به سیستم مشاوره پزشکی دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری خوش آمدید.
خاموش کردن V.P.N
لطفا برای پرداخت حتما ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن V.P.N خود را غیر فعال کنید.
شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را مطرح و یا حتی فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش و پاسخ از دکتر دیگر بیماران سوالات شایع را کلیک کنید
لیست پرسشها (13,963 پرسش)
امید دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
سلام و خسته نباشید . من یه ضائده ی گوشتی روی آلتم دارم دو سالی هست شکل سایزش همینقده کوچیک و بزرگم نشده . البته فک کنم کوچیک تر شده. ولی حدودا دو سالی هستش وجود داره . خواستم بدونم زیگیل هست یا نه. ممنون میشم یه خورده فکرمو مشعول کرده-
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
بله ظاهرش به زگیل تناسلی می خورد -
امید دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
پس من چیکار کنم برای درمان؟ -
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
من لیزر را پیشنهاد می کنم
توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و در بعضا ریشه کنی آن می شود:
• عدم اصلاح موهای ناحیه تناسلی با تیغ وترجیحا استفاده از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان پائین
• نخاراندن ناحیه تناسلی
• عدم خشک کردن ناحیه تناسلی با حوله بصورت مالشی
• عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی
• کم کردن دفعات نزدیکی در صورت ابتلای همزمان شریک جنسی
• قطع رابطه جنسی غیر ایمن
• استفاده از کاندوم
• چکاپ دوره ای توسط خود فرد و نیز پزشک با درشت نمایی مناسب
• درمان سریع هر ضایعه جدید ترجیحا با روش های سریع الاثرتر مثل لیزر
• تقویت سیستم ایمنی از طریق:
o عدم استفاده از دخانیات و الکل
o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه
o استفاده از مکمل ها و آنتی اکسیدان ها
o ورزش - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- ایا زگیل تناسلی بیماریه خطر ناکی هست؟ . ایا درمان قطعی داره؟
-
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
بیماری زگیل تناسلی خطرناک نیست و البته درمان قطعی ندارد ولی برخی از انواع پر خطر ویروس HPV ریسک بروز سرطان را دارند
-
- سلام خسته نباشيد . من دختر ٣٢ ساله ايي هستم كه دچار زگيل مقعدي شدم از نوع 6 و ١٨ حدود ٢ سال پيش و يك بار كرايو كردم و ديگه عود نكرد . بعد از يك سال ازمايش دادم جواب مثبت بود . دكتر فرمودن كه 6 ماه بعد بيا دوباره نمونه برداري كنم ببينم ويروس توي بدنت منفي مي شه . الان دو ماه گذشته از نمونه برداري ، من دارم سعي مي كنم به هر بهانه ايي اين ازدواجو به عقب بندازم الان در شرف ازدواجم و نامزدم به شدت حساس و تعصبي . زمان به من كمك كي كنه يا خير ؟اقاي دكتر من اين ويروس رو بهش انتقال ميدم ؟ بايد چي كار كنم كه منفي بشه دارم از غصه نابود مي شم .
-
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
حتی اگر سن نامزتان بالاست توصیه می کنم احتیاطا واکسن بزنند. معمولا با گذشت زمان ویروس از بدن حذف می شود. لذا نگران نباشید و صبر و تحمل کنید. -
زص دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام ممنون اقاي دكتر از راهنماييتون . من واقعا امكان گفتن اين موضوع رو ندارم كه واكسن بزنند . اقاي دكتر اگر واكسن زده نشه واسش مسئله خطرناكي هست ؟ به هر حال اول ازدواج رابطه جنسي زياده . اقاي دكتر احتمال عود زگيل ها هست ؟ امن فقط دو تا زگيل كوچك داشتم و فقط يك بار كرايو كردم و ديگه عود نكرد .الان دو ساله كه تو بدنه و حدود ١٤ ماه هست درمان كردم . اكر جواب ازمايش منفي بشه ديگه بهش انتقال نميدم ؟ -
دکتر محمد جباری
پنجشنبه ۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
. اقاي دكتر اگر واكسن زده نشه واسش مسئله خطرناكي هست ؟…………………..غالبا خطرناک نیست ولی احتمال ابتلا به زگیل هست
به هر حال اول ازدواج رابطه جنسي زياده . اقاي دكتر احتمال عود زگيل ها هست ؟………………………بله
امن فقط دو تا زگيل كوچك داشتم و فقط يك بار كرايو كردم و ديگه عود نكرد .الان دو ساله كه تو بدنه و حدود ١٤ ماه هست درمان كردم . اكر جواب ازمايش منفي بشه ديگه بهش انتقال نميدم ؟………………………..به احتمال خیلی زیاد خیر - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- Hena: سلام وقت بخیر با نامزدم ارتباط جنسی محافظت نشده داشتم بعد ارتباط گفت قبلا زگیل جنسی داشته و با جراحی اون رو برداشته و اون زگیل رفته آزمایشگاه و نتیجش اومد ولی اون دکتر هیچ توضیحی به نامزدم راجب زگیل و ارتباط جنسی و انتقالش نداده طی یه شوخی با نامزدم گفت من قبلا داشتم و… از رابطه ی ما 8 روز میگذره از روزی که متوجه شدم بشدت عصبیم سوالم اینکه الان باید چکار کنم؟ پیش چه دکتری مراجعه کنم؟ امکان انتقالش هست؟ چه رمانی و چه نوع آزمایشی بدم ؟ اگر دکتر سراغ دارید لطفا معرفی کنید
-
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
اگر سکس کامل داشته ای آزمایش پاپ اسمیر و HPV PCR انجام دهید و اگر سکس کامل نداشته اید فقط یک معاینه شوید از نواحی بیرونی
-
- باسلام،اقای دکترمن یه خواستگاردارم که ایشون 10 سال پیش روی الت تناسلی ودستشون زگیل داشتن که بالیزربرطرف میشه وبهشون میگن که اچ پی وی هست وازنوع کم خطر،و اینکه میدونم ایشون ادم خوبی هستندوازطریق رابطه جنسی مبتلا نشدن،تاالان که دوباره به پزشک مراجعه کردندومعلوم شده که دوتا زگیل ریزدرابتدای مجاری ادراریشون دارندکه دکترپمادداده وبراشون واکسن گارداسیل تجویزکرده،منم بادکترشون صحبت کردم گفتن برای ازدواج مشکلی نیست باپمادرفع میشن منم که کلا میخوام واکسن روتزریق کنم،سوالم اینجاست وقتی زگیلی نباشه بازهم ویروس منتقل میشه؟به نظرشماازدواج باکسی که این مشکل روداره درست؟ من خیلی نگرانم واسترس دارم دراینده مشکلی ایجادبشه،مثلا اینکه زگیل درجایی باشه که دیده نشه ومنتقل بشه،لطفاراهنمایی کنیدتا من بتونم تصمیم درستی بگیرم،درضمن ازدواج ازدواج ماسنتی هست وهیچ گونه رابطه ایی نبوده واینکه این اقا خودشون صداقت داشتن واین موضوع رومطرح کردن،ببخشید که سوالم طولانی شد باتشکر
-
دکتر محمد جباری
دوشنبه ۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
سلام
واکسن گارداسیل فقط بر علیه ۴ نوع ویروس ایمنی ایجاد می کند نه در برابرهمه ی انواع ویروس های مربوط به زگیل تناسلی لذا حتی بعد از تزریق واکسن هم امکان ابتلا به دیگر انواع ویروس وجود دارد.
در صورت نبود زگیل هنوز امکان وجود ویروس و انتقال آن از طریق رابطه ی جنسی وجود دارد.
-
درحال دریافت اطلاعات
به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید

