به سیستم مشاوره پزشکی دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری خوش آمدید.
شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش و پاسخ از دکتر دیگر بیماران سوالات شایع را کلیک کنید
علت چند قطره خون بعد از ادرار در مردان – پرسش 177551
میلاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 22623 مجاری ادرار
سلام آقای دکتر
۲۲ سالمه و مرد هستم پنج ماه پیش ادرارم رنگ مایل به قرمز خیلی کمرنگ بود دیگه اینجور نشدم تا دیروز که دو دفه صبح و عصر بعد ادرار چند قطره خون اومد و همون لحظه سوزش کمی داشتم صبحش .دوثانیه وسط ادرار ادرارمو نگه داشتم یه لحظه ادرارم قرمز شد بعد ادرارم دو سه قط خون اومد گفتم شاید به خاطر اون باشه .چند تا رگ بغل تخم چپم احساس میکنم بزرگتر شدن فقط وقتی دست میزنم این تصورو دارم با نگاه کردن معلوم نیس شایدم از اول اینجور بوده حساس شدم
هیچ جای دیگمم درد نمیکنه
امروزم بعد ادرار خون نیومد
میانگین خود ارضاییم سه روز یه بار با استفاده از شامپو بوده ممکنه به خاطر اون باشه؟-
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۱ تیر ۵( 6 روز پیش)
سلام
مشکل جدی نیست و احتمالا بخاطر خودارضایی است و و با ترک آن بتدریج برطرف می شود. در حالت کلی چند قطره خون بعد از ادرار می تواند نشانه ی بیماری های زیر باشد:
۱. عفونت مجاری ادراری یا پروستات
اگر خون همراه با سوزش ادرار، تکرر ادرار، احساس فوریت یا درد در ناحیهی زیر شکم باشد، احتمال عفونت مجاری ادراری یا التهاب پروستات در جوانان (پروستاتیت) مطرح است.۲. سنگ کلیه یا مثانه
اگر همراه با درد شدید پهلو یا کمر که به کشالهی ران تیر میکشد، تهوع یا بیقراری باشد، احتمال وجود سنگ در کلیه، حالب یا مثانه وجود دارد. سنگها هنگام حرکت به بافت آسیب میزنند و باعث خونریزی میشوند.۳. بزرگی خوشخیم پروستات (BPH)
در مردان میانسال و مسن، اگر همراه با مشکل در شروع ادرار، باریک شدن جریان ادرار، تکرر ادرار شبانه یا احساس تخلیهی ناقص باشد، بزرگی پروستات میتواند علت قطرات خون باشد.۴. التهاب یا آسیب مجرای ادرار (اورتریت)
اگر اخیراً سونداژ شدهاید، فعالیت جنسی پرفشار داشتهاید یا ترشح غیرطبیعی از مجرا دارید، ممکن است التهاب یا آسیب مجرای ادرار علت باشد.۵. موارد جدیتر (تومور مثانه یا کلیه)
اگر خون بدون هیچ درد یا علامت دیگری دیده میشود (هماچوری بدون درد)، بهخصوص در افراد بالای ۵۰ سال یا سیگاریها، حتماً باید بررسی شود، چون میتواند نشانهی اولیهی تومور مثانه یا کلیه باشد. این مورد را نباید نادیده گرفت. -
میلاد یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
نیاز به گرفتن عکس از مثانه و کلیه نیس؟؟
اخه دوتا دکتر دیگه همین حرفارو گفتم یکیشون فقط گفت سونوگرافی مثانه و کلیه و سیستوسکوپی انجام شود
یکی دیگشونم گف احتمالا عفونته آزمایش ادرار بدید اگرم نگران هستید سونوگرافی کلیه و مثانه
قرص اینا نیاز نیس مصرف کنم؟؟
نگران سرطان و غده نباشم یعنی؟؟چند روزه آب از گلومم پایین نمیره انقد استرس دارم -
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
سرطان در سن 22 سالگی بسیار بعید هست البته اگر ارزیابی شوید ارجح هست ترجیحا سونوگرافی کفایت می کنه و نیازی به سیستوسکپی نیست اونم از بابت سنگ. بحث عفونت هم چون علائم دیگری ندارید خیلی بعیده
-
به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید
