درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر حمید شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    سلام بنده 26ساله بیست روز پیش عمل اورکیدوپکسی بیضه چپ انجام دادم که تا حالا مشکل نداشتم ولی از دیشب که بیضه چپم خیلی درد داره واحساس سنگینی دارم که الان حتی بیضه راستمم درد داره و این درد تا زیر شکمم کشیده میشه واحساس میکنم احساس سنگینی وکشیدگی و تورم زیاد تو بیضه وبالای آلت تناسلی و زیر شکم دارم از روز عمل تا حالا رابطه نداشتم اما دیشب تو خواب جنب شدم و امروزم چندین بار نعوذ کامل شدم و لی خروج منی نداشتم امکانش هست احساس تورم و سنگینی مال تجمع منی باشه ؟حالا باید چکار کنم؟در ضمن امروز خیلی زیاد پیاده روی داشتم ولی الان درد زیادی دارم سنگینی و حالتهای فوق به نحوی که ایستاده بیشتر و دراز می کشم یه کم تسکین میشه خواهش میکنم راهنمای کنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      بنده 26ساله بیست روز پیش عمل اورکیدوپکسی بیضه چپ انجام دادم که تا حالا مشکل نداشتم ولی از دیشب که بیضه چپم خیلی درد داره واحساس سنگینی دارم که الان حتی بیضه راستمم درد داره و این درد تا زیر شکمم کشیده میشه واحساس میکنم احساس سنگینی وکشیدگی و تورم زیاد تو بیضه وبالای آلت تناسلی و زیر شکم دارم از روز عمل تا حالا رابطه نداشتم اما دیشب تو خواب جنب شدم و امروزم چندین بار نعوذ کامل شدم و لی خروج منی نداشتم امکانش هست احساس تورم و سنگینی مال تجمع منی باشه ؟...................................خیر ربطی ندارد
      حالا باید چکار کنم؟در ضمن امروز خیلی زیاد پیاده روی داشتم ولی الان درد زیادی دارم سنگینی و حالتهای فوق به نحوی که ایستاده بیشتر و دراز می کشم یه کم تسکین میشه خواهش میکنم راهنمای کنید؟.........................بعد از عمل بیشتر بایستی استراحت کنید چون راه رفتن و آویزان بودن بیضه درد و تورم را بیشتر می کند. درد می تواند دلایل متعددی داشته باشد خود تورم و تجمع مایعات می تواند ایجاد درد کند. عفونت نیز از دیگر علل هست. خونریزی نیز درد و تورم ایجاد می کند. در نهایت استراحت کنید و در اولین فرصت توسط پزشک معالج تان ویزیت شود.
    2. تصویر کاربر حمید جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      ضمن تشکر از پاسخگویتون،چند روز بعد از عمل اورکیدوپکسی انجام رابطه جنسی امکان پذیر است؟ و بنده بعداز چندین بار حالت نعوذ و عدم خروج منی دچار درد واحساس تورم و سنگینی درناحیه بیضه ها اطراف آلت و زیر شکم و مخصوصا قسمت کمر میشم به نحوی که نمیتونم سر پا وایسم وبا دراز کشیدن تا چن ساعت تسکین میشم آیا این عوامل بهم ربطی داره؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      چند روز بعد از عمل اورکیدوپکسی انجام رابطه جنسی امکان پذیر است؟...........................زمان خاصی نداره، هر وقت درد نداشتید و این امر برایتان امکانپذیر بود
      و بنده بعداز چندین بار حالت نعوذ و عدم خروج منی دچار درد واحساس تورم و سنگینی درناحیه بیضه ها اطراف آلت و زیر شکم و مخصوصا قسمت کمر میشم به نحوی که نمیتونم سر پا وایسم وبا دراز کشیدن تا چن ساعت تسکین میشم آیا این عوامل بهم ربطی داره؟...........................بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آرین جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 278 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من وقتی از دسشویی بیرون می آیم بعد از یک دقیقه باز چند قطره ادرار بیرون میاد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      توصیه می کنم استبراء کنید و همچنین ورزش عضلات کف لگن را انجام دهید
  • تصویر کاربر کمال جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت شما بخیر
    من قصد نوبت گرفتن حضوری به صورت اینترنتی دارم اما موقع پرداخت ویزیت سایت جواب نمی ده و اذیت میکنه. و موفق به ثبت نوبت نمیشم
    البته من از طرف دکتر صمد زارع نامه دارم برای شما
    میشه منو راهنمایی کنین
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      شنبه ساعت ۴ تماس بگیرید مطب ۸۸۷۱۳۶۳۲
  • تصویر کاربر الناز پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    اقای دکتر من همین خانمم خوزستان که گفتم 80 سی سی ادرار میماند شما بیمارستانی که هستید ایا این تست نوار مثانه تست یورودینامیک انجام میدین ما اینجا انجام نمیدن؟ واگه تهران همون بیمارستانی که هستید این تست انجام میشه جوابش چند روز طول میکشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      نه در بیمارستان هاشمی نژاد انجام می دهند زنگ بزنید بیمارستان بپرسید
  • تصویر کاربر النازوالی پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 419 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من دختری 25 ساله ازخوزستان شهر دزفول هستم و3 ساله مشکل تکرر ادرار دارم خیلی از متخصص ها رفتم و هیچ کاری نتونستم برام انجام بدن و میگفتن ما نمیتونیم تشخیص بدیم ازمایش خون دادم مشکلی نبود قندمم خوب بودو سونو که دادم 80 سی سی ادرار درمثانه ام میماند و تازگی که دکتر متخصص رفتم بهم گفت 80 سی سی زیاده و به کلیه هات ضرر میرسونه بهم قرص ویسول 10 و باکلوفن10 تجویز کرذ که یه ماه مصرف کنم و اگه جواب نداد گفت برات بادستگاه مجرا ادرارو گشاد کنیم شب و روز هم زیاد دستشویی میرم توروخدا کمکم کنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۸ تیر ۹۷( 7 سال پیش)
      سلام
      توصیه می کنم نوار مثانه یا تست یورودینامیک بگیرید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 578 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط