به سیستم مشاوره پزشکی دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری خوش آمدید.
خاموش کردن V.P.N
لطفا برای پرداخت حتما ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن V.P.N خود را غیر فعال کنید.
شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش و پاسخ از دکتر دیگر بیماران سوالات شایع را کلیک کنید
لیست پرسشها (13,963 پرسش)
حسین پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 398 مشاهده پرسش
M.A: M.A: سلام خدمت شما ، من چند سالی است که مبتلا به زگیل تناسلی هستم و همیشه از داروی پودوفیلین روی زگیلها استفاده میکنم که از بین میره اما مجددا باز زگیلها رشد میکنند و این اواخر احساس میکنم به داروی مذکور مقاوم شدن ضمن اینکه در طول این مدت محلهای دیگری هم در ناحیه تناسلی مبتلا شده، خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید درمانی که بطور کامل و برای همیشه از بین بره چیه ؟ متشکر-
دکتر محمد جباری
پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
درمانی که بطور کامل و برای همیشه از بین بره وجود ندارد. توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و در بعضا ریشه کنی آن می شود:
• عدم اصلاح موهای ناحیه تناسلی با تیغ وترجیحا استفاده از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان پائین
• نخاراندن ناحیه تناسلی
• عدم خشک کردن ناحیه تناسلی با حوله بصورت مالشی
• عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی
• کم کردن دفعات نزدیکی در صورت ابتلای همزمان شریک جنسی
• قطع رابطه جنسی غیر ایمن
• استفاده از کاندوم
• چکاپ دوره ای توسط خود فرد و نیز پزشک با درشت نمایی مناسب
• درمان سریع هر ضایعه جدید ترجیحا با روش های سریع الاثرتر و مطمئن تر مثل لیزر
• تقویت سیستم ایمنی از طریق:
o عدم استفاده از دخانیات و الکل
o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه
o استفاده از مکمل ها و آنتی اکسیدان ها
o ورزش
-
- سلام خسته نباشيد من دوماه پيش تبخال تناسلي گرفتم الان همش استرس دارم زيگيل هم گرفته باشم جديدا بالاي آلتم لكه هاي سفيد كوچيك به وجود مياد كه بيشتر شده و يه لكه تيره كه حجمي نداره يه جا خوندم كه اين ميتونه از علائمش باشه آيا ربطي داره اصلا به زيگيل اين لكه ها؟ ليزر موهاي زائدم ميرم ممكنه به اون مربوط باشه؟ با وجود اينكه بكارت دارم و علائمي هم ندارم راهي هست كه بشه فهميد تو بدنم ويروس اچ پي وي هست يا نه؟ و ايا ويروس نهفته هم اندازه ويروسي كه بيرون ميزنه خطرناكه؟ خيلي نگرانم ممنون ميشم جوابمو بديد
-
دکتر محمد جباری
پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
عکس هارو دیدم این ضایعات با توجه به ریز بودن شباهت چندانی به زگیل ندارند ولی برای اطمینان بیشتر می شود از یکی از این ضایعات نمونه برداری کرد و برای تست PCR فرستاد. این آزمایش مشخص می کند که آیا ویروس HPV هست یا خیر و احیانا اگر هست نوع آن چیست.
-
- سلام
من 28 سالمه و متاهل هستم همسرم هیچگونه بیماری نداره به تازگی متوجه شدم دوتا ضایعه روی آلت تناسلیم شدم که فکر میکنم از طریق لیزر موهای زائد بوده یه بار که فشارش دادم خون اومد و لی با دستمال زود قطع شد
برای معاینه رفتم گفت 60% زگیل و لی برای اطمینان نمونه براداری بشه
با توجه به توضیحات شما فکر می کنم شکلش شبیه آنژیوکراتوم
درست فکر می کنم یا زگیله؟
آیا درمان قطعی داره یا بعد از بین بردن دوباره میزنه؟
برای درمانش باید چی کار کنم فریز یا محلول؟ دارو نداره؟
آیا با رابطه جنس انتقال پیدا می کنه؟-
دکتر محمد جباری
شنبه ۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
آنژیوکراتوم بیشتر ارغوانی و یا بنفش رنگ هستند به نظرم برای زگیل مشکوک هست بهتره برای PCR ازش نمونه برداری بشه
-
- سلام،اگه ایرادی ندارد من یک عکس برای شما ارسال میکنم ببینید این زگیل است یا خیر؟ من برای اولین بار هفته گذشته رابطه مقعدی داشتم و نگران هستم که زگیل تناسلی گرفته باشم،البته اطراف مقعد درد دارم که وقتی سرکه سیب میزنم سوزش زیادی دارد و یک جوش یا زگیل کشاله رانم است که میخواستم عکسش رو بفرستم لطفا راهنماییم کنید متشکرم
-
دکتر محمد جباری
پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
البته عکس کیفیت مناسبی ندارد ولی می توان گفت که زگیل نیست
-
- باسلام من زیر بیضه ام دوتا جوش چرکی بود که خیلی هم کوچک بود ولی یک هفته پیش یکی از آنها هم متورم شد و هم دردناک ضمن اینکه سفت هم شده ممنون میشم بفرمایید چکار کنم
-
دکتر محمد جباری
شنبه ۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
این احتمالا کیست اپیدرموئید هست که الان عفونی شده است. کپسول سفالکسین ۵۰۰ میلی هر ۶ ساعت برای ۵ روز بخورید و روزی ۲ بار پماد موپیروسین روش بزنید.
-
درحال دریافت اطلاعات
به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید

