علت و درمان دیر انزالی در مردان با دارو

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

دیر انزالی می تواند به دلیل بیماری های مزمن، جراحی ها و و عوارض ناخواسته داروها باشد. همچنین ممکن است به دلیل سوء استفاده از مواد، یا بیماری های روانی مثل افسردگی، اظطراب یا استرس باشد. علت، هرچه که باشد، درمان دیر انزالی در آقایان امکان پذیر است.

علت دیر ارضا شدن مرد چیست؟

در خیلی از موارد، دیر انزالی به دلیل ترکیبی از بیماری های جسمی و روانی ایجاد می شود.

علت جسمانی دیر انزالی مردان

  •  ▪️برخی نقایص بدو تولد که دستگاه باروری مردان را تحت تاثیر قرار می دهد.
  •  ▪️آسیب به عصب های لگنی که ارگاسم و لذت جنسی را کنترل می کنند.
  •  ▪️برخی عفونت های خاص، مثل عفونت دستگاه ادراری
  •  ▪️جراحی پروستات
  •  ▪️بیماری های سیستم عصبی، مثل نوروپاتی دیابتی، سکته مغزی یا آسیب به طناب نخاعی
  •  ▪️اختلالات هورمونی، مثل کم کاری تیروئید یا پائین بودن سطح تستوسترون
  • انزال رو به عقب، حالتی که در آن منی به جای خروج از آلت تناسلی ، به سمت عقب و به داخل مثانه می ریزد.

ناتوانی جنسی در مردان

علت روانی دیر انزالی

افسردگی، اضطراب یا برخی دیگر بیماری های روانی

✔ اختلال در روابط زناشویی ناشی از استرس، ارتباطات ضعیف یا دیگر مشکلاتی که در روابط زناشویی رخ می دهد

✔ اضطراب درباره ی عملکرد و کارایی خود شخص

✔ داشتن تصویر ذهنی نامناسب از خود

✔ تابوهای فرهنگی و مذهبی

✔ تفاوت بین واقعیت رابطه جنسی با یک شریک و توهمات جنسی

دلایل دارویی دیر انزالی

داروها و دیگر موادی که می توانند باعث دیر انزالی شوند عبارتند از:

  • ▪️بعضی از داروهای ضدافسردگی
  • ▪️برخی داروهای کنترل کننده فشار خون
  • ▪️برخی داروهای ادرار آور
  • ▪️بعضی داروهای اختلالات روانی
  • ▪️برخی داروهای کنترل کننده تشنج
  • ▪️الکل – بویژه مصرف خیلی زیاد آن ( سوء مصرف الکل یا الکلیسم ها)

برای برخی از مردان ، یک مشکل جسمی جزئی که موجب تاخیر در انزال می شود می تواند منجر به اضطراب در باره ی انزال در طول یک رابطه جنسی شود. در نتیجه همین اضطراب ممکن است تاخیر در انزال را بدتر کند.

درمان ناتوانی جنسی

درمان دیر انزالی به علت زمینه ای ایجاد کننده ی آن بستگی دارد، ممکن است نیاز به تجویز دارو یا تغییر دارویی باشد که در حال حاضر استفاده می کنید، گاه نیاز به مشاوره با روانپزشک دارید، یا اینکه بایستی سوء استفاده از الکل یا مواد غیر مخدر را ترک نمائید.

درمان روانی دیر انزالی

روان درمانی می تواند به درمان مشکلات روانی مثل افسردگی و اضطراب که باعث بروز دیرانزالي می شود کمک می کند. روان درمانی همچنین برای درمان مشکلات روانی که مستقیما روی توانایی انزال اثر می گذارند توصیه می شود.

قرص برای درمان دیر انزالی مردان

اگر دارویی مصرف می کنید که ممکن است باعث دیرانزالی شود، کاهش میزان مصرف یا تغییر دارو ممکن است مشکل را برطرف کند. گاهی اوقات تجویز دارو ممکن است به درمان دیر انزالی مردان کمک کند. هیچ دارویی نیست که بطور اختصاصی برای درمان دیرانزالی تائید شده باشد. داروهایی که برای درمان دیرانزالي بکار می رود اصولا برای درمان دیگر بیماری ها استفاده می شوند.

داروهایی که گاهی اوقات برای درمان دیرنزالی بکار می رود عبارتند از:

آمانتادین (که در درمان بیماری پارکینسون بکار می رود)

بوسپیرون ( که برای درمان اضطراب استفاده می شود)

سیپروهپتادین ( برای درمان آلرژی استفاده می شود)

درمان خانگی دیر انزالی مردان

از آنجایی که دیرانزالی اغلب ریشه در عوامل روانی، ارتباطی، یا مصرف داروها دارد، درمان‌های خانگی و غیردارویی که بر تغییر سبک زندگی و بهبود رابطه متمرکز هستند، نقش بسیار مهمی در مدیریت و بهبود آن دارند.

توجه: اگر دیر انزالی به تازگی و به صورت ناگهانی رخ داده، یا با علائم جسمی (مانند تغییر در میل جنسی، درد، یا ناتوانی در نعوظ) همراه است، ابتدا باید برای رد کردن علل پزشکی و دارویی (مانند دیابت، مشکلات هورمونی یا مصرف داروهای ضد افسردگی) به متخصص اورولوژی یا سکس‌تراپیست مراجعه کنید.

استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌ها:

استفاده از ژل‌ها یا لوسیون‌های محرک و گرم‌کننده (غیر بی‌حس‌کننده) می‌تواند حساسیت را افزایش داده و به کوتاه‌تر شدن زمان انزال کمک کند. (برخلاف زودانزالی که در آن از مواد بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود.)

کاهش اضطراب و فشار عملکرد:

اضطراب در مورد زمان انزال می‌تواند یک چرخه معیوب ایجاد کند که مشکل را بدتر می‌کند.

تکنیک حواس‌پرتی کنترل‌شده:

گاهی اوقات، تمرکز شدید بر روی تلاش برای انزال می‌تواند مانع شود. صحبت کردن درباره مسائل غیرجنسی در حین رابطه یا تمرکز نکردن بر روی انزال می‌تواند به کاهش فشار عصبی کمک کند.

تغییر محیط:

ایجاد فضایی راحت‌تر، استفاده از لباس‌های تحریک‌کننده یا موسیقی می‌تواند جو جنسی را تغییر داده و از یکنواختی روانی جلوگیری کند.

مدیریت استرس و خواب کافی:

استرس مزمن و کم‌خوابی باعث اختلال در تعادل هورمونی و عملکرد سیستم عصبی می‌شوند که هر دو می‌توانند دیر انزالی را تشدید کنند.

مدیتیشن (ذهن‌آگاهی):

تمرین روزانه ذهن‌آگاهی و تنفس عمیق، به کاهش اضطراب عمومی و اضطراب عملکرد جنسی کمک می‌کند.

ورزش منظم:

فعالیت بدنی، به ویژه ورزش‌های هوازی، به بهبود جریان خون در ناحیه تناسلی کمک کرده و سلامت روانی را ارتقا می‌دهد.

ترک الکل و مواد مخدر:

مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر می‌تواند سیستم عصبی را تضعیف کرده و در فرآیند طبیعی انزال تداخل ایجاد کند. قطع مصرف یا کاهش شدید آن، اغلب به طور چشمگیری عملکرد جنسی را بهبود می‌بخشد.

تغییرات تغذیه‌ای و مکمل‌های طبیعی (طب سنتی):

در طب سنتی و تغییرات رژیم غذایی، تمرکز بر افزایش میل جنسی، انرژی و بهبود جریان خون است که می‌تواند به طور غیرمستقیم به انزال کمک کند.

اگرچه این مواد برای زودانزالی هم توصیه می‌شوند، اما هدف در دیر انزالی، افزایش انرژی و میل جنسی است که انزال را تسهیل می‌کند.

  • شکلات تلخ: سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی است که سطح سروتونین و دوپامین را تعدیل کرده و به کاهش استرس و افزایش برانگیختگی کمک می‌کند.

  • موز و غذاهای حاوی ویتامین B6: موز حاوی آنزیم بروملین و ویتامین B6 است که برای تنظیم هورمون تستوسترون مهم هستند.

  • زنجبیل و عسل: این ترکیب گرم‌کننده به افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی و تقویت قوای جسمی کمک می‌کند. (می‌توانید هر شب قبل از خواب یک قاشق مرباخوری از ترکیب پودر زنجبیل و عسل میل کنید).

  • غذاهای دریایی و مغزها (زینک و منیزیم): این مواد معدنی برای تولید تستوسترون و عملکرد عصبی-عضلانی حیاتی هستند و کمبود آن‌ها می‌تواند قوای جنسی را تضعیف کند.

تمرینات کگل (Kegel Exercises)

تمرینات کگل که بیشتر برای درمان زودانزالی شناخته می‌شوند، می‌توانند به صورت کلی به تقویت عضلات کف لگن کمک کنند.

  • مکانیزم در انزال تأخیری: تقویت این عضلات به فرد کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر ارگاسم داشته باشد و احساسات جنسی را بهتر مدیریت و هدایت کند. (این تمرینات بیشتر بر کنترل تمرکز دارند، نه لزوماً تأخیر یا تسریع.)

  • روش انجام: عضلاتی را که برای قطع جریان ادرار استفاده می‌کنید، شناسایی کنید. آن‌ها را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه منقبض کرده، سپس رها کنید. این کار را در ۳ نوبت ۱۰ تایی در طول روز تکرار کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (238 امتیاز)
  • تصویر کاربر جواد جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 837 مشاهده پرسش
    با سلام مادرم ابتدا تب و لرز شدید و سپس کراتین کلیه تا دو نیم رسید .و بعد از بستری و مصرف دارو با توجه به دیابت قندش تا بالای 600 هم می رسید و سوزش عجیبی در تمام اندام بدن داشت.و بعد از آن معده و روده ها از کار افتاده .و به سختی بعد از بیست روز که داروهای دکتر گوارش را استفاده کرده مقدار اندکی به صورت نرم معده کار می کند.و در حال حاضر می گوید کلیه و پهلو و شکمش درد و سوزش دارد.وپزشک کلیه گفت یک کیست درون کلیه چپ او هست.و کبد گرید یک می باشد.و در هفته جلوتر کراتین کلیه به زیر یک رسید و فشار خون آن نرمال می باشد.خیلی کمک بزرگی می کنید جواب سوالم رو بدید.ممنون از لطف شما.میتونم اگه شماره بدید آزمایش ها رو هم براتون تلگرام کنم.بازم ممنونم. وقند آن در حال حاضر بین 140 تا 180 می باشد که با انسولین کنترل می شود
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      بیشتر علائم مادر شما مربوط به دیابت کنترل نشده اش بوده که ظاهرا بهتر شده
      در سونوگرافی فقط یک غده ی چربی در کیه راست رویت شده که اهمیت چندانی نداشته و خظرناک نیست و فقط نیاز به سونوگرافی سالیانه و پیگیری دارد
    2. تصویر کاربر جواد جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      با سلام و تشکر از لطف شما.ولی درد و سوزشش اصلا کم نشده.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      درد و سوزش ارتباطی با کلیه ها و این توده ای که در کلیه ی راست گزارش شده است ندارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فرید شنبه ۹ دی ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 839 مشاهده پرسش
    سلام مجدد.دکتر رفتم پیش یه اورولوژ در شهرستان و گفت احتمال وجود ضایعه داخل مجرا کمه اما سیستوسکپی کن و اگه ضایعه باشه با لیزر از بین ببر.راستش معمولا ابتدای ادرارم دو شاخه میشه و آزمایش پی سی آر از چند قطره اول ادرارم هم با تایپ 51 مثبت درامده.جواب آزمایش سونو گرافی هم نشون میده 35 سی سی مانده ادار پس از تخلیه هست.معمولا اگه نوک آلت رو با انگشتم یکم باز کنم و یکم بازی کنم و بعدش ادرارم رو شروع کنم یا دوشاخه نمیشه با زمان دوشاخه شدنش بسیار بسیار اندکه.معمولا اخر ادرارم هم که فشار کم میشه دوشاخه میشه.من نگران سیستوسکومی هستم چون میترسم وقتی وارد مجرا که میشه خودش باعث ایجاد زخم و خراش در کل مجرا میشه و ممکنه بدتر باعث توسعه ویروس و حتی کاشته شدن در جاهای مختلف مجرا و ایجاد ضایعات کنه چون من میدونم ورود اون جسم خارجی باعث ایجاد خراشهایی در مجرا میشه.الان موندم اصلا این کارو باید برای دوشاخه شدن بکنم یا اینکه نکنم و موندم که اگه قراره بکنم باید کجا انجام بدم و پیش کی انجام بدم.راستی این متخصص اورولوژ میگفت داخل مجرا ویروس تا آخر عمر میمونه و قابل ریشه کن شدن نیست و میگفت انجام این کار فقط میتونه کمک کنه که اگه ضایعه دیدیم از بین ببریم که انسداد ادراری نکنه و ...
    دکتر جان شما کاملا بیوگرافی منو میدونی الان.شما چی صلاح میدونی؟من بسیار از انتشار دیروس یا ایجاد ضایعه اون داخل به علت سیستوسکوپی میترسم و از طرفی چرا ادرار دوشاخه میشه پس؟؟!!!
    حالا این دکتر هم که میگه کلا ریشه کنی رو فراموش کنو کلا رد میکنه ریشه کنی رو.
    تو رو به خدا جوابی بدین که بدونم واقعا چی درسته چی غلط.آیا باعث انتشادگر و کاشته شدن جدید میشه؟آیا صلاحه انجامش؟علت دوشاخه شدنه جیه؟و اصلا چرا ایشون میگه ریشه کن شو نیست ویروس و فقط توسط ایمنی بدن کنترل میشه.
    ؟؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      متاسفانه زبان من برای قانع کردن شما قاصر هست چون متاسفانه شما وسواس دارید و قانع کردن آدم وسواسی کار سخت و گاه غیر ممکن هست ولی در کل من صلاح نمی دانم و موافق با سیستوسکپی نیستم.
    2. تصویر کاربر فرید جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر به خدا وسواس نیست.خانوادم همه درگیر شدن میخوان منو ببرن تهران و ...
      من متوجه منظور شما شدم.شما قبلا فرمودی قابل ریشه کن شدن هست و از 30 درصد تا...
      اما اون موقع صحبت در مورد وجود ویروس در پوست و آزمایش پارسال من از پوست بود که تایپش 39 بود.الان وجود ویروس با تایپ 51 در مجرا اثبات شده.احتمال ریشه کن شدن با همون درصدها در مورد مجرای ادرار هم صادقه با اون درصدها و ریشه کنی فقط در مورد پوسته؟چون مجرا همیشه مرطوبه و...
      در مورد وجود ضایعه هم که میفرمایید ضایعه داخل مجرام بعیده و احتمال دوشاخه شدن ربطی به وجود زگیل داخل مجرا نیست درسته؟
    3. تصویر کاربر فرید جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      منو ببخشید از کلافه کردن شما.من معذرت میخوام.من اشتباه کردم.به خدا دوست ندارم هیچ کسی از دست من ناراحت یا کلافه یا عصبانی بشه.من هزار بار معذرت میخوام و خوب باور کنین درست متوجه نشدم .من فکر میکنم اون درصدها و احتمال ریشه کنی در مورد پوست صادقه نه مجرای ادرار.؟
      در مورد ادرارم هم همه رو نوشتم داخل دفتر
      اگه اول و ابتدای مجرا رو با انگشتام باز کنم و از حالت چسبیده به هم خارج کنم و ولش کنم و بعد تازه شروع به ادرار کنم ادرارم دوشاخه نمیشه یا اگرم بشه زمانش بسیار بسیار کوتاهه .درضمن معمولا شروع ادرارم با فشار نیست حتی زمانی که احساس دستشویی زیاد دارم.ولی معمولا انتهاش که داره بند میاد دوشاخه و چکه چکه میشه.در ضمن بعد از ادرار خیلی وقتها احساس میکنم ادرار در میله مونده و گاها دوباره میرم دستشویی تا تخلیش کنم.
    4. تصویر کاربر فرید جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر عزیزم.من شرمندتون شدم.شما اینو??? یه توضیح کوچلو بدین دیگه مزاحم نمیشم.من پس دیگه اورولوژ رو اصلا نمیرم و سکلوسکپی هم نمیکنم
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۹ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      اکثر تحقیقات در مورد خانم ها و گردن رحم انجام شده است و این درصدها بیشتر مربوط به آن می باشد. علامت زگیل در مجرا معمولا بصورت لکه ی خون بر روی لباس زیر هست و البته غالبا بی علامت هست مگر در ابتدای مجرا قابل مشاهده باشد . اصولا سیستوسکوپی و دیدن مجرا در مواردی توصیه می شود که زگیلی در ابتدای سوراخ مجرا مشاهده شده باشد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    MSRT:
    سلام. فرزند من 4.5 ماهه است. از ابتدایی که به دنیا امده بود، فقط پوست قسمت بالایی التش رو داشت. و التش هم در جهت خلاف عقربه های ساعت چرخش داره. الان متوجه شده ام که از محل زیر الت ادرار میکنه، یعنی دقیقا اگر کلاهک الت رو در نظر بگیریم، دقیقا سوراخ روی خط کلاهک هست. جناب دکتر چند سوال داشتم:1.ایا نیاز به جراحی دارد؟ 2. ایا جراحی اون خطرناک است و احتمال موفقیتش چقدره؟ 3. کی باید جراحی بشه؟ 4. این کجی و جای سورراخ ان بر باروری اینده اش اثر دارد؟در صورت جراحی چطور؟ ایا بر توان باربری یا نعوظ اثر دارد؟ 5.جناب دکتر عزیز میخواستم بدونم ایا مشکلش شدید است یا نه؟ خواهش میکنم با پاسخگویی به یک پدر و مادر نگران کمک کنید.سعی میکنم اگر ربات این امکان رو بده عکس ها رو ارسال کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      1.ایا نیاز به جراحی دارد؟ ...................................الزامی نیست مگر بیشتر از جهت زیبایی
      2. ایا جراحی اون خطرناک است ؟...........................خیر
      و احتمال موفقیتش چقدره؟..........................بالای 90 درصد
      3. کی باید جراحی بشه؟..................................یکسالگی البته میشه تا 5 سالگی هم صبر کرد
      4. این کجی و جای سورراخ ان بر باروری اینده اش اثر دارد؟..........................................خیر
      در صورت جراحی چطور؟..................................خیر
      ایا بر توان باربری یا نعوظ اثر دارد؟.................................خیر
      5.جناب دکتر عزیز میخواستم بدونم ایا مشکلش شدید است یا نه؟ ..................................خیر شدید نیست
  • تصویر کاربر علی شنبه ۹ دی ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    اقای دکتر پوست ناحیه بیضه تا اواسط الت تناسلی من به اون متصل هست ...البته عکسایی که فرستادم در حالتی هست که پوست بیضه جمع شده است.. وقتی بیضه ها به سمت پایین می آیند بدون کشش پوست اتصالش تا اواسط الت کاملا معلومه...با توجه به عکس نیاز به جراحی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۸ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      به نظر من شدتش در حدی نیست که نیاز به جراحی الزامی باشد
    2. تصویر کاربر علی شنبه ۹ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      منظورتون اینه که به خواست خودم میتونم برای همون مقدار خفیف جراحی انجام بدم؟
      چون در استفاده از کاندوم و... مشکل دارم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۹ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      منظورتون اینه که به خواست خودم میتونم برای همون مقدار خفیف جراحی انجام بدم؟ چون در استفاده از کاندوم و... مشکل دارم..........................بله به خواست خودتان می توانید جراحی کنید مشکلی نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احمدطرفی پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    آلت جنسیم بعدازازدواج حالت پژمردگی میگرد وحالت صفتی قبلی نداردودرزمان رابطه مشکل زودانزالی هم دارم!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      کم توانی جنسی علل متعددی دارد که بخشی جسمی و بخشی از آن عوامل فکری و روانی است. از علل جسمی می توان به اختلالات هورمونی و اختلالات عروق و اعصاب مربوط به آلت تناسلی اشاره کرد. بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، بالا بودن چربی خون و اختلالات عصبی در ناحیه کمر و داروها بویژه برخی از داروهای فشار خون و داروهای اعصاب و روان، رژیم های ناسالم مخصوصا رژیم پرچربی، سیگار، مواد مخدر و روانگردان، عدم تحرک و ورزش منظم، استرس و فشارهای روانی و عدم رضایت مندی از زندگی و شرایط موجود، بالا بودن ساعات کار و کم بودن زمان لازم برای استراحت و در کنار خانواده بودن همه بخشی از علل کم میلی و کم توانی جنسی است. لذا در ابتدا نیاز به معاینه و انجام تست های لازم توسط ارولوژیست هست. در صورت طبیعیی بودن ارزیابی های لازم توسط متخصص ارولوژی توصیه می شود برای مشاوره به روانشناسی که در زمینه روابط جنسی فعالیت می کند مراجعه کنید. یادتان باشد در خیلی از موارد کلید درمان در دستان خودتان هست و با تغییر سبک و شیوه ی زندگی می توانید فعالیت جنسی مطلوب و رضایت بخشی را داشته باشید. در آخر اگر بیماری قلبی یا فشار خون کنترل نشده ندارید گاهی هم می توانید از قرص های کمکی مثل سیلدنافیل ۵۰ میلی گرمی یکساعت قبل از رابطه استفاده کنید. از شایع ترین عوارض احتمالی این قرص سردرد، گرفتگی بینی و تاری دید می باشد و مصرف همزمان آن با برخی از داروهای قلبی ممنوع می باشد.
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۷ دی ۹۶( 8 سال پیش)
      زودانزالی درمان قطعی ندارد ولی با درواروهایی مثل بیحس کننده های موضعی و قرص هایی مثل پاروکستین 20 میلی یا سرترالین 50 میلی( بصورت دائمی و روزانه یک عدد یا اینکه 6 ساعت قبل از نزدیکی)، می توان آن را کنترل کرد ولی تا زمانی که دارو مصرف می کنید موثر است و با قطع دارو مشکل مجددا ظاهر می شود
      اسپری لیدوکائین 10% یا کرم زایلا-پی یکی از این داروهاست. 20 تا 25 دقیقه قبل از مقاربت و حتی قبل از سفت شدن آلت به کلاهک آلت و زیر آن و یا کلاهک به اضافه نیمه انتهایی آلت یا تمام آلت بزنید(بر حسب شدت زود انزالی و میزان سفتی آلت). حتما بعد از احساس بی حسی و قبل از شروع روابط جنسی آلت خود را بشورید.
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر مهران جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 489 مشاهده پرسش
    سلام و احترام بر دکتر عزیز
    میخاستم بدون در کشورهای پیشرفته آیا درمانی برای رفع رگیل و یا احتمالا حذف ویروس وجود دارد یا خیر؟ممکن است احیانا دارویی در ایران نباشد که موثر است و فقط در خارج از کشور یافت شود؟لطف بفرمایید راهنمایی کنید..متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      شلام
      خیر الان ارتباطات علمی به روز می باشد و اگر درمان قطعی وجود داشته باشد حتما پزشکان ایرانی هم در جریان هستند گرچه دارو امکان دارد در ایران نباشد لذا هنوز دارویی برای ریشه کنی ویروس hpv وجود ندارد
  • تصویر کاربر ناشناس دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 563 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر. چند ماه پيش متوجه شدم در بغل ران و روی پوست بيضه چپ و زير بيضه نرسيه به مقعدم زگيل زده. با مراجعه به دکتر پوست و پس از معاينه با ليزر سوزانده شدند. پس از يکی دو ماه دوباره روی پوست بيضه راستم و يک مورد زير بيشه نرسيه به مقعد زگيل مشاهده کردم که با مراجعه به پزشک با دستگاه برقی انها را سوزاند. هر دو دکتر به من اصمينان خاطر دادند که منجر به سرطان نمی شود. خواستم نظر شما را بدانم؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      غالب زگیل ها به سرطان تبدیل نمی شوند.
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط