درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (50 امتیاز)
  • تصویر کاربر حمید دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    سلام٬من بعد خود ارضایی آلتم به شدت کوچیک شده و شل٬ دردی هم نداره لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام

      خودارضایی را ترک کنید بتدریج بهبود می یابید

  • تصویر کاربر میلاد پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 370 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید به اقای دکتر
    بنده جوان 24ساله ای هستم که به علت ندانم کاری در دوران نوجوانی به مدت 8الی10سال عمل استمنا رو انجام میدادم که دچار زودانزالی شده ام ایا دراینده صاحب فرزند میشوم یا خیر؟
    ایا خودارضایی باعث سرطان پرستات میشود؟
    اقای دکتر انزال من کم شده و چسبندکی قبل رو ندارد وقتی اب منی خارج میشود انگار اب معمولی است و غلیظی ان کم ترشده ایا با این وجود اب منی من حاوی اسپرم جهت باروری دراینده هست؟
    و سوال اخرم با ترک خودارضایی چه مدت اسپرمم عین قبل میشود؟
    لطفا منو راهنمایی کنید
    با تشکرازمحبتتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام

      خودارضایی باعث ناباروری و سرطان پروستات نمیشه و بعد یک ماه معمولی میشه

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 356 مشاهده پرسش
    آیا خود ارضایی ربطی به اندازه آلت دارد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      خیر

  • تصویر کاربر ایمان جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 324 مشاهده پرسش
    سلام
    من روزانه خود ارضایی دارم و در حال حاضر پس از ارضا شدن مقدار بسیار کمی مایع منی خارج می‌شود. میخواستم بدانم آیا این مشکل قابل حل هست یا دائمی؟ و با ترک این عمل آیا مشکل برطرف می‌شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام

      با تزک خودارضایی بهبود می یابید

  • تصویر کاربر Amh جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 372 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید جوانی ۱۸ ساله هستم حدودا سه سالی هست خود ارضایی میکنم اوایل هفته ای دو سه بار بود الان رساندنش به ۴ یا ۵ ماهی یه بار سوالم اینه که همین ۴ ۵ ماه یه بار مشکل نداره انجام شه بعد واسه ازدواج و روابط زناشویی مشکل پیش نمیاد ؟؟ و این که چه موادی بخوریم بعد از استمنا کمبود بدن جبران شه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 7 سال پیش)

      سلام

      همین را هم ترک کنید بهتر است. موادی که طبع گرم دارد

درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 577 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط