به سیستم مشاوره پزشکی دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری خوش آمدید.
شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش و پاسخ از دکتر دیگر بیماران سوالات شایع را کلیک کنید
مهدیه یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 339915 مشاهده پرسش
سلام وقت شما بخیر. من دختری مجرد هستم و جدیدا متوجه شدم که در ورودی واژنم یک ضایعه ی گوشت مانند هست که راه واژن رو تا نصفه بسته و شبیه خال گوشتی هست! میخواستم بدونم، گوشتی که در ورودی واژنم هست چیه؟ من خیلی نگرانم از یک نفر پرسیدم گفت که اگر درد و خارش نداره مشکلی نداره و جای نگرانی نیس. اما من فکر میکردم که اون پرده بکارتم هست ولی گفتن نه پرده بکارت شما هنو نمایان نشده و اگر بیشتر فشار بیارید ب خودتون پرده نمایان میشه. لطفا من رو راهنمایی کنید، من باید چه کاری انجام بدم؟ خیلی خیلی نگرانم اگر اون پرده بکارت نیس پس دلیل بودنش چیه ممنون اگ پاسخ بنده را بدهید.-
دکتر محمد جباری
یکشنبه ۳۱ خرداد ۵( 23 ساعت پیش)
سلام
من بجز پرده بکارت زائده ی غیر طبیعی نمی بینم خال گوشتی ابتدای واژن شما نیز مشکوک به زگیل تناسلی نیست ولی برای اطمینان از این موضوع توصیه می کنم معاینه حضوری توسط متخصص زنان هم انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر خودتان باید اضافه کنم که گوشت اضافه می تواند ناشی از علت های زیر باشد۱. پرولاپس (افتادگی اندامهای لگنی)
اگر احساس میکنید چیزی به سمت پایین فشار میآورد یا تودهای نرم از واژن بیرون زده که با ایستادن یا زور زدن بدتر و با دراز کشیدن بهتر میشود، احتمالاً افتادگی رحم، مثانه (سیستوسل) یا روده است که بهعلت ضعف عضلات کف لگن (اغلب بعد از زایمان یا در سنین بالا) رخ میدهد.۲. کیست یا پولیپ
اگر تودهای کوچک، نرم و معمولاً بدون درد لمس میشود، میتواند کیست دیوارهی واژن یا پولیپ دهانهی رحم باشد که اغلب خوشخیم است اما باید بررسی شود.۳. زگیل تناسلی (HPV)
اگر برجستگیهای ریز، گوشتیرنگ یا خوشهای در ناحیهی واژن یا اطراف آن دیده میشود، احتمال زگیل تناسلی ناشی از ویروس HPV وجود دارد که از طریق تماس جنسی منتقل میشود و نیاز به درمان دارد. (عکس های این بیماری جنسی را در مقاله زگیل تناسلی مردان ببینید)۴. پرولاپس مجرای ادرار (کارونکل یا پرولاپس اورترال)
اگر تودهی کوچک قرمز و حساس دقیقاً در محل خروج ادرار دیده میشود، ممکن است مربوط به مجرای ادرار باشد؛ این مورد در حیطهی اورولوژی قرار میگیرد و گاهی با سوزش یا خونریزی همراه است.۵. تودههای ناشی از عفونت یا آبسه
اگر توده همراه با درد، قرمزی، گرمی و گاهی تب باشد، میتواند آبسهی غدد (مثل غدهی بارتولن) یا عفونت باشد که نیاز به درمان دارد. -
مهدیه جمعه ۱۹ دی ۹۹( 5 سال پیش)
<p>سلام ببخشید من به خانمی این عکس را نشان دادم و گفتن که پرده اون نیس و هنوز نمایان نشده من وقتی فشار میارم زیر اون سوراخ یک چیزی نمایان میشه ک معلومه سوراخ داره چون هنگام معاینه خودم ک انجام دادم و ترشحاتی ک اومد معلوم بود اون سوراخ داره بعد اگه این پرده هست سوالم اینه ک چرا اون لبه از روی اون گوشتیه بلند میشه و بهش چسبیده نیس ولی زیر اونی ک از روش بلند میشه هنوز اون گوشت انگار ب جایی چسبیده هست و اونگونه نیس ک باز باشه غیر از اون سوراخ ک دیده میشه.</p> <p>ممنون میشم علت اینک اون لبه از روی اون گوشت مانتدی که میگویید پرده من اونه چرا بلند میشه میترسم یعنی پاره شده که اون ازش بلند میشه من اصلا رابطه نداشتم خواهش میکنم جواب این را هم ب بنده در اسرع وقت بدهید چون من هم ب ان خانم گفتم اون پردمه و علت اینو ازشون خواستن ک چرا اون لبه ازش بلند میشه ایا طبیعی هست</p> -
دکتر محمد جباری
یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
واقعیتش اینه که این چیزایی که می فرمائید در این عکس ها به وضوح مشخص و قابل افتراق نیست و اون چیزی که شما مستقیما با چشم می بینید در عکس مشخص و واضح نیست لذا برای رفع نگرانی تان نیاز به معاینه ی حضوری است. - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- سلام من خانم متاهل 27ساله ای هستم کا در کلیه راستم التهاب و یک سنگ 15میلیمتری وجود دارد. راه درمان چیست؟ ایا حتما به علم جراحی نیاز است؟
-
دکتر محمد جباری
شنبه ۲۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
بهترین و کم عارضه ترین روش برای درمان این سنگ، سنگ شکنی برون اندامی است که به آن ESWL می گویند و با توجه به سایز سنگ و ورمی که در کلیه ایجاد کرده است حتما نیاز به درمان دارد.
-
- جوان مجردی هستم بدلیل رابطه نداشتن با فرد دچار زود انزالی شدم چطور میتونم درمانش کنم چ دارویی باید مصرف کنم
-
دکتر محمد جباری
شنبه ۲۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
این موضوع ربطی به رابطه نداشت ندارد . در کل زودانزالی درمان قطعی ندارد ولی با درواروهایی مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت دائمی و روزانه یک عدد یا اینکه 6 ساعت قبل از نزدیکی)، می توان آن را کنترل کرد ولی تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود
اسپری لیدوکائین 10 درصد یا کرم زایلا-پی یکی از این داروهاست. 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید.
-
- سلام جناب دکتر ،من کلیه راستم تو سنو گرافی نشون داده ک 81میلی متر هست و کلیه چپم 130میلی متر میخواستم ببینم ک کلیه راست من جزو دسته هیپوپلازی قرار میگیره یا ن البته کلیه من سنگ ساز هست و تا حالا 7 بار pcشده الانم هم سنگ کلیه متعدد ب نفع شاخ گوزنی برام نوشته تو سونو
-
دکتر محمد جباری
شنبه ۲۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
از آنجایی که کلیه چپ بطور جبرانی بزرگ تر شده احتمال کوچکی کلیه راست بدلیل هیپوپلازی مادرزادی باشد
-
- سلام آقای دکتر ، خسته نباشید
من چند وقتیه که موقع ادرار کردن درد و سوزش و بعضی وقت ها خارش در داخل نوک آلت خودم احساس میکنم و بعد از ادرار کردن هم احساس میکنم کمی از ادرار باقی مونده اما خارج نمیشه ، و از یکی دو سال پیش هر چند وقت درد گنگی رو برای 5 10 دقیقه در یکی از بیضه های خودم احساس میکنم (که حدود یکسال بود این مشکل رو نداشتم) اما تازگی که این مشکل سوزش و درد رو موقع ادرار دارم باز مشکل درد بیضه هام برگشته و هر یکی دو روز 5 تا 10 دقیقه یه درد گنگی رو احساس میکنم و اینکه مشکلی تو رابطه جنسی هم مشکلی ندارم رابطه محافظت نشده هم نداشتم تا حالا (کنار پوست آلتم از چند سال پیش خارش داشت و قرمز میشد و حتی مدتی ترشحات داشت که هر بار دو سه روز که از پماد کلوبتازول استفاده میکردم مشکل برای مدت چندین ماه حل میشد)
لطفا راهنماییم کنید که ایا عفونت ادراری دارم؟
و اینکه مشکل بیضه هام که هر چند وقت یکم درد میگیره از چی میتونه باشه-
دکتر محمد جباری
شنبه ۲۱ بهمن ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
لطفا راهنماییم کنید که ایا عفونت ادراری دارم؟ …….علائم بیشتر به نفع عفونت ادراری یا با احتمال بیشتر عفونت مجرای ادراری یا پروستات هست و لی نیاز هست ابتدا آزمایش کشت و کامل ادرار انجام دهید.
و اینکه مشکل بیضه هام که هر چند وقت یکم درد میگیره از چی میتونه باشه…………………….میتونه اسپاسم عضلات انتقال اسپرم، التهاب و بعضا واریکوسل باشد ولی درکا موضوع نگران کننده ای نیست
-
به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید

