آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 543 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر،
    حدوداً ۱۵ یا ۲۰ سال قبل که متاسفانه شرکای جنسی متناوب داشتم، یادم میاید که زگیل در ناحیه اطراف آلت داشتم.الان حدودا ۸ سال هست که فقط با همسرم ارتباط داشتم و ضایعاتم فقط خالهای پیگمانته نسبتاً مسطح با رنگهای از قهوه‌ای روشن تا سیاه کمرنگ می باشد.ضمنا حدود ۴ سال پیش همسرم متوجه زگیل های پدانکوله ریز و خال در گردن خودش میشود و ایشان موضوع ابتلای من به hpv را مطرح می کند. تست ایشان مثبت بود و واکسن زدند و کولپوسکوپی هم کردند ولی هنوز زگیلهای ریز گردنی دارند و من هم کماکان فقط خال کمرنگ شده بالای آلت در ناحیه مثانه دارم. آیا هنوز ویروسی هستیم؟ آیا میشود قبل رابطه، با مواد ضدعفونی مثل دکونکس ناحیه را ضدعفونی کرد؟ خیلی از صبر و حوصله شما در مطالعه و جوابگویی متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام
      در این عکس که خال ها شباهتی به زگیل ندارندو ضدعفونی کردن پوست قبل از رابطه تاثیری در عدم انتقال ویورس HPV ندارد

  • تصویر کاربر M جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 612 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من 21 سالمه و سایز آلتم در حالت نعوظ به 15 تا 16 سانت میرسه میخواستم بدونم این سایز طبیعیه و اینکه آیا بعد از 20 سالگی حتی به قطر آلت تناسلی هم دیگه اضافه نمیشه و آیا خودارضایی روی سایز آلت تناسلی تاثیر میزاره ممنون از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام
      دکتر من 21 سالمه و سایز آلتم در حالت نعوظ به 15 تا 16 سانت میرسه میخواستم بدونم این سایز طبیعیه ؟......................بله
      و اینکه آیا بعد از 20 سالگی حتی به قطر آلت تناسلی هم دیگه اضافه نمیشه ؟.........................خیر
      و آیا خودارضایی روی سایز آلت تناسلی تاثیر میزاره..............................خیر

  • تصویر کاربر مشایخ جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 928 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب دکتر
    پدرم 70 ساله هست و مدتی است که دچار سوزش ادرار شده و مرتب دچار ادرار می شود که باید به سرعت برای تخلیه اقدام کند. با انجام آزمایش و سونوگرافی مشخص شد که دچار سنگ 16mm مثانه هستند. آزمایش نشان می داد که دچار عفونت اداری نیز هستند. با انجام سیستوسکوپی بزرگی پروستات و التهاب مثانه هم رویت شد که دکتر متخصص به ما فرمودند اگر عمل برداشتن سنگ و جراحی پروستات انجام شود به احتمال 50 درصد به بی اختیاری ادرار مبتلا می شوند. هم چنین عدم تخلیه کامل مثانه ایشان به مقدار 127 cc باقی مانده در مثانه نیز وجود داشت..هم چنین دکتر متخصص به مدت یک هفته پیشنهاد کردند که با سوند تخلیه انجام شود چون به مرز دیالیز نزدیک شده است.
    .ممنون از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام

      میشه فقط سنگ را خارج کرد و پروستات را عمل نگرد و دارو داد البته این پاسخ فقط بر اساس همین اطلاعاتی است که شما فرمودید قطعا معاینه و شرح حال کامل تر و آزمایشات در تصمص گیری نهایی نقش دارد

    2. تصویر کاربر مشایخ جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
      با سلام مستندات خدمت شما ارسال می گردد..ممنون
    3. تصویر کاربر مشایخ جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
      با سلام مستنداتی در باره ایشون براتون می فرستم..ممنون میشم بررسی بفرمایید
    4. تصویر کاربر مشایخ جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
      مستندات رو براتون ارسال می کنم..ممنون میشم بررسی بفرمایید
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      به نظرم میشه فقط سنگ مثانه را عمل کرد تا آزار کمتری ببیند گرچه بهترین کار عمل همزمان پروستات هم هست

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Sina جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 334 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین
    خواستم بدونم این زایده زگیل هست یا نه
    و دلیل دونه های سفید زیر پوستی در الت چیه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام کیفیت عکس برای تشخیص و قضاوت مناسب نیست. عکس واضح تر از نمای نزدیک تر بفرستید

    2. تصویر کاربر Sina جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
      ممنون برای دقت بسیارتون
    3. تصویر کاربر Sina جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)
      اگه زگیل نیست چی میتونه باشه درمانش چی پیشنهاد میکنین
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      میشه 2 تا عکس دیگه هم بفرستید از ویوهای متفاوت و مختصری دورتر از آین عکس آخر

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 499 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من چاق هستم وزنم 115 کیلو هست و آلت تناسلیم 10.5 سانت هست
    راهکا افزایش سایز چیه. چکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام

      راهکارش لاغری هست و در نهایت اگر چربی اطراف آلت زیاد باشه با جراحی چربی ها را برداشت

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 443 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط