درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (50 امتیاز)
  • تصویر کاربر غلامرضا یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام. 31 ساله هستم .بعد از یک ازمایش چکاب بدن دکتر ازمایشگاه گفتند دفع پروتیین و کراتین همراه با دفع گلبول قرمز در ادرار هستم. به متخصص کلیه مراجعه کرده و ازمایشهای جدیدتری دادم که در نهایت دکتر بیوپسی کلیه انجام دادند.در جواب بیوپسی گفتند که 20 درصد لوله های نمیدنم کدوم قسمت تخریب و غیر قابل برگشتاست. و 40 درصد کلیه نیز از بین رفته باید با دارو 60 درصد باقیمانده نگه داریم.در ضمن گفتند مدت زمان طولانی بوده که مشکل کلیه داشتی. دفع پروتیین مثبت3 کراتین 18 هستش و فشار خون بالایی هم دارم اکثرا بین 14تا 16 روی 10 تا 12 هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      در مواردی که بخشی از کلیه به هر دلیلی از بین برود کاری برای برگشت آن نمیشه کرد و همه تلاش ها و درمان ها برای نگهداشتن بخش طبیعی هست که بخشی از این کار با کنترل دقیق فشار خون انجام می شود.
  • تصویر کاربر احسان شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    با سلام
    آقاي دكتر بنده ٣٣ سال دارم
    حدود سه ماه قبل به صورت واضح در ادرارم خون قرمز پر رنگ مشاهده كردم پس از مراجعه به اورژانس بيمارستان هاشمي نژاد و انجام آزمايش ادرار معلوم شد مشكل نمي تواند عفونت باشد و بعد از آن سونوگرافي كليه و مثانه انجام دادم كه گزارش آن طبيعي بودن كليه ها و مثانه و نبود هرگونه سنگ و توده اي را نشان ميداد و تنها مختصري ديواره مثانه افزايش داشت. بعد از يكماه مجدد آزمايش ادرار و عملكرد كليه ها را دادم كه طبيعي بود و در ادرار هم خوني مشاهده نشد
    البته در اين مدت متوجه ابتلا به فشار خون بالا شدم كه با مراجعه به متخصص قلب و سابقه خانوادگي اين مسئله را بي ارتباط با مشكل خون در ادرار دانست ميخواستم بدانم آيا نياز به پيگيري بيشتر وجود دارد يا خير؟ با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
  • تصویر کاربر Mehran یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 887 مشاهده پرسش
    سلام پسری هستم 32 ساله و مجرد و از سنین پایین خودارضایی میکردم و رابطه جنسی نداشتم و الانم ندارم
    من سال 93 برای اینکه چند سال بود ادرارم به صورت منقطع و قطع و وصل شدن می اومد، شروعش تاخیر داشت و بعد از ادرار بیشتر اوقات احساس داشتم که ادرار دارم ولی مثانه م کامل تخلیه نمیشه و به زور باید آخرشو تخیله میکردم دکتر رفتم که بعد از سونوگرافی برام قرص سیپروفلوکساسین 500 و ترازوسین آریا 2 نوشت و گفت التهاب مثانه داری و طبیعیه و مصرف قرصا هم تاثیر خاصی روم نداشت

    گذشت و امسال دوباره پیش یه دکتر دیگه رفتم که ای کاش نمیرفتم
    چون بعد از شرح حال و گفتن اینکه من خودارضایی میکنم و قبلا هم زیادتر اینکارو انجام میدادم بعد از انجام سونوگرافی گفت ممکنه پروستاتت عفونت کرده باشه و برام قرص افلوکسیر(افلوکساسین) 200 و امنیک 0.4 میلی گرم نوشت که بعد از خوردن این قرصا خوب که نشدم هیچ احساس ناراحتی و بدتر شدن ادرار داشتم
    و با مراجعه دوباره به همون دکتر برام نوار مثانه نوشت و چون وقتی در سونوگرافی مثانه که پر میشد به شدت برای تخلیه چون ادرار منقطع می اومد واقعا اذیت میشدم و ادرارم به سختی تخلیه میشد نوارو انجام ندادم که در نهایت به پیشنهاد خودش مجبور به انجام سیستوسکوپی شدم
    بعد از سیستوسکوپی دکتر بهم گفت خروجی مثانه ت یه مقدار تنگ شده و داخل مثانه همه، صاف و منظمه ولی داخل مثانه شما یه مقدار نامنظمه و برام قرص تامسولوسین 0.4 و باکلوفن 25 نوشت و گفت که برات یه مقدار میل زدیم ولی بعد دو هفته برمیگرده...که الان بعد از 6 7 ماه واقعا شرایطم نسبت به قبل از پیش این دکتر رفتن بدتر شده (ادارا منقطع میاد و بیشتر از قبلا طول میکشه تا شروع بشه، آخر ادرار قطره قطره میشه و بیشتر اوقات بعد از ادرار احساس دارم که ادرار دارم ولی تخلیه نمیشه) خواهش میکنم کمکم کنید چون رفتم دکتر که خوب بشم بتونم ازدواج کنم نه اینکه بدتر شم
    نتیجه آخرین سونوگرافی و جواب سیستوسکوپی دکتر رو براتون بپیوست میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      با توضیحاتی که فرمودید به نظر من بهتر است نوار مثانه یا همان تست یورودینامیک را حتما انجام دهید تا به ریشه یابی و علت مشکل شما بیشتر کمک کند
  • تصویر کاربر امیر. یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    مشکل اورژانسی .
    سلام و عرض خسته نباشید، هنگام حمام کردن به علت اینکه ناخن هام بلند هستند و گیتار میزنم ناخنم با سر آلت برخورد کرده و خدود . یک دهم میلیمتر تا 3 دهم میلیمتر از پوست سر آلت کنده شده البته خیلی عمیق نیست ولکن نسبت به سایر قسمت ها عمیق تر هستش
    و البته درد هم میکنه
    جای نگرانی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر امیر. شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      متشکرم ، و سوال دیگری که دارم تشخیص بیضه تحلیل رفته چگونه هست؟ میزان سفتی بیضه ها باید چقدر باشد و توسط خود شخص قابل تشخیص هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۰ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      برای موارد فوق نیاز به معاینه توسط پزشک و بعضا سونوگرافی است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مجید شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    بنده سی ساله هستم الت تناسلی ام در حالت نعوظ 11 سانت میباشد.ک دچار مشکلات روحی روانی و تردید در ازدواج هستم.لطفا راهنمایی فرمایی تردید در ازدواج دارم ..میترسم دچار مشکل بشم در روند زندگی زناشویی
    1. تصویر کاربر مجید شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      ۱
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۹ اسفند ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      برای آشنایی با نحوه ی اندازه گیری سایز آلت و روش جراحی افزایش سایز آلت و همچنین عوارض و میزان اثربخشی آن به لینک زیر مراجعه کنید
      https://drjabbari.com/1954
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 578 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط