درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۷ مرداد ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    ده ساله ازدواج کردم واریکوسل داشتم عمل کردم حرکت اسپرمم کمه به همین خاطر بچه دار نمیشه چیکار باید بکنم برای افزایش حرکت اسپرم چه دارویی باید مصرف کنم و رژیم غذاییم چجوری باید باشه در ضمن پروستات هم دارم ازمایش گرفتم 61 درص در 4 بوده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      همسرتان چند سال دارد و چه مدت است اقدام به بارداری کرده اید؟
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      همسرم ۳۰ سال دارد خودم ۳۵ و از همون اوایل ازدواج جلوگیری نداشتیم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      با توجه به این شرایط بهتره IVF کنید
    4. تصویر کاربر محمد شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      ممنون جناب اقای دکتر الان اومدیم یزد به نظر شما دکترای اینجا خوبن یا تهران بیام
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      نه یزد پزشکان خوبی دارد نیازی به تهران نیست
    6. تصویر کاربر محمد شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      ببخشید اقای دکتر مشکل پروستاتم زیاد هست یا اگه پروستاتم خوب بشه احتمال داره به طور طبیعی بچه دار بشم ؟
    7. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۷ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      بعید هست
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر جواداودی شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    سلام، یک سال پیش دردبیضه راست داشتم رفتم دکترمعلوم شدکیست دارم وخوب شدم بادارو، الان چندوقته دردشدیدبیضه راست برگشته وکشاله رانم وزیرشکمم هم درد داره البته بعضی روزهادردندارم، راهنمایی کنید، متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      توصیه می کنم مجدد سونوگرافی از بیضه ها انجام دهید
    2. تصویر کاربر جواداودی شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام ببخشیدجناب دکترخطرناکه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      باید دید چی هست تا بعد گفت خطرناکه یا نه
    4. تصویر کاربر جواداودی شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      ببخشیدجناب دکتر وقتتونرومیگیرم حقیقتا الان مشکل مالی دارم أگه فعلا تحمل کنم خطرناکه، بخداشرمنده اینقدرسوال کردم
    5. تصویر کاربر جواداودی شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      خداخیرتون بده که اینطور به مردم خدمت میکنید کم پیش میاد کسی ازوقتش وعلمش به رایگان برای مردم خرج کنه، بابت پاسخگویی ممنون، انشالله دست حق نگهدارتون ودعای صاحب الزمان بدرقه راهتون، یاحق
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      بعیده خطرناک باشه ولی واقعیت اینه که بدون معانیه و سونو نمیشه نظر دقیقی داد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    سلام.دختری هستم۲۳ساله مجرد.حدوچندماه قبل باعلائم تنگی مجرابه دکترمراجعه کردم.کشت دادم منفی بودنواریوروداینامیک گرفتم اونم نرمال بودولی توسیستوسکوپی یه تنگی خفیف بودکه اصلاح شد.کج ادراری هم دارم گاهی دوشاخه میشه وپخش میشه میپاشه به طوری که بعدش مجبورم پاهام وحتی گاهی دستامم بشورم.گاهی هم به شکمم پرش داره.یه مدت داروهای باکلوفن۱۰.ویسول ۵.۱۰میوکولاین وایمی پرامین۲۵وسرترالین مصرف کردم ولی چندان تغییری نکردم.حدوداهفته قبل به متخصص دیگری رجوع کردم ایشان هم ۱۰عددکپسول اومنیک وآسنترادادن.۴تاازاومنیک هاروخوردم وجریان ادرارم کمی بهترشده ولی شدت پرش وپخش ادرارخیلی زیادترشده.لی آسنتراروادامه میدم.البته خودم درجریان این موضوع هستم که بخشیش استرسیه...بعصی وقتاازترس پاشیدن میترسم wcبرم.وحدالامکان دربیرون wcنمیرم.چون میترسم.ازپخش شدن وپاشیدن.من قبلااین طوری نبودم اقای دکتر.یه سوال دیگ اینکه توسوالیی که جواب دادین دیدم نوشتین پمادچشمی هیدروکورتیزون برای کج ادرارکرن مناسبه؟چه مقدار؟آیاروی پخش نشدن ادرارتاثیری داره؟استعمالش چجوریه؟اطراف مجراوواژن یاداخل.ممنون میشم اگ راهنماییم کنم تاحالا۴ تادکتررفتم حدود۱و۵ساله درگیرم.به خاطرش باخونوادم بحثم میشه..دکترامیگن عادیه وازنظرپزشکی الان دیگ موردخاصی ندارم؟اقای دکتراین تنگیه باتوجه به اینکه خیلی خفیف بوده احتمال عودکردنش هست؟واینکه احتمالش هست همطن الانم داشته باشم.چون حدودااواسط اردیبهشت سیستوسکوپی کردم.ممنون میشم اگ جواب وراهنماییتونواگربراتون مقدورهست smsبفرمایید.چون شهرستانی هستم وبه اینترنت زیاددسترسی ندارم ودرضمن تمامی مراحل درمان دربیمارستان چمران توسط خوددکترانجام شده است.مرسی ازشما.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      با توجه به توضیحات تان به نظر من تنگی مجرای ادراری برای تان مطرح نیست ولی مدت کوتاه دو هفته ای از پماود هیدروکورتیزون چشمی ازراف سوراخ مجرای ادراری مشکلی ندارد می توانید امتحان کنید.
    2. تصویر کاربر فاطمه شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      آقای دکترادرارم خیلی پرش داره.بعضی وقتاانقدرزیاده که میترسم بیرون wcبرم.البته کمی هم دچاراسترس شدم سراین قضیه...برای پرش ادرارچیکارکنم؟راهی هست؟که من مشکلم به طورکامل برطرف بشه؟
    3. تصویر کاربر فاطمه شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      ازپمادروزی چندباراستفاده کنم؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      از پماد شبی یک بار هنگام خواب استفاده کنید شاید پرش هم رفع شد
    5. تصویر کاربر فاطمه شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      اگرنشدچی؟بعدتکررهم دارم!!
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      از الان آیه ی یاس نخوان شاید شد.
      تکرر برای شما علل استرسی دارد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 321 مشاهده پرسش
    من بصورت مادر زادی همانژیوم مجرای ادرار دارم در سن 25سالگی سال 87 بدلیل فشار روحی بالا و فعالیت بدنی زیاد در خدمت سربازی هنگام دفع ادرار دچار خونریزی شدید با درد و سوزش شدم که حتی به سختی دفع ادرار صورت می گرفت درنهایت پس از سیستوسکوپی تشخیص محل همانژیوم زیر مخاط و دورسال و سمت راست مجرای ادرار مشخص شد که در آن زمان بدلیل ریسک بالای عمل برداشت رگها کاری برای من انجام نشد پس از ده سال سه روز پیش بازهم هنگام دفع ادرار ناگهان اتفاق افتاد و دو روز خونریزی ادامه داشت محل زندگی من اصفهان هست و متخصص های اورولوژ اینجا مثل دکتر کبیری قبولم نکردن همه میگن باید برم تهران میخواستم ببینم شما کمکی به من میتونید بکنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      بستگی به محل همانژیوم و سایز آن دارد و اینکه برداشتن آن بیشتر به شما کمک می کند یا آسیب می رسیاند و اینکه چقدر برداشتن همانژوم ضروری و الزامی است. ابتدا بایستی MRIبگیرید تا وسعت ضایعه مشخص شود.
    2. تصویر کاربر احسان شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      یکی از دکترها گفتن وسیع باتوجه به پروندم بنظرتون چه کاری باید انجام بدم؟
    3. تصویر کاربر احسان شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      جناب دکتر اگر محدوده وسیع باشه آیا کاری می شود کرد؟
      و اگر به حال خودش بمونه چه خطری برام داره؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      اگر وسیع باشه جراحیش پرعارضه هست. اگر باشد هم غالبا بی خطر هست
    5. تصویر کاربر احسان شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      امکان داره بار بعد خونریزیم قطع نشه؟
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      امکانش هست ولی احتمالش خیلی ضعیفه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر بهروز شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب من رای نداشتن بیضه سمت چپم به دکتر مراجعه کردم که ایشون سونو نوشتن که نتیجه رو در بصورت عکس ارسال میکنم من 30 سالمه چند سوال دارم
    1-ایا بیضه سمت راستم مشکلی ندارم؟ و همینطور بیضه نزول نکرده
    2- باید بیضه چپ را خارج کنند یا میاورند پایین
    4- عمل با بیحسی انجام میشود بیهوشی
    5-مدت زمان عمل و بستری در بیمارستان چقدر است
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۶ مرداد ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      من برای نداشتن بیضه سمت چپم به دکتر مراجعه کردم که ایشون سونو نوشتن که نتیجه رو بصورت عکس ارسال میکنم من 30 سالمه چند سوال دارم
      1-ایا بیضه سمت راستم مشکلی ندارد؟.............................خیر و همینطور بیضه نزول نکرده؟..........................بیضه چپ کوچکتر و بافتش تغییر ماهیت داده
      2- باید بیضه چپ را خارج کنند یا میاورند پایین ...........................اگر طول طناب بیضه اجازه دهد می آورند پایین اگر نه بهتر است برداشته شود
      4- عمل با بیحسی انجام میشود بیهوشی........................................بیحسی نخاعی یا بیهوش هر دو امکانپذیر است
      5-مدت زمان عمل و بستری در بیمارستان چقدر است ...........................صبح بستری و عصر مرخص می شوید.
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 578 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط