آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۴ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 15535 مشاهده پرسش
    با سلام وادای احترام به استحضار می رساند که این جانب پسری دارم 5ساله که گاهی بیضه سمت راستش به سمت بالای کشاله ران می رود و یکی دو دقیقه همراه درد و ورم می شود ولی بعد از چند دقیقه خوب می شود به متخصص مراجعه نمودم سونوگرافی نوشت جواب سونوگرافی بدین صورت می باشد:
    سونوگرافی Testisو و اینگونینال راست: بیضه سمت راست 15×6 mm , و ابعادبیضه چپ 13×6mm می باشد. اندازه و اکوی بیضه ها مشابه و یکنواخت است.
    فاقد ضایعه فضاگیر می باشد. در بررسی کالر داپلر پترن عروقی در هر دو بیضه برقرار است.
    تصویری به نفع هرنی اینگونینال وهیدروسل دیده نشد.
    جواب را پیش متخصص بردم می گوید باید عمل شود . لطفا راهنمایی بفرمایید آیا عمل لازم است یا با دارو رفع می گردد. با سپاس فراوان-شکری
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      بیضه ی پسر شما تحریک پذیر است اما اینکه عمل الزامی است یا خیر بایستی عرض کنم اگر بالارفتن و درد و تورم زیاد رخ می دهد شاید بهتر باشد عمل کنید وگرنه بایستی هوشیار باشید که اگر این درد و تورم طولانی مدت باشد نگرانی پیچ خوردگی را در ذهن بیان می کند که می تواند برای بیضه فرزندتان آسیب جبران ناپذیر داشته باشد
    2. تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      باسلام وسپاس فراوان از لطف و محبت شما.
      امشب بچه را پیش متخصص دیگری بردم و جواب سونوگرافی را نشان دادم بعد از معاینه و بررسی تعداد 8 عددآمپول هورمونی با دوز 1500 تجویز کرد که هر ده روز یکی را استفاده نماید تا اگر مشکل حل شد که هیچ. وگرنه باید حدود 3ماه دیگر عمل جراحی شود . آیا استفاده از این آمپول ها عوارض ندارد و می تواند مشکل را حل نماید یا اینکه عمل از همان ابتدا بهتر به نظر می رسد.

      باسپاس فراوان از وقت عزیز شما که آنرا در اختیار هموطنان خود قرار می دهید.خداوند خیر دنیا و آخرت را نصیب شما گرداند و هرآنچه از خداوند می خواهید به شما عطا نماید.
      ارادتمندشما -شکری از سبزوار
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۳ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      تزریق آمپول برای مواردی است که بیضه پایین نیامده باشد ولی طبق فرمایش شما بیضه ها اغلب اوقات پائین هست و فقط گاهی بالا میره که در اینصورت بعید به نظر میرسه آمپول موثر باشد البته چون من معاینه نکردم طبیعتا نظر همکار محترم بنده که فرزندتان را معاینه کرده ارجح هست. ولی در کل اگر قرار است درمانی صورت بگیرد من با عمل بیشتر موافقم. ممنون می شوم از قول من نظری را به همکارم منتقل نفرمایید چون تجویز ایشان هم می تواند صحیح باشد و تصمیم برای انتخاب روش درمان بعهده جنابعالی است
    4. تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۱۳ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      باسلام و احترام . با توجه به مشاوره های مختلف که با شما و همکارانتان انجام دادیم بالاخره به این نتیجه رسیدیم که عمل شود بهتر است. توکل برخدا

      سپاس فراوان از لطف و محبت شما عزیز بزرگوار-شکری
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۴ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      موفق باشید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر پدرام چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام.من 18.5 سالمه و اولین احتلام من 17.5 سالگی بود.تا حالا کلا 3 بار محتلم شدم اونم وقتایی که فیلم نگا می کنم.دستام و بدنم خیلی کم مو است و نسبت به بقیه ی همکلاسی هایم (پیش دانشگاهی) خیلی کمه.ریش هم ندارم ولی سبیل چرا.طول آلتم در حالت نعوظ 13است و با هرکس درمیان می ذارم میگه آلتت کوچیکه.اعتماد به نفسمو از دست دادم.لطفا کامل و دقیق راهنمایی ام کنید.ممنون از سایت خوبتون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      سایز آلتت نرمال هست در مورد مسایل مربوط به علاوم ثانویه بلوغ هم بایستی معاینه و در صورتی که نیاز باشد آزمایش هورمونی دهید.
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 325 مشاهده پرسش
    باسلام
    اگرکسی هنگام ملاعیه، پیشاب (آب بدون رنگ کش دار) داشته باشد اما در ملاعبه منی از اوخارج نشود مجرای منی، دفرنس، کیسه های منی و یا مجرای انزال او مسدود است؟ آیا خروج منی مستلزم دخول یا عقب جلو کردن آلت است؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      پاسخ هر دو سوال خیر هست
  • تصویر کاربر حمید چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 375 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من مدت 7 ماه ازدواج کردم به تازگی متوجه شدم یکی از همکارانم که مدت 5 سال با او همکار بودم مبتلا به زیگیل تناسلی شده بخاطر همین نگران شدم که من هم مبتلا شده باشم به پزشک مراجعه کردم و خواستم که آزمایش بدم به من گفتن چون هیچ ضایعه ای روی آلتم ندارم امکان تست نیست و باید از همسرم تست بگیرن برای همین تست پاپ اسمیر , HPV pcr dna رو هم از همسرم گرفتن هر دو تست مشکلی نداشت و دکتر گفت که مشکلی نسیت . چند روزی که چند دانه شبیبه جوش و یک سری دانه های ریز سفید روی آلتم ظاهر شده میخواستم راهنماییم کنید با توجه به نتایج آزمایش ها ممکن است اینها زیگیل باشند یا عارضه دیگری هستن
    با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      برای ضایعات فعلی نیاز به معاینه هست ولی صرف داشتن زگیل در همسر دلیلی بر بروز آن در همکاران نیست
  • تصویر کاربر بهزاد چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 1192 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض ادب خدمت آقای دکتر.عنوان بیماری:سونوگرافی کلیه ها,مثانه وپروستات,اسکروتوم:دربررسی انجام شده هردوکلیه ابعادطبیعی واکوی کورتیکومدولری نرمال داشتند.سیستم پیلوکالیسیل هردوکلیه نرمال میباشد سنگ یاهیدرونفروزیس دیده نشد.پروستات(26سی سی )بزرگ بوده اکوپترن پارانشیم آن یکنواخت میباشد کانونهای هیپواکودرپروستات دیده میشود. ابعاد,واکوپترن پارانشیم هردوبیضه طبیعی است یک کیست به ابعاد 15*13میلیمتردرسراپیدیدیم چپ ویک توده سالیدبااکوپترن یکنواخت مطرح کننده گرانولوم به ابعاد 9*6میلیمتردردم اپیدیدیم راست دیده میشود واریکوسل وهیدروسل دراسکرپتوم دیه نشد. باتوجه به اینکه بنده آپلازی کلیه راست میباشم و29ساله میباشم.باتشکرات فراوان قبلی بهزادسلیمی.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۲ اسفند ۹۴( 1 دهه پیش)
      سلام
      توصیه می کنمتوسط ارولوژیست معاینه شوی احتمال دارد نیاز به انتی بیوتیک داشته باشید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 457 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط