بهترین قرص افزایش میل جنسی زنان

در این مقاله مطالعه می کنید:

تصور افراد مختلف در رابطه با یک زندگی جنسی فعال و زیبا متفاوت است. بیایید به زندگی جنسیمان مانند رانندگی به همراه گوش دادن آهنگ مورد علاقه خود نگاه کنیم: بعضی از افراد دوست دارند صدای آهنگ را زیاد کرده و در هر زمانی از شبانه روز با هر آهنگی همخوانی کنند! برخی دیگر صدای آهنگ را کمی پایین تر تنظیم می کنند؛ برخی از افراد هم فقط به چند آهنگ یا خواننده ی محدود تعلق خاطر دارند. افرادی هم هستند که باید هر بار ابتدا آهنگ های مختلفی را آزمایش تا ببینند کدام آهنگ این بار برای حال و هوای آنها مناسب است.

در نهایت، چه در زمینه ی موسیقی و چه در زمینه ی رابطه ی جنسی، افراد مختلف سلایق متفاوتی دارند. هیچ ایرادی در اینکه سلیقه ی شما در رابطه ی جنسی پر از هیجان و تنوع است، یا اینکه رابطه ای لطیف و آرام را می پسندید وجود ندارد. اما اگر بدن شما دیگر جوابگوی سلیقه ی شما نیست باید چه کار کنید؟ اگر می خواهید صدای آهنگتان بلندتر باشد ولی نمی توانید این نیاز را عملی کنید چه راهکاری را باید در دستور کار خود قرار دهید؟  کم بودن میل جنسی می تواند باعث ایجاد حس تنهایی، ناامیدی و عدم رضایت شود. خوشبختانه، راه های متعددی از جمله قرص افزایش میل جنسی زنان برای درمان آن وجود دارد!

افزایش میل جنسی زنان

پزشک متخصص می گوید: «تغییر در سطح میل جنسی و تأثیر آن در میزان لذت از یک زندگی جنسی رضایت بخش و سالم، امری رایج است. اما شما می توانید مشکل کاهش میل جنسی خود را برطرف کنید. راهکار هایی برای افزایش میل جنسی وجود دارد که می تواند بسیار مؤثر باشد.»

کاهش میل جنسی در تمامی سنین و جنسیت ها مشکلی رایج است. اما این مشکل در میان زنان و افرادی که در زمان تولد مؤنث بوده اند شیوع بیشتری دارد. علت این موضوع می تواند تغییرات هورمونی ویژه ی زنان و دیدگاه اجتماعی متفاوت نسبت به زنان در رابطه با روابط جنسی و میل جنسی باشد. در این متن ما انواع قرص افزایش میل جنسی زنان را توضیح خواهیم داد.

علت میل جنسی کم در زنان چیست؟

میل جنسی کم در زنان به چند دلیل ایجاد می شود:

تغییرات جسمی، مصرف دارو های جدید و سایر تغییرات در سلامت جسمی یا روانی می توانند در کاهش میل جنسی دخیل باشند. سن و سال نیز از دیگر عوامل مؤثر در کاهش میل جنسی زنان است؛ برای مثال زنان در سال های پیش از یائسگی و دوران بعد از یائسگی دچار کاهش چشمگیر میل جنسی می شوند.

در برخی از افراد، مشکلات داخلی مانند مشکلات گردش خون، گرفتگی های عضلانی و خشکی واژن می تواند دلیلی زمینه ای برای کاهش میل جنسی به شمار بیاید. علاوه بر این موارد، درگیری های احساسی و روانی می توانند تمایل شما برای رابطه ی جنسی را به اولویتی با درجه ی پایین تر تبدیل کند؛ مخصوصاً اگر این نگرانی ها مربوط به موضوعاتی مانند موارد زیر باشد:

  • نارضایتی فرد از ظاهر بدن خود
  • سابقه ی تجربه بد در رابطه با مسائل جنسی
  • ضربه ی روحی و روانی
  • اضطراب و استرس
  • افسردگی
  • عدم اعتماد به شریک جنسی یا سایر مشکلات مربوط به رابطه عاطفی
علت میل جنسی کم در زنان

در موارد دیگر، ‌شما ممکن است بدون دلیلی واضح به کاهش میل جنسی دچار شوید، که با نام اختلال میل جنسی کم شناخته می شود. میل جنسی کم می تواند نتیجه ی مشکلات گوناگونی بوده و بیش از یک دلیل داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که شما تنها نیستید! کاهش میل جنسی یک مشکل جنسی بسیار رایج است و تنها مربوط به شما یا رابطه ی شما نمی شود.

راهکار های افزایش میل جنسی کم

با توجه به علت زمینه ای کاهش میل جنسی، دارو ها و گزینه های درمانی مختلفی برای افزایش میل جنسی در زنان وجود دارد. پزشک متخصص بیان می کند که: «میل جنسی کم در زنان معمولاً چند عامله بوده و ممکن است قرص افزایش میل جنسی زنان به تنهایی نتواند مشکل شما را برطرف کند. بنابراین، یافتن دلیل مشکل در هر فرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درمان دارویی، در کنار مراجعه به یک تراپیست مسائل جنسی، می تواند برای برطرف کردن مشکلات جنسی مختلف بسیار مؤثر باشد.»

در ادامه برخی از گزینه های درمانی میل جنسی کم در زنان را توضيح می دهیم.

آدیی (فیبانسرین) 

این دارو از سال 2015 برای درمان میل جنسی کم در زنان تولید و تجویز می شود. فیبانسرین با اسم تجاری آدیی یا Addyi شبانه مصرف شده و منجر به افزایش میل جنسی زنان می گردد. این دارو می تواند باعث خواب آلودگی شود.

البته، در ابتدای دوره ی مصرف نباید انتظار اثر بخشی فوری و شدید از فیبانسرین داشته باشید. فیبانسرین بعد از حدود دو ماه از آغاز مصرف تأثیر کامل خود را نشان خواهد داد. اما این صبر قطعاً ارزش نتیجه لذت بخش خود را دارد!

ویلیسی (برمالانوتید) 

داروی افزایش میل جنسی زنان

برمالانوتید با نام تجاری ویلیسی یا Vyleesi یک داروی سریع الاثر برای افزایش میل جنسی در زنان است؛ به این معنا که هر وقت نیاز به افزایش میل جنسی داشتید، کافی است 45 دقیقه پیش از شروع رابطه ی جنسی، این دارو را مصرف کنید. برمالانوتید یک داروی تزریقی است که در ناحیه ی کشاله ی ران یا شکم اعمال می شود. 

شیاف هورمونی DHEA واژینال

خشکی واژن می تواند باعث درد در زمان رابطه ی جنسی و کاهش میل جنسی شود. اگر خشکی واژن دلیل میل جنسی کم شما باشد، شیاف واژینال DHEA یا استروژن واژینال توصیه می شود. شما باید به طور روزانه این شیاف واژینال را داخل واژن خود قرار دهید. شیاف واژینال DHEA، یک درمان هورمونی است که برای مشکلات خشکی واژن بسیار اثربخش می باشد. همچنین، این دارو می تواند میزان حساسیت تماسی (لذت جنسی) را نیز -مخصوصاً در زنانی که در دوران پس از یائسگی به سر می برند- افزایش دهد.

ولبوترین (بوپروپیون) 

بوپروپیون (با نام تجاری ولبوترین) یک داروی ضد افسردگی است؛ اما یکی از عوارض جانبی مثبت آن افزایش میل جنسی در زنان است! فارغ از اینکه فرد مبتلا به افسردگی باشد یا خیر، برخی از پزشکان این دارو را برای درمان میل جنسی کم در زنان تجویز می کنند.

گفتار درمانی

با وجود اینکه مصرف داروی مناسب می تواند مشکلات جسمانی مربوط به میل جنسی کم در زنان را هدف قرار دهد، پشتیبانی احساسی نیز بسیار اثربخش خواهد بود. مخصوصاً اگر مشکل کاهش میل جنسی شما ریشه در عوامل اجتماعی، احساسی، درون فردی یا نگرانی های سلامت روان داشته باشد. در بیشتر افراد، میل و رابطه ی جنسی یک موضوع دو طرفه می باشد. در حالی بدن شما باید برای رابطه ی جنسی آمادگی داشته باشد، خود شما هم باید از نظر روانی علاقه مند به این موضوع باشید. اگر فکرتان درگیر نگرانی های دیگری باشد، میل جنسی نیز به راحتی از بین خواهد رفت.

گفتار درمانی برای حل مشکلات جنسی

صحبت کردن با یک روانکاو متخصص می تواند به درمان مشکلات زمینه ای روانی شما کمک کند. اگر متوجه کاهش میل جنسی خود شده اید، عموماً ممکن است دچار احساس تنهایی شوید. اما تأکید می شود که به هیچ وجه نباید در سکوت و بدون درمان از این مشکل رنج ببرید.

به هیچ وجه از تغییر در میزان میل جنسی خود خجالت زده نباشید؛ مخصوصاً اگر این موضوع باعث ناراحتی شما شده است. رابطه ی جنسی بخشی طبیعی از زندگی است و سلامت جنسی هر فرد، درست مانند سلامت جسمی او از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر محمد جباری متخصص اورولوژی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4/5 - (2 امتیاز)

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 2روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

   برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

از دکتر بپرسید

ویزیت Whatsapp

تماس با مطب

نوبت دهی اینترنتی

پرسش از دکتر