به سیستم مشاوره پزشکی  دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری خوش آمدید.

 

شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش و پاسخ از دکتر دیگر بیماران سوالات شایع را کلیک کنید

  • تصویر کاربر حميد یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام دكتر روي الت تناسلي ام به نظرم تعدادي خال دارم فكر ميكنم كه جديدا اندازه اونها بزرگ شده سايتتون چك كردم شك كردم كه ايا زگيل تناسلي هست يا خال مشكل خاصي هم ندارم متاهل هستم ٣5ساله ٢سال هم هست كه ازدواج كردم در صورت امكان راهنماييم كنيد اگر لازم باشه ميتونم عكس بگيرم بفرستم ممنون متشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      این ها زگیل تناسلی هستن و توصیه می کنم درمان کنید
      توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و در بعضا ریشه کنی آن می شود:
      • عدم اصلاح موهای ناحیه تناسلی با تیغ وترجیحا استفاده از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان پائین
      • نخاراندن ناحیه تناسلی
      • عدم خشک کردن ناحیه تناسلی با حوله بصورت مالشی
      • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی
      • کم کردن دفعات نزدیکی در صورت ابتلای همزمان شریک جنسی
      • قطع رابطه جنسی غیر ایمن
      • استفاده از کاندوم
      • چکاپ دوره ای توسط خود فرد و نیز پزشک با درشت نمایی مناسب
      • درمان سریع هر ضایعه جدید ترجیحا با روش های سریع الاثرتر مثل لیزر
      • تقویت سیستم ایمنی از طریق:
      o عدم استفاده از دخانیات و الکل
      o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه
      o استفاده از مکمل ها و آنتی اکسیدان ها
      o ورزش
  • تصویر کاربر جابر یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 307 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر. من 25 سالمه و متاهل سوال 1: مدتیه که روی کشاله رانم لای پایم یه ضایعه ای شبیه به جوش اما سیاه رنگ مسطح پدیدار شده. دیروز متوجه شدم ک درد داره دیدم متوجه شدم که چرکین سفید شده با خالی کردن جوش ب حالت قبل برگشت ینی همون ضایعه سیاه رنگ. ___________________________ سوال 2: حد فاصل بین مقعد و بیضه ام یه ضایعه کیست مانند به اندازه یک نخود در درون بدن در اومده و هنگام لمس و فشار با کمی درد همراه است خواستم بدونم چیزی هستش. ممنون میشوم راهنماییم بفرمایید با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      در عکس دوم که چیز خاصی مشخص نیست و در عکس اول هم دو تا ضایعه کنار م هست که یکی شبیه زگیل و دیگری شبیه به جوش چرکی است توصیه می کنم حضورا توسط پزشک برای معاینه دقیق تر و لمس ضایعه حدفاصل بیضه و مقعد معاینه شوید
  • تصویر کاربر hamed جمعه ۲۵ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب و تشکر بابت تایمی که میذارین من 29 سالمه و 3 ساله که متاهل هستم. هیچگونه رابطه غیر مشروعی هم نداشتم. حدودا 4 ماه پیش متوجه دونه های بی رنگ بسیار ریزی روی کلاهک آلت تناسلیم شدم که فقط چند ثانیه ذهنمو درگیر کرد و دیگه اهمیتی بهش ندادم. الان بعد از گذشت 4 ماه همون دونه ها یه خورده برجسته تر شدن اما همچنان بی رنگ هستن و تعدادشون هم زیاد نشده،حدودا 15 تا کنار هم هستن. هیچ خارش یا تورم یا سوزش و التهابی نداره توی همسرم هم هیچ نشانه ای وجود نداره نمیدونم آیا این زگیل هست یا خیر تصویری هم از اون در صورت امکان ارسال میکنم مطالبی که توی وب هست بعضا تخصصی و قابل اعتماد نیست و پیدا کردن دکتری که توی این مورد تخصص و تجربه داشته باشه هم خیلی سخته با توجه به مطالب سایتتون و پاسخ هایی که دادین با آرامش سوالم رو از شما میپرسم لطفا اگر برای شما مقدور هست پاسخ من رو بدین با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      این ضایعات لیکن پلان هست . لیکن پلان یک بیماری التهابی نسبتاً شایع پوست و مخاط است و منشا آن خودایمنی است. یعنی سیستم ایمنی بدن در طی این بیماری علیه بخش‌های طبیعی پوست، مخاط، مو و یا ناخن خود فرد فعال می‌شوند.علت اصلی آن تاکنون ناشناخته باقی‌مانده است. قابل ذکر است که این بیماری مسری نیست، یعنی از شخصی به شخص دیگر انتقال نمی‌یابد ولی استرس می‌تواند این بیماری را بدتر کند. لیکن پلان یک بیماری مزمن است اما در بسیاری از موارد طی دو سال کاملاً از بین می‌رود. در درمان این بیماری معمولاً از پمادهای موضعی کورتونی و گاهی استرویید خوراکی استفاده می‌شود، و برای درمان خارش می توان از آنتی هیستامین ها استفاده کرد.
  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۲۵ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    سلام و درود فراوان به دكتر خوبم .
    آقاي دكتر من براي درمان زيگيل تناسلي ك خدمتتتون رسيدم برام يه قرص خوراكي عفونت باكتريايي نوشتين احساس ميكنم كه تو اين دو وعده اي ك مصرف كردم قرص سيپروفلوكساسينُ حالت عفونت و ترشح دارم بعد از ليزرم و ميدونم ك واژنم خيلي عفونتيه درمان با قرص رو ادامه بدم يا نه! خيلي ممنونم ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      اين ترشحات طي چند روز اول طبيعي هستند و واكنش بافتي هستند نه عفونت. دارو و لگن بتادين هر دو را ادامه دهيد.
  • تصویر کاربر نازنین جمعه ۲۵ فروردین ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    لام . ببخشید اقای دکتر ایمیلتونا از اینترنت پیدا کردم ممنون میشم مرا در این رابطه راهنمایی کنید من و نامزدم به تازگی محرم شدیم. و من متوجه شدم زگیل تناسلی داره. تا الان فقط بوسه و لب بینمون اتفاق افتاده و اینکه چند بار بدن منا لمس کرده سینه و دستگاه تناسلیم را تا رحم . در حد ارضا شدن . ایا این تماس دست اون با بدن من میتونه راه انتقال ویروس به من باشه یا نه. ما میتونیم تا دوره درمان او کامل میشه اینطوری فقط درحد بوسو لب و تماس دست اون به طور مستقیم با من و من به طور غیر مستقیم تماس داشته باشیم یا باید جدا بشیم. الان نگرانی من فقط اینه که با این کارا من زگیل نگیرم. و اینکه من شرایط تزریق واکسن را فعلا ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید در ضمن ایشون چند زگیل ریز پشت چشمش میباشد و چند سال پیش چند زگیل روی دستاش نمایان میشه که با سوزوندن پیش پزشک و لیزر از بین میره. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ فروردین ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      در ارتباطاتي كه فرموديد زگيل تناسلي انتقال نمي يابد. با اينحال واكسن حتما بزنيد.
درحال دریافت اطلاعات

 به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید

کلیک کنید