آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر مصطفی چهارشنبه ۹ تیر ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتراین عکس آلت تناسلی من درحالت نعوظ هستش که یه خورده به سمت راست انحراف داره آیا برای باروری مشکل داره ؟من درشرف ازدواجم ذهنم خیلی درگیرشده باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۹ تیر ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      عکس بطور صحیح بارگذاری و ارسال نشده است
  • تصویر کاربر تورج شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    ضمن عرض ادب و احترام خدمت جناب دکتر جباری و تشکر از صبوری و دقت نظر حضرتعالی در مطالعه و بررسی مشکلات هموطنان،جسارتا به استحضار میرساند:آقایی 37 ساله-متاهل ودارای 1 فرزند،چند روزی است که دچار درد خفیفی در ناحیه بیضه چپ و طناب مربوطه شده ام که گهگاهی این درد خفیف را در بیضه راست نیز احساس میکنم ،همچنین همانطور که در فایل ارسالی مشخص می باشد کمی بیضه چپ آویزانتر و دچار کمی ورم میباشد (لازم به ذکر است این درد به صورت آنی بعد از انجام ورزشهایی که به طور یومیه برای درد عصب سیاتیک انجام میدادم ،ظاهر گردید) که پس از آن روز ورزشم را قطع کردم. طبق مطالعات انجام شده و علائم مطمئن هستم دچار پیچش و فتق نشده ام و همچنین با بررسی بیضه ها پس از استحمام متوجه توده ای بر روی بیضه نشدم , لذا تردید در مورد واریکوسل یا اسپرماتوسل میباشد؟ لذا در مورد سوالات زیر از شما راهنمایی میخواهم.1- اگر درد احتمالا ناشی از واریکوسل باشد از آنجاییکه حقیر با توجه به سن وعدم تمایل جهت بچه دار شدن مجدد، علاقه ای به جراحی ندارم واز طرفی درمان دارویی هم وجود ندارد میتوانم با این مسئله کنار بیایم و عوارضی ندارد؟ 2-احتمال دارد منشا این مسئله غیر از واریکوسل باشد (مثلا عفونت بیضه)؟ 3- آیا میتوانم پس از چند روز استراحت مجددا به ورزش اما با شدت کمتر بپردازم؟
    (با تشکر وسپاس-ارادتمند ودستبوس)
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      1- اگر درد احتمالا ناشی از واریکوسل باشد از آنجاییکه حقیر با توجه به سن وعدم تمایل جهت بچه دار شدن مجدد، علاقه ای به جراحی ندارم واز طرفی درمان دارویی هم وجود ندارد میتوانم با این مسئله کنار بیایم و عوارضی ندارد؟ .........................................بله می توانید باهاش کتار بیائید و عارضه ای ندارد
      2-احتمال دارد منشا این مسئله غیر از واریکوسل باشد (مثلا عفونت بیضه)؟...............................بله عفونت یا درد عصبی که از کمر انتشار یابد
      3- آیا میتوانم پس از چند روز استراحت مجددا به ورزش اما با شدت کمتر بپردازم؟.............................اگر مجددا با شروع فعالیت درد تشدید نشود مشکلی نیست
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر من یک ماه پیش واریکوسل خفیف عمل کردم قبل از ۳ ماه احتمال باروری هست؟دکتر محمد زاده رضایی منو عمل گردن بهم گفتن اگر تا ۳ماه باردار نشدن بیاین پیشم می خواستم بگم زودتر هم میشه برم ازمایش اسپرم بدم؟کی توصیه می کنین ازمایش اسپرم بدم ؟ایا احتمال خوب شدنم هست اقای دکتر یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      خیر آزمایش زودتر توصیه نمیشه ولی احتمال خوب شدن تان هست بهتر است زیر نظر پزشک معالج تان دستورات را ادامه دهید
  • تصویر کاربر امین چهارشنبه ۲ تیر ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    سلام من روی التم 3-4 دانه به وجود امده که باعث نگرانی ام شده است ایا میشه عکس بگیرم وبا تلگرام بفرستم تا تشخیص ظاهری داده شود چون من درشهرستان زندگی میکنم.و در صورت تایید وقت حضوری بگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲ تیر ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      از همین طریق پرسش و پاسخ عکس بفرستید
  • تصویر کاربر حامد شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 4085 مشاهده پرسش
    سلام
    من 27 ساله هستم و تک بیضه دارم ، میخواستم بدونم آیا در بچه دار شدن مشکل دارم؟
    متاهل هستم و در رابطه و مقدار اسپرم مشکل خاضی نمیبینم
    ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۲ تیر ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      برای پاسخ به این سوال بایستی آزمایش اسپرم بدهید. اکثر مردان با یک بیضه سالم مشکلی در باروری ندارد
    2. تصویر کاربر حامد چهارشنبه ۲ تیر ۹۵( 1 دهه پیش)
      ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳۰ مرداد ۹۵( 9 سال پیش)
      س
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 460 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط