آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    یا سلام خدمت آقای دکتر
    49 سالمه چند سالی که ناتوانی جنسی دارم فقط با قرص توان جنسی دارم
    متوجه شدم که این قرصها عوارض دارن خانمم اجازه نمیده مصرف کنم
    آیا راهی دیگه ای هست ؟
    خیلی از این قضیه رنج میبرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      نه راه دیگری نیست ضمن اینکه اگر بیماری قلبی ندارید عارضه ی جدی نخواهید داشت
  • تصویر کاربر پوریا شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 895 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من مدتی است که بعد رابطه جنسی و ارضا شدن از آلتم چند قطره خون میاد ،که کمی هم با سوزش همراهه
    دکتر ارولوژی رفتم که یه آزمایشی برای من نوشت که هزینه ش زیاد بود،حالا میخوام نظر شما رو بدونم در این مورد
    ممنون میشم کمکم کنین و علتش رو متوجه بشم
    لطفا به خطم مسیج کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      متاسفانه بدون آزمایش و بررسی های لازم نمی توان علتش را مشخص کرد گرچه بیشترین احتمال التهاب یا عفونت پروستات هست
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما همسر بنده 30 سال سن داره و به تازگی متوجه شدیم که زیر بیضه هایش غده ای به وجود آمده و در هنگام نزدیکی بسیار درد دارد و الان نزدیک دو ماه است که به دلیل درد زیاد در این ناحیه قادر به نزدیکی نمی باشد و نسبت به این موضوع سرد شده در ضمن عمل واریکوسل را هم چند سال پیش انجام داده اما با تحقیقات اندک من در اینترنت با سرطان بیضه مواجه شدم اما فکرمیکنم همسر من در مراحل اولیه می باشد سوال بنده اینجاست که اگر ایشان عمل در آوردن بیضه را انجام دهد می تواند باز هم نزدیکی داشته باشد یا نه؟ در ضمن ما بچه نداریم. سه سال هم هست که ازدواج کردیم من و همسرم بسیار زوج احساسی هستیم و این موضوع ما را رنج میدهد چون وقتی همسرم حتی دست مرا میگیرد دچار درد در ناحیه بیضه می شود به همین دلیل دو ماهی است که از هم دوری می کنیم. همسرم دچار کم اشتهایی شده و سه کیلو از وزنش کم شده ذره ذره در حال آب شدن هست و من هم از لحاظ روحی به هم ریخته هستم . لطفا پاسخ سوال بنده را بدهید که آیا بعد از در آوردن بیضه باز هم هورمون مردانه دارد یا نه ؟ و یا اینکه دارویی برایش هست ؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      آیا بعد از در آوردن بیضه باز هم هورمون مردانه دارد یا نه ؟.............................اگر فقط یکی از بیضه ها خارج شود مشکلی نیست ولی اگر هر دو بیضه خارج شود بایستی تا آخر عمر هورمون تزریق کنند
  • تصویر کاربر امیرعلی چهارشنبه ۱۹ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام-پسری 24 ساله هستم،یک ماه است که پروستاتم درد میسوزه،چشمام قرمز میشه،زیر نافم درد میکنه،مقعد هم میسوزه،دمای بدنم بالا رفته مخصوصا در پا،2سالی هست برای موهام فیناستراید مصرف میکنم اما برای دوتاش افاقه نکرده میشه داروهایی رو معرفی کنید از داروخانه بگیرم مثه ساوپالمتو اگر لزوما نیازی به مراجعه دکتر نیست-در ضمن واریکوسل با دیامتر وریدی 3/5 چپ دارم حتما باید عمل بشه یا ضرورت نداره؟
    با تشکراز توجهات شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۹ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      به نظر من بهتره حضورا به پزشک مراجعه کنید. برای واریکوسل هم توصیه می کنم آزمایش اسپرم دهید
  • تصویر کاربر Alireza شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 325 مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر روش الکترو سوجوی اگه اشتبا ننوشته باشم بهتر است یا لیزر ؟
    من پیچ شمارو خونده بودم رفتم دکتر نوشت کرایو ولی گفتم میخام یدفعه بشه بنویسین لیزر این اکترو رو نوشت واسم .
    حالا سوالم اینه ایمن هست یا لیزر که شما گفتین .
    من اینجا پرسیدم گفتن لیزر برای برداشتن مو نه زگیل
    مرسی راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۹ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      با لیزر دی اکسید کربن (CO2) به راحتی می توان زگیل ها را در یک جلسه برداشت و نسبت به الکتروسرجری نتایج خیلی بهتری دارد
    2. تصویر کاربر Alireza چهارشنبه ۱۹ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      اقای دکتر من روز سه شنبه 23 وقت گرفتم بیام خدمتتون از همدانم دارم میام قرار بود شنبه برم الکترو دگ نمیرم .
      تا سه شنبه چیزی استفاده نکنم که بیشتر نشن تا بیام خدمتتون ؟
      همون روز انجام میدین ؟
      هزینش حدودا چقد میشه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      روزهای کاری مطب شنبه، دوشنبه و چهارشنبه می باشد و تا آنزمان نیازی به مصرف دارو نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط