آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقا دکتر. آقا دکتر یک سوال خدمت شما داشتم و آن اینکه من بیضه چپم بسیار پایین تر از بیضه راست قرار گرفته. شاید حدود 2 تا 3 سانتیمتر و اصلا هم طاهر خوبی در ارکشن ندارد. می خواستم دلیلش رو بدونم؟ می تونه ناشی از فتق باشه یا فتق دو طرفه اس؟ یا واریکوسل هست؟ کدام شایع تر است؟ ایا امکان از بین بردن این ضایعه است یا کلا مشکلی نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      گاهی ناشی از واریکوسل می تواند باشد ولی در کل مشکل نیست و جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر علي جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 409 مشاهده پرسش
    جناب دكتر دستگاه لارجر باكس يا وكيوم به طور متوسط چند سانت افزايش مي دهند
    طول التمً١٢ سانت است در نعوظ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      لارجرباکس گه اثری ندارد ولی وکیوم در بهترین حالت 2 سانت اضافه می کند
  • تصویر کاربر آرمان جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 589 مشاهده پرسش
    با سلام م در 3سال قبل یک رابطه جنسی داشته ام و و قتی آزمایش هم دادم منفی بوده است و هیچ مشکلی نداشتم
    اما سوال من این است
    1.با وجود اینکه آزمایش اچ آی وی دادم و منفی بوده است اما نگرانم در آلت تناسلی من تغییر شکل ایجاد شود
    2.آیا احتما دارد که به مرور زمان آلت تناسلی من تغییر کند؟هم از نظر اندازه و هم قیافه و هم رنگ؟
    3.رنگ آلت تناسلی من قبلا سفید بوده است اما بعد از رابطه جنسی یعنی بعد از سه سال قهوه ای شده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      خیر ارتباطی بین رنگ آلت و سکس نیست و کلا رنگ پوست آلت تیره تر هست
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 506 مشاهده پرسش
    سلام.من مدتی است که متوجه رویش مو در تنه آلتم شدم میخواستم بدونم طبیعیه یا نه، نیازی هست برم دکتر.درمان داره؟باعث اختلال در نزدیکی میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      طبیعی است و نیازی نیست
  • تصویر کاربر مهران جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 485 مشاهده پرسش
    سلام ممنون از معرفي دكتر مير كاظمي ،دكتر خواستم نظر خودتونو بدونم ميگن كوچك شدن بيضه ممكنه علايم سرطان بيضه باشه كه اونم با برداشتن بيضه برطرف ميشه من حاضرم بميرم ولي هردو بيضه هايم رو بر ندارن.راهنمايي كنيد لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۰ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      در سرطان بیضه بیضه ها بزرگ می شوند نه کوچک بهتره معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط