تفاوت علائم وستیبولار پاپیلوماتوز واژن زنان با زگیل

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در مورد علت وستیبولار پاپیلوماتوز و اهمیت بالینی آن هنوز اختلاف نظر وجود دارد. در گذشته آن را ناشی از عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی می دانستند، اما در خیلی از مطالعات فقط رابطه خیلی ضعیفی بین ویروس HPV و وستیبولار پاپیلوماتوز یافته اند.

امروزه وستیبولار پاپیلوماتوز را یک گونه طبیعی از بافت پوششی ناحیه تناسلی خارجی زنان می دانند و در مورد شیوع آن در زنان آمار متعددی از 1 تا 33 درصد در مطالعات مختلف ذکر شده است.

تفاوت پاپول مرواریدی و زگیل

پاپول های آلت تناسلی، مرواریدی کوچک، براق و نسبتاً یکنواخت اند و همچنین سفید یا گوشتی و شبیه دانه های سر سفید هستند. اما زگیل تناسلی به رنگ گوشت است و شکل نامنظمی دارد و اغلب به صورت خوشه ای رشد می کند. آنها می توانند بافت نرمی داشته باشند یا خشن و سخت باشند.

عکس وستیبولار

 

عکس وستيبولار پاپيلوماتوز

درمان وستیبولار پاپیلوماتوز در زنان

پاپیلاها خوش خیم هستند و آناتومی طبیعی بدن محسوب می شوند، بنابراین نیازی به درمان ندارند. وقتی شما دچار پاپیلوماتوز هستید، مشکل اصلی که وجود دارد این است که ممکن است این بیماری به درستی تشخیص داده نشود. اگر پزشک شما، به اشتباه آن را زگیل تناسلی تشخیص دهد، ممکن است تحت آزمایش ها و درمان های غیر ضروری قرار بگیرید. این مساله می تواند باعث ایجاد نگرانی در شما و همچنین منجر به هزینه های زیاد غیر ضروری شود.

اگر این برجستگی ها شما را آزار می دهند یا در رابطه جنسی شما اختلال ایجاد می کنند، پزشک می تواند با استفاده از یک روش ساده، آن ها را برطرف کند، اما گاهی اوقات نیز، دوباره برمیگردند. مهم ترین چیزهایی که در صورت تشخیص درست پاپیلوماتوز  باید به خاطر بسپارید این است که پاپیلوماتوز، خوش خیم است….

آیا وستیبولار پاپیلوماتوز همان زگیل است؟

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

از آنجایی که وستیبولار پاپیلوماتوز ظاهری شبیه به زگیل دارد لذا با زگیل تناسلی اشتباه می شود و منجر به درمان های غیر ضروری و ایجاد نگرانی و استرس زیاد در زنان و همسران شان می شود. لذا آشنایی پزشک با این ضایعه طبیعی بافت پوششی ناحیه خارجی دستگاه تناسلی زنان ضروری است. وستیبولار پاپیلوماتوز را می توان مشابه با پاپول های مرواریدی  در مردان دانست.

بیشتر بخوانید: برای دیدن عکس های زگیل تناسلی بر روی شکل ظاهری زگیل تناسلی اقایان کلیک کنید.

وستیبولار پاپیلوماتوز معمولا 1 تا 2 میلی متر بوده و صورتی رنگ و هم رنگ مخاط بافت مجاور می باشد. این ضایعات انگشتی مانند، نرم و قرینه بوده یا بصورت خطی هستند و علامتی ایجاد نمی کنند و با گذشت زمان ثابت می مانند. آن ها ممکن است لب های کوچک و دهانه ورودی واژن را در وسعت های متغیری بپوشانند.

تقویت سیستم ایمنی بدن برای درمان زگیل تناسلی

این ضایعات ممکن است شبیه زگیل تناسلی باشند ولی در وستیبولار پاپیلوماتوز، معمولا پایه و قاعده هر پاپول از پاپول های اطراف جدا می باشد بر خلاف زگیل تناسلی که برجستگی های رشته مانند در ناحیه قاعده به هم متصل می شوند و ضایعات محدود نیستند. با استفاده از اسید استیک 5% باعث سفید شدن زگیل تناسلی می شود در صورتیکه رنگ ضایعات در وستیبولار پاپیلوماتوز بدون تغییر باقی می مانند. در صورت باقی ماندن هر گونه شک بالینی در تشخیص، با نمونه برداری می توان تشخیص را قطعی کرد.

منبع:

Dermatology Online Journal, 19(10) Publication Date: 2013

CMAJ • OCTOBER 7, 2008 • 179(8)

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.4/5 - (46 امتیاز)
  • تصویر کاربر امیریاراحمدی دوشنبه ۱۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 327 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکتر من بعدازتماس جنسی واژینال بدون کاندوم با خانومی که نمیدونمHiv مثبت هست یا نه بعداز یک هفته التهاب گلوی شدید گرفتم و دکتر رفتم و کلی آنتی بیوتیک دارم مصرف میکنم.اگه عفونت Hiv داشته باشم باید چه علائمی ببینم؟؟من خیلی نگرانم و این به شدت من رو عصبی کرده.طوری که حتی زندگیه روزمره هم برام سخت شده و همش دنبال علائم بیماری هستم.آیا درتورم غدد لنفاوی باید همه ی غدد متورم بشن یا یکی از غدد هم میتونه متورم بشه؟؟؟ آقای دکتر امکان داره در تماس جنسی نا مطمئن بایک خانوم آلوده به Hiv شانس آلوده شدن مرد وجود داشته باشه؟؟؟؟؟ من چه آزمایشی الان بعداز 21 روز بدم که مطمئن باشه جوابش؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      آیا درتورم غدد لنفاوی باید همه ی غدد متورم بشن یا یکی از غدد هم میتونه متورم بشه؟؟؟ .........یکی هم میتونه متورم بشه
      آقای دکتر امکان داره در تماس جنسی نا مطمئن بایک خانوم آلوده به Hiv شانس آلوده شدن مرد وجود داشته باشه؟؟؟؟؟ ........بله
      من چه آزمایشی الان بعداز 21 روز بدم که مطمئن باشه جوابش؟؟؟..........آزمایش HIV Ab-Ag (co test) بدهید و لی باید ۶ هفته و ۱۲ هفته بعد هم مجددا تست دهید
      البته اگر به شریک جنسی دسترسی دارید بهتراست ایشان هم آزمایش دهند
  • تصویر کاربر مبین یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1085 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من با زیدم رابطه جنسی داشتم بین پاهاش گذاشتم اونجا آبم اومد ولی فقط دور پاش رو پاک کرد و قشنگ پاکش نکرد بعد چند ساعت دید که آب دورش هست بعد الان حالش بهم میخوره یک روزه کامل و ترسمون از اینه که آب رفته باشه تو و حامله شده باشه پرده داره و سه روز از این ماجرا میگذره ایا امکانش هست حامله باشه اگه اره باید چجوری جلوش رو بگیریم توروخدا زود جواب بدید.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      در این روش احتمالش بسیار بسیار کم هست و تهوع ایشان ربطی به این قضیه ندارد
  • تصویر کاربر اریامهر یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر جباری
    من چند سالی است خود ارضایی میکردم اوایل به صورت سه روز در هفته بود بعد ماهی یکبار بود چند باری هم شش ماهی خود ارضایی نمیکردم.حالا در سینه ام احساس توده احساس میکنم.اگه محکم فشار
    بدم احساس درد میکنم ولی ترشح مایع ندارم.درضمن دچار شل بودن مایع منی هستم.قسط ازدواج دارم ایا به مشکل بر می خورم نه.اگر جواب کامل بدهید سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      لمس توده در سینه ارتباطی با خودارضایی و وازدواج کرن شما ندارد گرچه بهتر است از بابت توده توسط پزشک معاینه شوید. بابت شل بودن مایع منی توصیه می کنم آزمایش منی بدهید
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۱۱ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده دوهفته ی قبل با خانومی ارتباط جنسی واژینال بدون کاندوم داشتم.ولی اون خانوم قبلا با دونفر رابطه ی جنسی داشته که از مبتلا بدون اونها به ایدز مطمئن نیست.زمانی که من باهاش رابطه داشتم (دوهفته ی پیش) سرماخوردگی شدید داشت و به شدت سرفه میکرد.بعداز تقریبا یک هفته منم گلو درد گرفتم البته کنار زبانم یکی دوتا آفت زده.تب و تهوع و کهیر و اینا رو ندارم فقط التهاب گلو و آفت.آیا ممکنه اینا علائم ایدز باشه؟؟؟من چه موقع آزمایش ایدز بدم؟؟؟من برای التهاب گلو و آفت ها دکتر رفتم و دارو گرفتم.آیا اگه با داروها خوب بشم امکان داره بازم علائم ایدز بوده باشه؟؟؟ اگه جواب تست اون خانوم منفی باشه بازم نیاز به آزمایش برای من هست؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۱ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      آ‌‌‌زمایش آنتی بادی را شش هفته بعد از تماس باید بدهید ولی برای ازمایش آنتی ژن الان هم احتیاطا انجام دهید ولی بهتره پارتنر هم آزمایش دهد
  • تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب فراوان خدمت آقای دکتر جباری بی نهایت عزیز...

    *چند کلامی درد و دل
    آقای دکتر حتما جمله هرچی سنگه واسه پای لنگه رو شنیدید...من وسواس شدید فکری عملی غیرقابل درمان دارم و سوالاتم از شما چیزهایی است که عذابم می دهد و اگر نپرسم تمام روزهایم در عذاب می گذرد چون آنقدر به آن پر و بال می دهم که عذابش چندبرابر می شود...روی این حساب مجبورم که برای کاهش این عذاب سوالات را از شما بپرسم...من خواهش می کنم شما بنده را درک کنید همانطور که تا به الان این کار را کردید...می خواهم یک چیزی را اینجا بگویم که فکر نمی کنم تا به حال خدمت شما گفته باشم...آقای دکتر من اینجا این مطلب رو می گم چون که قطعا ثبت می شود...آقای دکتر شما پس از پاسخ به سوال های این پرسش دیگر به هیچ عنوان باز هم تاکید می کنم به هیچ عنوان حتی اگر من پرسش جدیدی را باز کردم پاسخ بنده را ندهید و تنها این پرسش را [تا زمان رسیدن به محدودیت پاسخ] پاسخ دهید...چرا که به وسواس من دامن زده می شود و قابل ذکر است که بنده خودم شخصا این درخواست را از شما دارم...این سوالات مهر پایان سوالات بنده است...خواهش می کنم به سوالات زیر پاسخ دهید...

    1. آقای دکتر گویا خال گوشتی مانند هایی روی ختنه گاه بنده و احتمالا همچنین روی پوست آلت زده [مطمئن مطمئن نیستم از جنس آنهایی که روی ختنه گاه زده باشند] که رنگ قرمز دارند و با فشار رنگشان محو و سپس دوباره به قرمز برمی گردند...اینها نشانه مقاربت و بیماری مقاربتی نیست؟

    #توجه: تمام احتمالات زیر را برای سوال بالا و درواقع سوال یک در نظر بگیرید...و درواقع با قرار دادن این احتمالات [یعنی این احتمالات را هم جای توضیح سوال یک قرار بدید و هم با همان توضیح سوال یک ترکیبشان کنید] نیز به سوال یک پاسخ دهید...

    . اگر اینها در هرجای شکم و زیر شکم باشند [کلا زیر شکم و کل محدوده زیر شکم به ویژه مثانه،تنه آلت،ختنه گاه،کلاهک و کلا هرجایی در منطقه زیر شکم و زیر شکم به پائین و حتی ران ها و کشاله و... و در واقع در کل بدن هر جایی بزند]...
    . اگر با فشار رنگ قرمز خال های گوشتی محو نشوند... [مهم]
    . اگر خال های گوشتی رنگ قرمز نداشته باشند...
    .اگر روی یا بالای خال های گوشتی قرمز و زیرشان سفید باشد... [مهم]
    . اگر خط و یا نقطه قرمز [از همان محو شونده ها و یا محو نشونده ها] کنار این خالگوشتی ها باشد... [مهم]
    . اگر روی خالگوشتی ها و یا کنارشان چیزهایی مانند زخم خوشرنگ باشد...
    . اگر روی خال گوشتی ها زخم شود یا باشد و یا اگر روی خال گوشتی ها که همان نقاط محو شونده یا محو نشونده روش هست تبدیل به زخم یا زخم شود...
    . و کلا هر احتمالی که در این جهان ممکن است در مورد این زائده ها وجود داشته باشد...

    *مهم: آقای دکتر فکر می کنم بعضی از این زائده ها پس از مراجعه به شما روی آلت بنده آمده است...

    تمام احتمالات مهم بوده ولی دو احتمالی که کمی بیشتر نسبت به بقیه بهشان مشکوک هستم و یا حتی شاید کمی بیشتر از کمی آن دو احتمالی بودند که کنارشان نوشتم [مهم]...
    همچنین تمام احتمالات را هم با هم و هم جدا جدا فرض نمائید...
    سوال یک از زمانی که شما در پرسش قبلی گفتید باید دیده شود بنده را بسیار ناراحت کرده و عذاب می دهد... [پس لطفا اون احتمالی که شمارا مشکوک به مقاربت و بیماری مقاربتی کرد و در پی آن در سوال قبلی گفتید باید دیده شود را نیز در نظر بگیرید]

    2. آقای دکتر وجود چنین نقاط یا بعضا خط های محو شونده قرمز و یا حتی محو نشونده و یا زخم خوشرنگ مانند در داخل بینی...نشانه مقاربت و بیماری مقاربتی نیست؟

    3. تعداد این نقاط و بعضا خط های محو شونده و... دارد در بدن من روز به روز زیاد تر می شود [البته چیزهایی مانند زخم های خوشرنگ وجود دارند که دارند آنها هم گویا زیاد می شوند و یا چند مورد چرک ریشه مو در بدنم نیز مشاهده کردم منظورم چرکی می باشد که یه مو از وسط آن خارج شده]
    این ها نشانه مقاربت و بیماری مقاربتی نیست؟

    4. آقای دکتر به احتمال زیاد خون در اسپرم من وجود دارد... دفعه قبل هم خدمت شما گفتم ولی آن دفعه گفتم به احتمال کم...حال این وجود خون ربطی به بیماری مقاربتی و مقاربت ندارد؟

    5. و مهم ترین سوال اینکه...من حتی اگر شدید ترین علائم بیماری مقاربتی را داشتم،دارم و خواهم داشت...به هیچ عنوان مبتلا به بیماری مقاربتی نبودم،نیستم و نخواهم بود؟ [هر نوع بیماری مقاربتی ای که در جهان موجود هست را منظورم هست...از کوچکترین و جزئی ترین گرفته تا بزرگترین و مهم ترین بیماری های مقاربتی به ویژه HIV و هپاتیت و...]

    6. در ادامه سوال پنج...آن چیزهایی که در سوال پنج گفتم اگر باشد...نشانه مقاربت نیست؟

    ممنون...امیدوارم تمام روزهای باقی مانده عید نوروز و البته ادامه آن به خوشی برای شما سپری شود
    1. تصویر کاربر امین شنبه ۱۱ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      آقای دکتر بنده همان پسری هستم که سوئیشرت آبی و شلوار طوسی داشتم و مزاحمتان شدم [مزاحم همیشگی]
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      1. آقای دکتر گویا خال گوشتی مانند هایی روی ختنه گاه بنده و احتمالا همچنین روی پوست آلت زده [مطمئن مطمئن نیستم از جنس آنهایی که روی ختنه گاه زده باشند] که رنگ قرمز دارند و با فشار رنگشان محو و سپس دوباره به قرمز برمی گردند...اینها نشانه مقاربت و بیماری مقاربتی نیست؟.......................خیر

      #توجه: تمام احتمالات زیر را برای سوال بالا و درواقع سوال یک در نظر بگیرید...و درواقع با قرار دادن این احتمالات [یعنی این احتمالات را هم جای توضیح سوال یک قرار بدید و هم با همان توضیح سوال یک ترکیبشان کنید] نیز به سوال یک پاسخ دهید...

      . اگر اینها در هرجای شکم و زیر شکم باشند [کلا زیر شکم و کل محدوده زیر شکم به ویژه مثانه،تنه آلت،ختنه گاه،کلاهک و کلا هرجایی در منطقه زیر شکم و زیر شکم به پائین و حتی ران ها و کشاله و... و در واقع در کل بدن هر جایی بزند]...
      . اگر با فشار رنگ قرمز خال های گوشتی محو نشوند... [مهم]
      . اگر خال های گوشتی رنگ قرمز نداشته باشند...
      .اگر روی یا بالای خال های گوشتی قرمز و زیرشان سفید باشد... [مهم]
      . اگر خط و یا نقطه قرمز [از همان محو شونده ها و یا محو نشونده ها] کنار این خالگوشتی ها باشد... [مهم]
      . اگر روی خالگوشتی ها و یا کنارشان چیزهایی مانند زخم خوشرنگ باشد...
      . اگر روی خال گوشتی ها زخم شود یا باشد و یا اگر روی خال گوشتی ها که همان نقاط محو شونده یا محو نشونده روش هست تبدیل به زخم یا زخم شود...
      . و کلا هر احتمالی که در این جهان ممکن است در مورد این زائده ها وجود داشته باشد...

      *مهم: آقای دکتر فکر می کنم بعضی از این زائده ها پس از مراجعه به شما روی آلت بنده آمده است...

      تمام احتمالات مهم بوده ولی دو احتمالی که کمی بیشتر نسبت به بقیه بهشان مشکوک هستم و یا حتی شاید کمی بیشتر از کمی آن دو احتمالی بودند که کنارشان نوشتم [مهم]...
      همچنین تمام احتمالات را هم با هم و هم جدا جدا فرض نمائید...
      سوال یک از زمانی که شما در پرسش قبلی گفتید باید دیده شود بنده را بسیار ناراحت کرده و عذاب می دهد... [پس لطفا اون احتمالی که شمارا مشکوک به مقاربت و بیماری مقاربتی کرد و در پی آن در سوال قبلی گفتید باید دیده شود را نیز در نظر بگیرید]

      2. آقای دکتر وجود چنین نقاط یا بعضا خط های محو شونده قرمز و یا حتی محو نشونده و یا زخم خوشرنگ مانند در داخل بینی...نشانه مقاربت و بیماری مقاربتی نیست؟......................خیر نیست

      3. تعداد این نقاط و بعضا خط های محو شونده و... دارد در بدن من روز به روز زیاد تر می شود [البته چیزهایی مانند زخم های خوشرنگ وجود دارند که دارند آنها هم گویا زیاد می شوند و یا چند مورد چرک ریشه مو در بدنم نیز مشاهده کردم منظورم چرکی می باشد که یه مو از وسط آن خارج شده]
      این ها نشانه مقاربت و بیماری مقاربتی نیست؟.................................خیر نیست

      4. آقای دکتر به احتمال زیاد خون در اسپرم من وجود دارد... دفعه قبل هم خدمت شما گفتم ولی آن دفعه گفتم به احتمال کم...حال این وجود خون ربطی به بیماری مقاربتی و مقاربت ندارد؟..........................خیر ندارد

      5. و مهم ترین سوال اینکه...من حتی اگر شدید ترین علائم بیماری مقاربتی را داشتم،دارم و خواهم داشت...به هیچ عنوان مبتلا به بیماری مقاربتی نبودم،نیستم و نخواهم بود؟ [هر نوع بیماری مقاربتی ای که در جهان موجود هست را منظورم هست...از کوچکترین و جزئی ترین گرفته تا بزرگترین و مهم ترین بیماری های مقاربتی به ویژه HIV و هپاتیت و...]..........................خیر نیستید و نخواهید بود

      6. در ادامه سوال پنج...آن چیزهایی که در سوال پنج گفتم اگر باشد...نشانه مقاربت نیست؟............................خیر نیست
    3. تصویر کاربر امین یکشنبه ۱۲ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      آقای دکتر خیلی ممنون از لطف بی دریغ و بی پایانتان...ابتدا این پرسش گفتم که بی زحمت تا رسیدن به محدودیت پاسخ به بنده پاسخ دهید...در حال حاضر در پاسخ های شما از دید بنده دو ابهام وجود دارد...

      7. جسارتا یکی برای همین سوال یک که گفته بودید باید دیده شود ولی این رو هم گفتید که من به هیچ وجه مشکلی ندارم...می خواستم جسارتا بدونم وقتی این چیزها در من مشکل محسوب نمی شود چرا در ابتدا گفتید که باید دیده شود؟ [ منظورم از مشکل همان مقاربت و بیماری مقاربتی است]
      [بسیار مهم لطفا پاسخ دهید]

      8. در سوال 5 شما فرمودید مبتلا به بیماری مقاربتی نیستید و نخواهید بود...یعنی من قبلا مبتلا به بیماری مقاربتی بوده ام یا نه قبلا هم مبتلا نبوده ام...لطفا در جواب بگوئید قبلا مبتلا به بیماری مقاربتی بوده ام یا مبتلا نبوده ام؟ [چرا که فقط نوشتید نیستید و نخواهید بود و ننوشتید نبوده اید]

      توجه: آقای دکتر مطمئن باشید خوبی بی پایانتان رو فراموش نمی کنم...شما خیلی دکتر متین و با حوصله ای هستید شاید هرکی جای شما بود با بنده به شدت بدرفتاری می کرد...ولی واقعا صبر و شکیبایی شما واقعا قابل تقدیر است و آن را بنده یکی از نقاط قوت شما می بینم...همچنین در مورد خودم نیز باید بگم خدمت شما که آقای دکتر واقعا عذاب دنیا روی دوش من است...من واقعا همیشه در عذاب هستم...باید جای من باشید تا من را کامل درک کنید...وقتی از ترس داستان های واقعا بی ربط و توهمناکی که ذهنم می سازه [راجع به مریضی نه ها راجع به مسائل دیگه] نمی توانم جایی برم چون فکر می کنم ناخودآگاه با خودم حرف می زنم و یا شده بارها چندین ساعت در فکر یک چیز کوچک بودم که نکنه من فلان جا فلان حرف را زدم و... و... و شستشو مدام دست ها و ترک تحصیل و گوشه نشینی و هرچه فکر کنید در پی این وسواس هایم که هر روز هم یک جلوه دارند رخ داده است برام...هر روز دارم زمان زیادی را از دست می دهم...این را گفتم که بیشتر از قبل من را درک کنید...
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      چیزی که من خدمت تان می توانم عرض کنم این است که در زمانی که شما را معاینه کردم هیچ بیماری مقاربتی در ظاهر و معاینه تان وجود نداشت.
    5. تصویر کاربر امین سه شنبه ۱۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      اقای دکتر به این دو سوال اخر با نهایت دقت پاسخ بدید و دیگر به هیچ سوالی از من پاسخ ندهید...فقط تورو خدا به این دو سوال پاسخ دقیق دهید...

      9. شما تایید فرمودید من حتی اگر شدیدترین علائم بیماری مقاربتی را هم دارم و در اینده داشته باشم...باز هم مبتلا به هیچ بیماری مقاربتی ای نیستم [تمام بیماری های مقاربتی از جمله تبخال و... ] .درسته؟

      10. یعنی شما در من مشکوک به این شدید که من قبلا بیماری مقاربتی داشته بودم و یا ممکن بوده داشته بوده باشم؟ [بی زحمت با بله یا خیر پاسخ دهید]

      توجه: آقای دکتر بی زحمت این دو سوال را با دقت پاسخ دهید...چرا که طبق شرطمان شما دیگر نباید در سوالات جدید جواب مارو بدید و این اخرین فرصت ما است...تورو به هرکی که می پرستید
      پاسخ دقیق دهید...ممنون
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      در مورد آینده که نمی تون حرفی زد
      من در شما مشکوک به بیماری مقاربتی تا زمان معاینه نیستم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر سامان سه شنبه ۴ آذر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 324 مشاهده پرسش
    با سلام
    بنده زگیل تناسلی دارم
    از بابت انتقال به همسر اگر از روی پوشش شورت آلت را با دست گرفته باشد و کمی از خیسی قبل از خروج منی که خود منی نمیباشد به دست همسر بخورد ایا او هم میگیرد و
    آیا در این صورت واکسن دیگر تاثیری دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۴ آذر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      از طریقی که فرمودید منتقل نمی شود
  • تصویر کاربر mohamad پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 435 مشاهده پرسش
    من 1 سال پیش سکس داشتم
    آیا تصویر فوق که چند برجستگی پایین کلاهک ایجاد شده و چند ماهی هست از بین نمیرود که بصورت تک دانه ای است بصورت یک گوشت اضافه آیا زگیل تناسلی است؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      خیر زگیل نیستند
  • تصویر کاربر کامیار یکشنبه ۱۳ مهر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 445 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر خدمت دکتر جباری،

    لطفا بنده را در ارتباط با مشکل ذیل راهنمایی بفرمایید:
    اینجانب کامیار ماندگار 32 ساله ساکن تهران میباشم. 5 سال پیش با دیدن زگیل های پراکنده و ریز بدون درد و خونریزی اطراف آلت ، بدلیل نا آگاهی، به آنها بی توجهی کردم. با گذشت مدتی متوجه شدم که بر تعداد و حجم زگیل ها افزوده شده است. از اینرو به پزشک مراجعه کرده وایشان درمان از طریق فریز کردن را پیشنهاد دادند.بعد از فریز کردن جای سوزاندن بصورت عدم رویش مو در ناحیه فریز شده باقی ماند ولی زگیل ها از بین رفتند.اما بعد از مدتی دوباره زگیل ها ظاهر گردیدند. بناچار به پزشک دیگری مراجعه کردم که ایشان محلول اسید سالیسیلیک کامپاند را پیشنهاد دادند. با شروع مصرف بعد از مدتی همه زگیل ها از بین رفتند و هیچ گونه عارضه ای در محل مصرف محلول نیز مشاهده نشد. از ابتدای سال 93 سه عدد زگیل گوشتی بسیار ریز و پراکنده ،که دو تای آنها در اطراف آلت و یکی از آنها بر روی بیضه ها مشاهده کردم که موجبات نگرانی مجد برایم فراهم کرد.ضمنا تعدادی عکس جهت تشخیص بهتر ضمیمه میباشد.در پایان تقاضای راهنمایی دارم.

    با تشکر و احترام فراوان
    کامیار ماندگار
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۳ مهر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      طبیعت زگیل همین است که که امکان بروز در نواحی جدید وجود داردو برای اصلاح موها از تیغ استفاده نکنید و ضایعات جدید را سریع از بین ببرید و از سکس با افراد مشکوک پرهیز نمائید
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 452 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    برای اطمینان رفتم متخصص اورولوژیست گفت زگیل داری ولی چیزه خواستی نیست پماد تتراساکلین و پماد acy clovir داد گفت شبی یکبار با هم بزن و کپسول داکسی سایکلین 100 که 12 ساعتی و گفت خوب نشد به متخصص پوست مراجعه کن 3 روز استفاده کردم و رفتم متخصص پوست اونم گفت زگیل هست ولی هیچ کدوم از اون محلولی که میگن برا تست میزنن که اطمینان پیدا کنن زگیل هست رو نزدن چون اینای که روی الت هست 3 تا هست و جاهی متفاوت زده اندازه یک سر سوزن به 1 میلیمتر هم نمیرسه این دکتر پوست هم پماد ایپوزینک 20 داد گفت دورش بماد و یه داروی ساختگی داد که این مشخصات رو داره
    s.a 3g
    l.a 3g
    collodion flerible 12
    2 بار در روز وقتی میزنم میسوزه پوست الت تیره شده اطراف اونجای که میزنم میترسم استفاده کنم زیادیه راهنمایی کنین اصلا معلوم نیست اینا زگیل هست یا نه در مورد داروها هم کدوم بهتره ببخشید طولانی شد. ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      بدون دیدن ضایعات نمی توانم بگویم که زگیل هست یا خیر گرچه ظاهر آنها با استفاده از داروها الان دیگر قابل قضاوت نیست
      داروی ساختگی را نمی شناسم ولی بقیه داروها ارتباطی با زگسل ندارند
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 520 مشاهده پرسش
    با سلام
    من چندماه قبل زگيل تناسلي نوع 6 داشتم كه برطرف شده( با پدوفيلين) چون درحال ازدواج هستم جهت احتياط ميخوام به همسرم واكسن گارداسيل بزنم،( داروخانه 13 آبان تموم كرده وآزاد تهيه ميكنم) دوسئوال دارم:1- بعد از واكسن لازمه زماني بگذره بعد بچه دار بشيم؟( مثلا مثل واكسن سرخجه كه چند ماه از تزريق نبايد بچه دار شد؟)2- هر مرحله چه مقدار واكسن بايد تزريق بشه؟( سه شيشه بايد تهيه كنم؟)باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      1- سوال اول را از متخصص اطفال یا زنان بپرسید
      2- هر مرحله یک آمپول تزریق می شود. در کل سه آمپول در ماه های صفر، 2 و 6 تزریق می شود.
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط