درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 536 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    آقای دکتر بنده آقا مجرد و ۲۶ سال سن دارم و نزدیک به ۵ سال هست که درگیر تنگی مجاری هستم و تا الان ۵ بار عمل بسته و ۱ مرتبه عمل باز از زیر ببضه انجام دادم و اما متاسفانه باز تنگی مجاری من برمیگردد و حتی به پیشنهاد دکتر ۲ ماه روزی ۲ مرتبه بعد از آخرین عمل من که عمل باز بود به خودم سوند میزدم اما فایده ای نداشت و باز ادرار من باریک باریکتر میشود . واقعا دیگه خسته شدم از این وضع
    خواستم بدونم مشکل از چیه و راه چاره چیست ؟؟
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام

      اطلاعات شما خیلی ناقص هست.

      علت تنگی ؟

      عکس قبل از عمل؟

      آخرین عکس بعد از عمل باز؟

      نوع جراحی باز؟

      پزشک جراح تان؟

    2. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام
      آقای دکتر این اتفاق ۱ شبه و بدون هیچ پیش زمینه ای ۵ سال پیش برای من اتفاق افتاد و ادار من بند آمد جوری که بیمارستان رفتم نتونستن سوند بزنن و از پایین ناف مستقیم سوزن بزرگی وارد مثانه من کردن

      . متاسفانه عکس قبل و بعد عمل را در سیل پارسال شیراز در خانه ما آمد از بین رفت . فقط میدونم که در عمل باز آن قسمت هایی که شامل چند گرفتگی بود برداشته شده و مجدد ۲ قسمت لوله مجاری بهم متصل شده ولی ۲ ماه کمتر بیشتر طول نکشید که مجدد به اتاق عمل رفته و عمل بسته انجام دادم .
      بنده ۲ مرتبه عمل بسته اول را پیش ۲ دکتر جداگانه (دکتر تدین ) و ( دکتر ضیغمی )

      و عمل باز را پیش دکتر اعجاز احمد _ و حدود ۲ ماه کمتر ۱ مرتبه بعد از عمل باز پیش دکتر احمد عمل بسته انجام
      و به پیشنهاد ایشان تا ۲ ماه هروز روزی ۲ مرتبه به خودم سوند میزدم

      تا اینکه ۳ ماه پیش باز عوود کرد

      و چون دکترم ایران نبود مجبور شدم برم( دکتر خانلری)

      و ایشون باز منو عمل بسته انجام دادن

      جالب اینجاست آقای دکتر همه این دکتر ها که بنده رفتم مورد بنده رو خیلی مورد عجیب توصیف کردند و میگفتن تا حالا همچین چیزی براشون پیش نیومده و برا اینکه کارنامه عمل های خودشون در بیمارستان خراب نشه دیگه بنده رو گفتن عمل نمیکنن به دلیل بازگشت مجدد به من پیشنهاد سوند زدن هروز رو دادن و من خیلی نا امید هستم از زندگی واقعا خسته شدم الان تفریبا ۳ ماه از عمل بسته من نگذشته که باز عود کرده
      واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا منو راهنمایی کنید سپاس
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام
      عکس رنگی جدید می خواهم از مجرای ادراری یعنی هم RUG و هم  VCUG تا بتوانم به ما پاسخ دقیقی بدهم

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سحر چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 344 مشاهده پرسش
    با سلام من نزدیک 1 سال قبل فهمیدم زگیل تناسلی دارم چند بار کرایو کردم و 1 بار لیزر ولی نرفتن برای زگیل مقاوم به درمان پیشنهاد آلدرا رو دادن ولی پیدا نمیشه زگیل ها در ناحیه مخاط واژنم هستن و مسطح و سفید رنگ به صورت یک ناحیه دوسانتی سفید رنگ چطور از بین ببرمشون و اینکه چون مقاوم به درمانه از نوع سرطانیه سیستم ایمنی بدنم کاملا نرماله
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

  • تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید آقای دکتر
    حدود ۳ماه قبل حدود ۷ جوش بسیار ریز روی تنه آلت تناسلیم ایجاد شد بدون سوزش و درد، به دکتر متخصص پوست مراجعه کردم گفتن این جوشها چربیه و مشکلی نیست ولی گفتن اگه زیادتر با بزرگتر شد دوباره مراجعه کنم الان نزدیک ۲۰ روز حدود ۷،۸ جوش مشابه دوباره ایجاد شده ولی همون اندازه و بدون سوزش و درد،۲ تا هم از این جوشا زیر ختنه گاهم ایجاد شده، مانند جوشهای که پشت پلک آقایون میزنه، الان بخاطر مساله کرونا اکثر متخصص ها نیستن، لطفا راهنمایی کنید، در ضمن احساس میکنم با استرس و فکر کردن بهش این جوشها بیشتر میشن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

    2. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      با سلام وخسته نباشید
      آقای دکتر عکسی که از روی آلت گرفتم جوشهای قدیمی که ۳ماه پیش بوجود آمده و ۲تا عکس زیر آلت و ختنه جوشهای که حدود۲۰ روز بوجود آمده درضمن دکتر پوست که رفتم ویتامین ای و زینک پلاس واسم نوشت و من مصرف کردم،آقای دکتر میخواستم بدونم این جوشها واگیر دار هم هست؟ هرکاری کردم اینجا نتونستم واستون عکس بفرستم تو تلگرام واستون فرستادم
      ممنون از لطفتون
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      بدون دیدن ضایعات نمی تونم کمکی به شما بکنم

    4. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      تو تلگرام واستون فرستادم
    5. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      تو تلگرام فرستادم اینجا هم فرستادم امیدوارم اینجا هم به دستتون رسیده باشه
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام
      بله این این جوشها چربیه و مشکلی ایجاد نمی کند و اقدام خاصی نمی خواهد

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    سلام‌وقت‌بخیر‌الت‌من‌خیلی‌وقته‌که‌در‌موقع‌دفع‌ادار‌درد‌می‌کرد‌‌والانم‌خیلی‌زیاد‌شده‌دردش‌لطفا‌کمکم‌کنید‌شب‌روز‌ندارم‌دیگه‌الانم‌۲۴‌ساعته‌درد‌میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام بدون معاینه نمی توانم نظری بدهم و تشخیص یا درمانی را مطرح کنم. توصیه می کنم برای معاینه و در صورت نیاز انجام بررسی لازم حضورا به پزشک ارولوژیست مراجعه کنید.

  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 369 مشاهده پرسش
    با سلام بنده عمل واریکوسل چندسال پیش کردم ولی بعد عمل ازمایش اسپرم ندادم بعداز مدتی احساس یه توده درزیر بیضه کردم وه اندازه عدس بود رفتم سونوگرافی گفت مهم نیست احتیاجی به جراحی نیست ابراه منی به علت تخلیه نشدن توده شده که اصلا هیچ مشکلی پیش نمیاره الان سه ساله ازدواج کردم ولی بچه ندارم دکتر رفتم گفت تعداد اسپرمهات پایینه ایا مشکل من از اون توده هاست که متحرک هستن و قابل لمس هیچ دردی هم ندارم .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۶ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)

      سلام
      خیر ربطی به اون توده ندارد

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط