آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر سام دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 437 مشاهده پرسش
    .سلام
    من نک التم ضربه ی شدید خورد خونریزی نکرد صدای هم نداشت و لی درد شدیدی داشت بعد سه روز دردش از بین رفت ولی نسبت ب قبل دیرتر نعوذ میشم و خیلی سفت نمیشه التم .و قبلا بعد از ارضا شدن میتونستم دو بار دیگه رابطه داشته باشم اما الان اون ی بارم ب سختی نعوذ میشه و سخت تحریک میشه . من قبلا به حدی تحریک میشدم که در روز دو یا سه بار رابطه داشتم و مجبور میشدم خود ارضایی هم بکنم . ولی الا خیلی کم شده نگرانم نکنه صدمه دیده باشم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام

      بعید می دونم آسیب جدی دیده باشد می توانید 2 هفته ای روزهای فرد نصف قرص تادالافیل 10 میلی استفاده کنید ببینید تاثیری دارد یا خیر

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 480 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و عرض تبریک سال نو یک سوال از خدمت شما دارم آقای بنده 50 سال دارم و متاسفانه بخاطر حساسیت زیاد به فتق البته خدمت شما سونوگرافی انجام داده‌ام و گفتند فتق دارم و این زمان کرونا است عمل را به عقب بندازم و ضمنا جناب دکتر مطالعه کردم و نوشته بودن که امکان دارد روده به داخل بیضه بیافتد میخواستم بدونم و واقعا فکر برای من پیش اومده علاعی افتادن در ران پا به چه صورتی است و روده داخل بیضه و به چه صورت میشه امتحان کرد روده داخل بیضه افتاده است ممنون جناب دکتر و آیا عمل فتق چه وقتی عمل فتق بصورت اورژانسی است ممنون گفت شما بخیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام
      سونوگرافی را برای من ارسال کنید
  • تصویر کاربر کیان دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 2247 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    دکتر خواستم در مورد روش افزایش سایز الت تناسلی از طریق تزریق پلاسمای غلیظ غنی از پلاکت PRP بپرسم
    1.مزایا و معایب و عوارض این روش رو لطفا بفرمایید
    2.آیا این روش محدودیت سنی داره
    3.افزایش سایز از طریق این روش به چه میزانه
    4.آیا این روش در ایران انجام میشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام
      روش PRP باعث افزایش سایز آلت نمیشه
  • تصویر کاربر maryam۷۱۷۱ دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 440 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من یدونه ضایعه تو‌ ناحیه تناسلیم دارم،مجرد هستم ولی نمیدونم که زیگیل هست یارنه،میشه بهم کمک کنید؟توی شهر کوچیکی زندگی میکنم و دکتر رفتن برام سخته
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام
      در عکس چندان به زگیل شبیه نیست اگر سکس نداشته اید قطعا زگیل نیست ولی اگر سکس داشته اید بهتره صبر کنید ببینید رشد دارد یا خیر و ایا تعدادش بیشتر می شود یا خیر
    2. تصویر کاربر maryam۷۱۷۱ دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام اقاي دكتر من نامزد دارم،اما رابطه كامل با شوهرم نداشتم و الان حدود ٧-٨ماهه كه همين يدونست اصلا زياد نشده اما از بين هم نرفته
    3. تصویر کاربر maryam۷۱۷۱ دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام خسته نباشيد اقاي دكتر من نامزد دارم اما رابطه كامل با شوهرم نداشتم و ايشونم كاملا سالم هستن و اين ضايعه فقط يدونست و الان ٧-٨ماهه ك همين يدونه مونده
    4. تصویر کاربر maryam۷۱۷۱ دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      منظور از اينكه گفتم مجردم باكره بودن بود
      چون طبق رسوم شهرمون بايد تا زمان عروسي باكره باشم و فقط با نامزدم رابطه خيلي محدود داشتم ك ايشون كاملا از نظر ظاهر سالمه و تو اين ٧-٨ماهي ك متوجه اين ضايعه شدم ولي بازم نامزدم براشون مشكلي پيش نيومده تا الان
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      با توضیحاتی که فرمودید پس زگیل تناسلی نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر بیتا دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 411 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر. وقتتون بخیر.من اطراف مقعد و ناحیه تناسلی زائده هایی دیدم که بسیار شبیه زگیل تناسلی هست..با فرستادن عکس امکان تشخیص هست و اینکه بفرمایید از چه دارویی برای رفع آن استفاده کنم؟
    سوال بعدی اینکه حتی اگر زگیل ها رفع بشن باز هم امکان انتقال هست؟ یعنی باید همیشه از کاندوم استفاده کرد؟
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام
      بله زگیل تناسلی هستند
      پودوفیلین ۲۵ درصد دو شب در هفته بمدت یکساعت
      یا
      محلول اسید سایسیلیک ۲۵ درصد دو بار در روز بمدت یکساعت
      اطراف زگیل ها وازلین بزنید تا به اسید آغشته نشوند
      البته با لیزر سریع و درجا از بین میروند و بهتر است
      بعد از ازبین رفتن باز هم باید هم کاندوم هم کاندوم شورت استفاده شود
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 444 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط