معینه بیضه و... چیز های خوندم اما خیلی متوجه نشدم من تو ناحیه الت تناسلی و بیضه هام هیچ گونه دردی رو ندارم فقط چیزی که منو نگران کرده وجود رگ های سیاه وقرمز قابل مشاهده روی الت وبیضه ایم هست و برامدگی های روی بیضه جای محل رشد موهاست خواستم بدونم این نشانه های خطر ناک هست یا نه؟؟بیماری خاصی دارم یا نه؟؟
    راهی هست که پزشکای دانشگاه افسری متوجه خودارضایی من نشن؟؟مثلا مدتی اگه مدتی خوارضایی نداشته باشی بازم متوجه میشن؟؟
    خواهشا رهنماای کنید.
    مرسی.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ فروردین ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      خودارضایی در معاینه قابل تشخیص نیست. با توضیحات شما من موضوع غیر طبیعی در شما نمی بینم اگرچه پاسخ دقیق نیاز به معاینه دارد
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط