درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر رضایی پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 258 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر خسته نباشید
    يكسري عكس براتون فرستادم مي شه لطفا راهنمايي كنيد اين لك سفيد چي هست چون من يكسري مطلب درباره زگيل تناسلي خوندم گفتم ببينم دارم يا نه مقعدمو بررسي كردم ديدم دوتا لكه ي سفيد كوچك با فاصله از هم در رستنگاه مو ها اطراف مقعد دارم كه گاهي خارش داره سمت راستی داخل عکس یکم برجسته هست خودم دست می زنم چیزی احساس نمی کنم مي خواستم ببينم اين چي هست زگيله؟ قارچه ؟
    لطفا راهنمايي ام كنيد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر داوود پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز من تقریبا با 15 خانم ارتباط جنسی داشتم و همینطور ارال 69داشتم ولی در دخول از کاندوم استفاده کردم و از آخرین رابطه 3 ماه میگذره روی آلت زگیل تناسلی ندارم و لی میترسم در دهانم بزنم و یک زاییده کوچک روی خط لب از داخل دهان دارم از کجابفهمم زگیله یا نه و پزشکی در شیراز به بنده معرفی کنید ازماش ایدز دادم نداشتم و همینطور اینکه 3 بار کلامدیا و سوزاک گرفتن که با سفتریاکسن و داکسی و افلوکساسین حل شد هر بار هم سوزاک حلقی گرفتم علاقه عجیبی یه لیسیدن آلت زنانه دارمم خواهشا بنده را رهنمایی کنید اگر از این به بعد ارتباطی نداشته باشم ممکنه به مشکلات دهانی گرفتار نشم بسیار نادم و پشیمانم
    1. تصویر کاربر داوود سه شنبه ۱۵ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      لطفا راهنمایی بفرمایید
    2. تصویر کاربر داوود سه شنبه ۱۵ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      عکس
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آيدا چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر من يكسري مطلب درباره زگيل تناسلي خوندم گفتم ببينم دارم يا نه مقعدمو بررسي كردم ديدم دوتا لكه ي سفيد كوچك با فاصله از هم در رستنگاه مو ها اطراف مقعد دارم كه گاهي خارش داره مي خواستم ببينم اين چي هست زگيله؟ قارچه ؟
    لطفا راهنمايي ام كنيد خيلي ترسيدم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      البته از روی این عکس ها دقیق نمیشه کفت ولی به نظر من زگیل نیستند
  • تصویر کاربر پژمان پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1087 مشاهده پرسش
    باسلام ضمن عرض خسته نباشید اقای دکتر : من قبلا هم مزاحم شما شده بودم - اینبار سوال جدیدی دارم : جسارات می کنم ببخشید : من نزدیک به یک ماه و نیم بود جنوب نشدم برام جای سوال بود بعد این مدت تو خواب جنوب شدم بعد بیدار شدم رفتم دستشویی که تمیز کنم خودم رو ولی در کمال تعجب لباسم مثه قبل ماده منی توش نبود انگاری اب بود و فقط خیس شد - خیلی نگران شدم رفتم حموم خود ارضایی کردم که ببینم چی شده تا از نگرانی در بیام بعد خودارضایی ماده رقیق اومد بیرون مثه اب تقریبا شفاف - استرس گرفت منو چون روزه بودم گفتم شاید بخاطر ضعف باشه - 3 روز بعد دوباره امتحان کردم که امروز بشه باز همون مایع شفاف بود و رقیق ولی یکم ماده سفید که فکر کنم اسپرم باشه بود توش - ببخشید طولانی شد اقای دکتر خیلی نگران شدم ایا مشکلی برام پیش اومده ؟؟ ممنون میشم یه راهنمایی کامل کنید سپاس گذارم
    1. تصویر کاربر پژمان سه شنبه ۱۵ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      ببخشید یه مورد یادم رفت : و اینکه حجمش کم شد انگاری مثلا دفعه دوم هست که انزال میشی یه همچین مقداری در حالی که قبلا اصلا نبود به این صورت - یه نکته هم هست تا حالا با کسی رابطه نداشتم

      اقای دکتر ممنون میشم راهنمایی کنید ایا نگرانی وجود داره ؟؟ خیلی ممنون از محبت شما
    2. تصویر کاربر پژمان سه شنبه ۱۵ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      عذر میخوام بنده 31 سالمه و مجرد هستم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
    4. تصویر کاربر پژمان پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام روز بخیر آقای دکتر خسته نباشید : سپاس از محبت شما ، چند ماه پیش بود زمانی اب نمیخوردم ادرام زرد میشد اب میخوردم سفید رفتم ازمایش کلی دادم گفتم شاید سنگ کلیه داشته باشم ازمایش کلی دادم خون ادارار ، همه چی نرمال بود فقط قند خون رو زده بود 112 و یکم غلظت خون بیشتر از حد طبیعی بود که دکتر چیزی نداد گفت از مواد قندی استفاده نکن برای غلظت هم گفت چیزی نمیخواد اسپرین چیزی گفت نیاز نیست یه بار خون بدی خوب میشی ، عمل جراحی نه خدارو شکر تا حالا فقط 7 سال پیش زمانی که دانشجوبودم و بدنسازی میرفتم اوایل بدنسازی یخورده سمت چپ بیضه همون لولش ورم کرده بود حدود یک ماه که درد وقتی مینشستم داشت ...بعد رفتم پیش پزشک عمومی گفت واریکوسل شاید باشه بعد رفتم سونو ازمایش کرد گفت مشکوک به ورید 2 هست ...بعد منو ارجاع داد به فوق تخصص اورولوژیست که رفتم نشون دادم با دست معاینه کرد ازمایش رو گفت اینا رو ولش کن ازمایش اسپرم داد بعد انجام دادم گفت مشکلی نداری ... اون که درد گرفت برای اینکه که تحریک میشی نمیتونی از راه طبیعی خارج کنی فشار میاد ...بعد از اون موقع دیگه خوب شد

      یعنی همش امتحان می کنم سمت چپ رو زمانی که میرم حموم دست میزنم ورمی نداره

      منظور از اختلال عصبی در دیسک کمر رو متوجه نشدم اگه منظور زود انزالی هست اره متاسفانه و کمی واسه هر چی استرس میگیره منو مثلا همش فک می کنم مشکلی هست بعد رفته بودم دکتر گفت پیزیست نیست فکرت خرابه و دارو هم نه خداروشکر

      اینم برگه ازمایش که 4 ماه پیش دادم پیوست کردم.

      آقای دکتر الان مشکلی هست برای بچه دار شدن ؟ قبلا اینطوری نبود همش غلظت رو داست و سفید کدر بود اینبار جنوب نشدم بعد یک ماه نیم تو خواب محتلم شدم دیدم انگاری فقط خیس شده مایعی نیست بعد که امتحان کردم دیدم مایع رقیق شیشه ای که زنگ اب هست شده و مفدارش کم ، زنده باشید تشکر از محبت شما
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام‌
      به ظاهر که همه چیز خوبه توصیه می کنم مجددا ازمایش اسپرم بدهید. در ضمن در این ازمایشاتی که فرستادید ازمایش اسپرم نبود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Hamid چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من سال ۹۲ مبتلا شدم و دکتر پوست از طریق اسید زگیلمو برداشت بعد از یکسال عود کرد و بعد از چند ماه خودش محو شد . الان میخام ازدواج کنم و میخام بدونم آزمایشی هست ک خالمو راحت کنه بابت دفع کلی ویروس ؟
    اگر هست اسمشو بهم بگین لطفا
    سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۶ خرداد ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      اصولا برای مردان توصیه به آزمایش نمیشه و لی اسمش HPV PCR هست که از ابتدای مجرا و سطح تناسلی پوست می گیرند
      بهترین توصیه زدن ۳ نوبت واکسن قبل از هر گونه تماس جنسی برای همسر اینده تان هست
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط