مشاوره آنلاین زگیل تناسلی با عکس و غیر حضوری

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

مشاوره آنلاین زگیل تناسلی

شما می توانید از طریق باکس پرسش و یا پر کردن فرم ویزیت غیر حضوری در زمینه ی زگیل تناسلی با شخص دکتر محمد جباری مشاوره داشته باشید.

۱-باکس پرسش فوری از پزشک

ایده‌آل برای زمانی که یک سوال مشخص دارید یا نیاز به یک نظر کارشناسی سریع دارید. آیا یک ضایعه پوستی مانند زگیل تناسلی شما را نگران کرده است؟ در مورد یک علامت خاص سوال دارید و نمی‌دانید چقدر جدی است؟ این سرویس برای شما طراحی شده است.

چگونه کار می‌کند؟

  1. مشکل خود را بنویسید: به سادگی سوال یا شرح حال کوتاه خود را در باکس مشخص شده تایپ کنید.

  2. عکس ارسال کنید (اختیاری): برای درک بهتر، می‌توانید یک یا چند عکس واضح از ناحیه مورد نظر (مانند عکس زگیل تناسلی) ضمیمه کنید.

  3. پاسخ پزشک را دریافت کنید: پزشک متخصص در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سوال شما را بررسی کرده و پاسخی شفاف و راهگشا ارائه خواهد داد.

مزایا: سریع، آسان و کاملا محرمانه برای دریافت پاسخ‌های اولیه.

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۶ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام اقایه دکتر با عرض خسته نباشید خواستم ببینم تو ادرارم خون بوده علتش چی می تونه باشه جواب ازمایشو براتون بهصورت عکس فرستادم تهران هستم اگر لازم می دونید برسم خدمتتون مچکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۶ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      وجود خون در ادرار علل متعددي دارد مثل عفونت، خونريزي، التهاب مثانه و يا كليه و ...... لذا توصيه مي كنم هم سونوگرافي و هم سيتولوژي ادرار انجام دهيد و توسط پزشك معاينه هم بشويد.
  • تصویر کاربر نرگس چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    ن: با سلام من یک پسر هشت ساله دارم مدتی پیش هنگام دفع ادرار چند قطره خون دفع کرد وپس از اینکه ازمایش کشت ادرار و سونوگرافی انجام شد چیزی مشاهده نگردید و طبیعتا دکتر دارویی تجویز نکرد ولی هنوز بعد از دفع ادرار دوچار سوزش و درد در داخل آلت تناسلی میباشد و متاسفانه پزشکان نتوانستند دلیل این سوزش و درد را پیدا کنن ، از شما تقاضا دارم که من رو راهنمایی و کمک کنید، با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      فشار ادرار شان چطور هست؟ آیا سوزنی و پرفشار ادرار می کنند؟
      آیا ادرارشان را زیاد نگه می دارند؟
      در طول روز هر بار که ادرار می کنند اینطور هستند و یا فقط برخی اوقات اینگونه اند؟
      امکانش هست عکس واضحی از سوراخ ادرار فرزندتان ارسال کنید؟
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام دکتر-سوزش ادرار-تکررادرار-احساس خالی نشدن کامل ادرار-در چند مورد خون ریزی پس از ادرار-بعضی مواقع درد خفیف در مثانه و پهلوها (قبل ازمایش ادرار 2 عدد اب میوه البالو و پرتغال خوردم) نتایج آزمایش پیوست شد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      به نظر من نیاز به بررسی های بیشتری دارید از جمله عکس رنگی مجرای ادراری و همچینن نوار مثانه تا بتواند به تشخیص و درمان کمک کند.
  • تصویر کاربر مرضیه چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 380 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین این دومین باره ایمیل میزارم براتون دکتر جباری من مشکلم بی اختیاری ادرارم هس تقریبا طی روز ساعتی ی بار دستشویی میرم ولی هربار قبل وبعد دستشویی چن قطره ادراری ک مونده وتخلیه نشده خارج میشه من از پد همیشه استفاده میکنم حتی شبها وگرنه نمیتونم بخوابم ازمایش خون وادرار دادم عفونت نداشتم سالم بودم سونوگرافی رفتم ک نتیجشو میزارم براتون دکترم برام عکس رنگی از کلیه و مثانه نوشت مشکلی نداشتم ودراخر نوار مثانه برام نوشت ک انجام دادم و گفتن مثانه ات کوچیکه و ادرارت کم وزیاد شده عکسشو میزارم براتون ودراخر گفتن باید سیستوسکوپی انجام بدی شاید مثانه ات کیست های ریزی داره ک میترکن و ریزش داری گفتن اگه این نباشه مشکل خاصی نیس من بخاطر هزینش ک 5تومن بود نتونستم برم خواهشا شما کمکم کنین بگین چ کنم من نمیدونم بی اختیاریم از چیه من خانم 25 ساله ومتاهل هستم و از دوران دبیرستان تقریبا این مشکل رو داشتم دارویی هس ک من بتونم خوب بشم ممنون دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      سابقه ی بیماری دارید مثل دیابت یا جراحی ناحیه تناسلی یا ................
      سابقه ی ضربه
      سابقه ی زایمان طبیعی؟
      دارویی مصرف می کنید؟
      همیشه پددارید؟
      در روز چند بار پد عوض می کنید؟
      هنگام ادرار کردن مشکلی دارید؟ مثل زور زدن یا احساس عدم تخلیه کامل ادرار؟ یا سوزش ادرار؟ یا ............
      هنگا خروج ادرارچیزی متوجه می شوید؟
    2. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام دکتر سابقه هیچ ضربه و زایمان ندارم دارو مصرف نمیکنم جراحی نکردم دیابت ندارم موقع ادرار کردن ن دردی دارم ن مشکلی فقط کامل تخلیه نمیشه چن قطره میمونه همیشه پد استفاده میکنم وگرنه لباسم خیس میشه پد ۳ تا۴ بار تعویض میکنم هنگام ادرار برای تخلیه کامل زور میزنم ک اونم باز تخلیه نمیشه سوزش ندارم عفونت ندارم فقط دکترم گفتن سیستوسکوپی انجام بده شاید کیست داشته باشی داخل مثانه ک بعد ادرار میترکه و ریزش میکنه گفتن اگه این مورد نباشه مشکل خاصی نیس با دارو رفع میشه میشه بگین چ دارویی مصرف کنم دکتر من بیمه ندارم و هزینه هاش سنگینه برام لطفا کمکم کنین ممنون موقع ادارم هیچ چیزی خاصی متوجه نمیشم کاملا عادیه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      مطمئن هستید خیسی ناشی از ادرار هست؟
      تست فنازوپیریدین انجام داده اید؟
    4. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      بله صدرصد مجرای ادارم همیشه خیسه اداری ک روی پد میریزه زرده الان چن ساله اینطور هستم صدرصد مطمعنم نیاز ب تستم نیس واقعا من لباس زیرم زرد میشه تو سونوگرافیمم نشون داد چن سی سی باقی میمونه تو مثانه
    5. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      نه عفونتی دارم ن مشکلی درادرار کردن ن سوزش ن حتی خارش دکتر فقط گفتن مثانه ات کوچیکه
    6. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      ولی بی اختیاری ادرارمو نمیتونن تشخیص بدن درضمن من تا حالا هیچ قرص ودارویی استفاده نکردم دکتر
    7. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      باقی ماند ادرار در مثانه دلیلی برای بی اختیاری نیست چون در مثانه ی همه مقداری ادرار باقی می ماند.
      یبوست هم دارید؟
      برای دفع مدفوع هم زور می زنید؟
      مدفوع خروجی خیلی سفت هست؟
    8. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      مثانه بطور کامل تخلیه نمیشه بله میدونم تو مثانه ادار هس ولی من به محض اینکه دستشوییم میگیره اگه همون لحظه نرم چن قطره میریزه بعد دستشوییم هم همینطور احساس ادرار دارم ولی هرچقد زور میزنم نمیاد بعد ک پامیشم اون خارج میشه ساعتی ی بار حس دستشویی دارم ولی خیلی کم ادرار میکنم
      خیر یبوست ندارم زور هم نمیزنم دفع مدفوعم هم عادیه و اذیت نمیشم خیر سفت نیس
      در هنگام رابطه با همسرم هم بی اختیاری ادرار دارم ونمیتونم رابطه داشته باشم اگه کیست باشه ک میترکه چ کنم من درطول روز ریزش شدید دارم خدا خیرتون بده
    9. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سوالی که از خدمت تان دارم این هست که شما فردی استرسی و وسواسی هستید یا اینکه نه فردی ریلکس می باشید؟
    10. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      امکانش هست بقیه صفحات نوار مثانه را هم ارسال کنید؟
    11. تصویر کاربر مرضیه چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام دکتر خسته نباشین خدا خیرتون بده ک ب بیماری مردم اهمیت میدین من ادم وسواسی نیستم ریلکسم نیستم
      استرسم متعادله خیلی استرس ندارم ولی ادم خونسردیم نیستم کاملا نرمال این مشکل از دوران دبیرستان من شروع شد اوایل فک میکردم ترشحاتمه ولی ب مرور متوجه شدم ن ریزش ادرار دارم ک ب مرور زیاد شد چشم حتما شب براتون عکسای نوارمثانمو میفرستم الان منزل نیستم ممنون از همراهی تون دکتر
    12. تصویر کاربر مرضیه پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام دکتر خسته نباشین هرکار میکنم نمیتونم نوار مثانه رو براتون بفرستم ایمیل تون رو میشه بدین اونجا بفرستم
    13. تصویر کاربر مرضیه پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      فرستادم اومد
    14. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۷ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      متاسفانه از طریق ایمیل قابل دریافت نیست و فقط از همین طریق امکان دریافت و بررسی است.
    15. تصویر کاربر مرضیه دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام خسته نباشین دکتر دارویی را پیشنهاد میکنین ک استفاده کنم برای بهبود وضعیتم افرادی ک بی اختیاری شدید دارن چ دارویی تجویز میکنین
    16. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      بی اختیاری ادرار علل متعددی دارد و بر اساس علت داروهای مختلفی با مکانیسم اثر متفاوت توصیه می شود. نکته ی مبهمی که در مورد شما وجود دارد تناقض بین بی اختیاری و زور زدن حین ادرار کردن می باشد که با هم جور در نمیاد. من بجای دارو برای شما انجام ورزش و ترینات کف لگن یا همان تمرینات کگل را توصیه می کنم . شاید دارو برای شما اونهم مادام العمر گزینه ی مناسبی نباشد.
    17. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      دکتر سلام دیروز مدارک پزشکیمو ب دکتر دیگه نشون دادم با دیدن عکس های رنگی کمرم تشخیص دادن مشکل از کمرمه و دارو تجویز کردن گفتن مشکل از کمرتون هس ک باعث ایجاد بی اختیاری میشه
    18. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      بی اختیاری من همیشگی حتی وقتی حس دستشویی ندارم زور زدن هم برای اینه ک حس ادرار دارم ولی تخلیه نمیشه وقتی پا میشم میریزه
    19. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      پس بهتره هم مشکل کمرت را پیگیری کنید و هم این ورزشی که گفتم انجام دهید انشاالله که بهبودی حاصل شود.
    20. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      ممنون دکتر خیلی لطف کردین برام وقت گذاشتین خدا خیرتون بده
    21. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      موفق باشید
    22. نمایش سایر 20 پاسخ
  • تصویر کاربر میناامینی سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    باسلام پسرمن حدود1ماهه که عمل هایپی شده وسوراخ قبلیش هم نزدیک بیضه هاش بوده بعدازعما12روزبهش سوندوصل بودوبعدازاون حدود4روزازدرآوردن سوندگدشته بودکه متوجه شدیم علاوه برسوراخ جدیدازجای دیگه هم ادرارمیکنه دکترمجدد براش سوندزدن که شابدسوراخ جدیدبسته بشه گفتن تا10روزبایدبهش سوندباشه الان1هفته ش گذشته ودرضمن این روهم بگم که تمام زخمهای عملش بغیراززیرآلتش خوب شده دقیقاهمونجایی که ادرارمیکنه وبایدگوشت بیاره خوب نشده حالامن2تاسوال دارم یکی اینکه چقدراحتمالش هس که این سوراخ جدیدبسته بشه باسوند(درصمن الان که بهش سوندوصله گاهی اوقات گویامثانه اسپاسم میکنه وچندقطره ادرارازسوراخ دومی که بایدبسته بشه میاد) ودومین سوالم اینه که این جایی که ادرارمیادونبایدبیادزخم هس واین ادرارهاباعث شده که زخم اون قسمت هیچ بهبودی پیدانکنه چون ادرارآلودس بابدچیکارکنیم؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      حالامن2تاسوال دارم یکی اینکه چقدراحتمالش هس که این سوراخ جدیدبسته بشه باسوند(درصمن الان که بهش سوندوصله گاهی اوقات گویامثانه اسپاسم میکنه وچندقطره ادرارازسوراخ دومی که بایدبسته بشه میاد) ..........................بستگی به سایز سوراخ دارد هرچقدر سوراخ ریزتر باشد احتمال بسته شدنش بیشتر است چون در عکس با توجه به اینکه زخم کاملا بهبود نیافته به خوبی قابل قضاوت نیست
      ودومین سوالم اینه که این جایی که ادرارمیادونبایدبیادزخم هس واین ادرارهاباعث شده که زخم اون قسمت هیچ بهبودی پیدانکنه چون ادرارآلودس بابدچیکارکنیم؟.......................استفاده ی دوز کم داروهایی که برای مثانه آنتی اسپاسم هستند تا حدودی کمک کننده هست و کار بیشتری نمی توان کرد.
درحال دریافت اطلاعات

۲. ویزیت آنلاین زگیل تناسلی (غیرحضوری) در واتس‌اپ

مناسب برای مواردی که نیاز به بررسی دقیق‌تر، تحلیل مدارک و یک مشاوره کامل‌تر دارید. این سرویس یک ویزیت کامل پزشکی را به صورت غیرحضوری شبیه‌سازی می‌کند. شما می‌توانید تمام اطلاعات لازم را ارسال کرده و پاسخی جامع از پزشک دریافت کنید.

چگونه کار می‌کند؟

  1. مدارک خود را ارسال کنید: تمام عکس‌های لازم، نتایج آزمایش‌ها و مدارک پزشکی مرتبط با مشکل خود را آپلود کنید.

  2. شرح حال خود را ارائه دهید: جزئیات کامل‌تری از سوابق و وضعیت فعلی خود بنویسید.

  3. پاسخ جامع پزشک را در واتس‌اپ دریافت کنید: پزشک پس از بررسی دقیق تمام اطلاعات، تشخیص اولیه، توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم را به صورت متن یا پیام صوتی (ویس) به شماره واتس‌اپ شما ارسال خواهد کرد.

مزایا: مشاوره کامل و دقیق بدون نیاز به مراجعه حضوری، صرفه‌جویی در زمان و دریافت پاسخ به صورت شخصی در واتس‌ اپ

برای دریافت مشاوره غیر حضوری در زمینه زگیل تناسلی روی لینک زیر کلیک کنید:

با توجه به معضلاتی که زگیل تناسلی به وجود می آورد، همواره سوال هایی مطرح می شود که نیاز به پاسخ دقیق و علمی دارند. در اینجا ما به تعدادی از این سوالات پاسخ می دهیم.در ادامه با پرسش و پاسخ زگیل تناسلی همراه ما باشید.

بیماری زگیل تناسلی چقدر شایع است؟

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری است که از طریق جنسی منتقل می شود و اگرچه در ایران آمار دقیقی وجود ندارد ولی یکی از شایع ترین شکایاتی است که پزشکان بویژه ارولوژیست  و متخصصین زنان در مطب با آن برخورد دارند. در آمریکا از هر دو نفرفردی که از نظر جنسی فعال است یکی به این ویروس مبتلاست.

اگر شریک جنسی من به زگیل تناسلی مبتلاست چه آزمایشی  انجام دهد؟

در حال حاضر هیچ آزمایشی در دسترس نیست تا مشخص کند که آیا افراد به سرطان مرتبط با HPV مبتلا شده اند یا خیر. برخی پزشکان استفاده از تست پاپ اسمیر از ناحیه مقعدی را برای افراد هم جنس باز توصیه می کنند2. ولی این توصیه مورد پذیرش همه ی پزشکان نیست چرا که بر خلاف زنان، برداشتن سلول های پیش بدخیم یا بدخیم  باعث کاهش میزان بروز سرطان در آن ها نمی شود. ولی در زنان انجام تست پاپ اسمیر بصورت دوره ای می تواند به تشخیص و درمان زود هنگام سرطان گردن رحم کمک کند.

زگیل تناسلی در مردان

در بیماران با سرطان مرتبط با HPV در ناحیه ی آلت، مقعد، گردن رحم و دهان درمان های متعددی شامل شیمی درمانی، پرتودرمانی وجراحی مانند سرطان در دیگر نواحی بدن توصیه می شود. انتخاب شیوه ی درمانی براساس مشورتی است که بین شما و پزشک تان انجام می شود و به نوع سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد.

ابتلای به عفونت HPV چه معنی برای من و شریک جنسی ام دارد؟

حدود 100 نوع ویروس زگیل تناسلی وجود دارد که اکثر آن ها علائمی ایجاد نکرده و بطور خودبخود از بین می روند. برخی از انواع HPV باعث بروز زگیل در ناحیه ی مقعد، ناحیه ی تناسلی و ران ها می شوند. این زگیل ها ممکن است ناراحت کننده بوده و با خارش یا بعضا خونریزی بهنگام تماس همراه باشند.

زنان مبتلا به عفونت HPV در خطر ابتلا به سرطان گردن رحم هستند. لذا به این افراد توصیه می شود بصورت منظم وسالیانه از نظر احتمال بروز سلول های پیش بدخیمی و بدخیمی غربالگری شوند.

حدود 40 نوع ویروس HPV می توانند از طریق جنسی منتقل شده و باعث سرطان دهان، مقعد، گردن رحم یا آلت شوند. شانس ابتلا به سرطان ناشی از عفونت HPV در مردان بسیار کمتر از زنان است. در مردانی که ختنه شده اند، خطر بروز سرطان آلت در کمترین حد خود قرار دارد.

اگرچه سرطان آلت ناشی از عفونت HPV  نسبتا نادر است ولی هر مردی که عفونت HPV دارد بایستی از نظر بروز هر گونه  تغییر فیزیکی در ناحیه تناسلی که می تواند با سرطان همراه باشد چک شود. در صورت بروز هر گونه تغییری در رنگ، شکل و ظاهر پوست آلت یا بروز هرگونه زخم باز یا رشد غیر طبیعی پوست بر روی تنه ی آلت تناسلی، بایستی به پزشک مراجعه کرد. سرطان های ناحیه انتهایی روده ممکن است هیچ گونه علامتی نداشته باشند. بلکه بصورت تغییر در عادت اجابت مزاج، درد هنگام دفع مدفوع، خارش مقعدی و ترشح غیر طبیعی از مقعد بروز کند. همه این تغییرات بایستی به پزشک اطلاع داده شود.

سرطان های ناشی از HPV غالبا در مردان هم جنس باز و با نقص سیستم ایمنی مثل افراد مبتلا به HIV و ایدز دیده می شود.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

زگیل تناسلی مرد

اگر من از شریک جنسی خود HPV بگیرم یعنی اینکه وی من را فریب داده است؟

ویروس HPV می تواند برای ماه ها تا سال ها بعد از تماس جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی بصورت نهفته در بدن افراد باقی بماند. و بدون بروز هیچگونه علائم و نشانه های ظاهری ممکن است به شریک جنسی دیگری منتقل شود. بنابراین، انتقال ویروس HPV از شریک جنسی تان به شما لزوما به معنی رابطه ی جنسی اخیر و جدید شریک جنسی شما با فرد دیگری نیست.

وقتی هر دو شریک جنسی به زگیل تناسلی مبتلا هستند، مشکل بتوان گفت که کدام یک از آن ها ابتدا به ویروس HPV مبتلا شده است.افرا

بهترین درمان زگیل تناسلی چیست؟

اگر یکی از ما زگیل تناسلی داشته باشد بدین معناست که دیگری هم مبتلا شده است؟

بطور شایعی اگر یک نفر به ویروس HPV مبتلا باشد، عفونت به شریک جنسی وی نیز منتقل خواهد شد. احتمال انتقال عفونت زیاد هست زیرا همانطور که قبلا ذکر شد عفونت می تواند بدون بروز علائم و بصورت نهفته در فرد باشد. اگرچه ممکن است با گذشت زمان زگیل ها ظاهر شوند ولی طی دوران نهفتگی بیماری احتمالا به شریک جنسی منتقل شده است.

شانس انتقال با استفاده از کاندوم و نیز پرهیز از تماس جنسی در زمانی که زگیل ها وجود دارند و با چشم دیده می شوند کاهش می یابد. اکثر افراد مبتلا به عفونت HPV، دچار زگیل تناسلی یا سرطان نمی شوند، و چنین عفونت هایی به مرور زمان در طی زندگی برطرف می شود.

آیا پسران هم مثل دختران بایستی واکسن گارداسیل بزنند؟

پرسش و پاسخ درباره واکسن گارداسیل بسیار زیاد است. در این باره می توان گفت که، واکسن زگیل تناسلی در آمریکا فقط برای دختران و زنان بین 9 تا 26 سال توصیه می شود ولی در انگلیس علاوه بر زنان برای پسران 9 تا 15 سال هم توصیه می شود و در برخی کشورهای دیگر برای زنان 9 تا 26 سال و پسران 9 تا 21 سال توصیه شده است.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.5/5 - (34 امتیاز)
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۶ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام اقایه دکتر با عرض خسته نباشید خواستم ببینم تو ادرارم خون بوده علتش چی می تونه باشه جواب ازمایشو براتون بهصورت عکس فرستادم تهران هستم اگر لازم می دونید برسم خدمتتون مچکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۶ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      وجود خون در ادرار علل متعددي دارد مثل عفونت، خونريزي، التهاب مثانه و يا كليه و ...... لذا توصيه مي كنم هم سونوگرافي و هم سيتولوژي ادرار انجام دهيد و توسط پزشك معاينه هم بشويد.
  • تصویر کاربر نرگس چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    ن: با سلام من یک پسر هشت ساله دارم مدتی پیش هنگام دفع ادرار چند قطره خون دفع کرد وپس از اینکه ازمایش کشت ادرار و سونوگرافی انجام شد چیزی مشاهده نگردید و طبیعتا دکتر دارویی تجویز نکرد ولی هنوز بعد از دفع ادرار دوچار سوزش و درد در داخل آلت تناسلی میباشد و متاسفانه پزشکان نتوانستند دلیل این سوزش و درد را پیدا کنن ، از شما تقاضا دارم که من رو راهنمایی و کمک کنید، با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      فشار ادرار شان چطور هست؟ آیا سوزنی و پرفشار ادرار می کنند؟
      آیا ادرارشان را زیاد نگه می دارند؟
      در طول روز هر بار که ادرار می کنند اینطور هستند و یا فقط برخی اوقات اینگونه اند؟
      امکانش هست عکس واضحی از سوراخ ادرار فرزندتان ارسال کنید؟
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام دکتر-سوزش ادرار-تکررادرار-احساس خالی نشدن کامل ادرار-در چند مورد خون ریزی پس از ادرار-بعضی مواقع درد خفیف در مثانه و پهلوها (قبل ازمایش ادرار 2 عدد اب میوه البالو و پرتغال خوردم) نتایج آزمایش پیوست شد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      به نظر من نیاز به بررسی های بیشتری دارید از جمله عکس رنگی مجرای ادراری و همچینن نوار مثانه تا بتواند به تشخیص و درمان کمک کند.
  • تصویر کاربر مرضیه چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 380 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین این دومین باره ایمیل میزارم براتون دکتر جباری من مشکلم بی اختیاری ادرارم هس تقریبا طی روز ساعتی ی بار دستشویی میرم ولی هربار قبل وبعد دستشویی چن قطره ادراری ک مونده وتخلیه نشده خارج میشه من از پد همیشه استفاده میکنم حتی شبها وگرنه نمیتونم بخوابم ازمایش خون وادرار دادم عفونت نداشتم سالم بودم سونوگرافی رفتم ک نتیجشو میزارم براتون دکترم برام عکس رنگی از کلیه و مثانه نوشت مشکلی نداشتم ودراخر نوار مثانه برام نوشت ک انجام دادم و گفتن مثانه ات کوچیکه و ادرارت کم وزیاد شده عکسشو میزارم براتون ودراخر گفتن باید سیستوسکوپی انجام بدی شاید مثانه ات کیست های ریزی داره ک میترکن و ریزش داری گفتن اگه این نباشه مشکل خاصی نیس من بخاطر هزینش ک 5تومن بود نتونستم برم خواهشا شما کمکم کنین بگین چ کنم من نمیدونم بی اختیاریم از چیه من خانم 25 ساله ومتاهل هستم و از دوران دبیرستان تقریبا این مشکل رو داشتم دارویی هس ک من بتونم خوب بشم ممنون دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      سابقه ی بیماری دارید مثل دیابت یا جراحی ناحیه تناسلی یا ................
      سابقه ی ضربه
      سابقه ی زایمان طبیعی؟
      دارویی مصرف می کنید؟
      همیشه پددارید؟
      در روز چند بار پد عوض می کنید؟
      هنگام ادرار کردن مشکلی دارید؟ مثل زور زدن یا احساس عدم تخلیه کامل ادرار؟ یا سوزش ادرار؟ یا ............
      هنگا خروج ادرارچیزی متوجه می شوید؟
    2. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام دکتر سابقه هیچ ضربه و زایمان ندارم دارو مصرف نمیکنم جراحی نکردم دیابت ندارم موقع ادرار کردن ن دردی دارم ن مشکلی فقط کامل تخلیه نمیشه چن قطره میمونه همیشه پد استفاده میکنم وگرنه لباسم خیس میشه پد ۳ تا۴ بار تعویض میکنم هنگام ادرار برای تخلیه کامل زور میزنم ک اونم باز تخلیه نمیشه سوزش ندارم عفونت ندارم فقط دکترم گفتن سیستوسکوپی انجام بده شاید کیست داشته باشی داخل مثانه ک بعد ادرار میترکه و ریزش میکنه گفتن اگه این مورد نباشه مشکل خاصی نیس با دارو رفع میشه میشه بگین چ دارویی مصرف کنم دکتر من بیمه ندارم و هزینه هاش سنگینه برام لطفا کمکم کنین ممنون موقع ادارم هیچ چیزی خاصی متوجه نمیشم کاملا عادیه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      مطمئن هستید خیسی ناشی از ادرار هست؟
      تست فنازوپیریدین انجام داده اید؟
    4. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      بله صدرصد مجرای ادارم همیشه خیسه اداری ک روی پد میریزه زرده الان چن ساله اینطور هستم صدرصد مطمعنم نیاز ب تستم نیس واقعا من لباس زیرم زرد میشه تو سونوگرافیمم نشون داد چن سی سی باقی میمونه تو مثانه
    5. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      نه عفونتی دارم ن مشکلی درادرار کردن ن سوزش ن حتی خارش دکتر فقط گفتن مثانه ات کوچیکه
    6. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      ولی بی اختیاری ادرارمو نمیتونن تشخیص بدن درضمن من تا حالا هیچ قرص ودارویی استفاده نکردم دکتر
    7. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      باقی ماند ادرار در مثانه دلیلی برای بی اختیاری نیست چون در مثانه ی همه مقداری ادرار باقی می ماند.
      یبوست هم دارید؟
      برای دفع مدفوع هم زور می زنید؟
      مدفوع خروجی خیلی سفت هست؟
    8. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      مثانه بطور کامل تخلیه نمیشه بله میدونم تو مثانه ادار هس ولی من به محض اینکه دستشوییم میگیره اگه همون لحظه نرم چن قطره میریزه بعد دستشوییم هم همینطور احساس ادرار دارم ولی هرچقد زور میزنم نمیاد بعد ک پامیشم اون خارج میشه ساعتی ی بار حس دستشویی دارم ولی خیلی کم ادرار میکنم
      خیر یبوست ندارم زور هم نمیزنم دفع مدفوعم هم عادیه و اذیت نمیشم خیر سفت نیس
      در هنگام رابطه با همسرم هم بی اختیاری ادرار دارم ونمیتونم رابطه داشته باشم اگه کیست باشه ک میترکه چ کنم من درطول روز ریزش شدید دارم خدا خیرتون بده
    9. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سوالی که از خدمت تان دارم این هست که شما فردی استرسی و وسواسی هستید یا اینکه نه فردی ریلکس می باشید؟
    10. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      امکانش هست بقیه صفحات نوار مثانه را هم ارسال کنید؟
    11. تصویر کاربر مرضیه چهارشنبه ۴ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام دکتر خسته نباشین خدا خیرتون بده ک ب بیماری مردم اهمیت میدین من ادم وسواسی نیستم ریلکسم نیستم
      استرسم متعادله خیلی استرس ندارم ولی ادم خونسردیم نیستم کاملا نرمال این مشکل از دوران دبیرستان من شروع شد اوایل فک میکردم ترشحاتمه ولی ب مرور متوجه شدم ن ریزش ادرار دارم ک ب مرور زیاد شد چشم حتما شب براتون عکسای نوارمثانمو میفرستم الان منزل نیستم ممنون از همراهی تون دکتر
    12. تصویر کاربر مرضیه پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام دکتر خسته نباشین هرکار میکنم نمیتونم نوار مثانه رو براتون بفرستم ایمیل تون رو میشه بدین اونجا بفرستم
    13. تصویر کاربر مرضیه پنجشنبه ۵ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      فرستادم اومد
    14. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۷ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      متاسفانه از طریق ایمیل قابل دریافت نیست و فقط از همین طریق امکان دریافت و بررسی است.
    15. تصویر کاربر مرضیه دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام خسته نباشین دکتر دارویی را پیشنهاد میکنین ک استفاده کنم برای بهبود وضعیتم افرادی ک بی اختیاری شدید دارن چ دارویی تجویز میکنین
    16. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      بی اختیاری ادرار علل متعددی دارد و بر اساس علت داروهای مختلفی با مکانیسم اثر متفاوت توصیه می شود. نکته ی مبهمی که در مورد شما وجود دارد تناقض بین بی اختیاری و زور زدن حین ادرار کردن می باشد که با هم جور در نمیاد. من بجای دارو برای شما انجام ورزش و ترینات کف لگن یا همان تمرینات کگل را توصیه می کنم . شاید دارو برای شما اونهم مادام العمر گزینه ی مناسبی نباشد.
    17. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      دکتر سلام دیروز مدارک پزشکیمو ب دکتر دیگه نشون دادم با دیدن عکس های رنگی کمرم تشخیص دادن مشکل از کمرمه و دارو تجویز کردن گفتن مشکل از کمرتون هس ک باعث ایجاد بی اختیاری میشه
    18. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      بی اختیاری من همیشگی حتی وقتی حس دستشویی ندارم زور زدن هم برای اینه ک حس ادرار دارم ولی تخلیه نمیشه وقتی پا میشم میریزه
    19. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      پس بهتره هم مشکل کمرت را پیگیری کنید و هم این ورزشی که گفتم انجام دهید انشاالله که بهبودی حاصل شود.
    20. تصویر کاربر مرضیه سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      ممنون دکتر خیلی لطف کردین برام وقت گذاشتین خدا خیرتون بده
    21. تصویر کاربر دکتر محمد جباری چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      موفق باشید
    22. نمایش سایر 20 پاسخ
  • تصویر کاربر میناامینی سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    باسلام پسرمن حدود1ماهه که عمل هایپی شده وسوراخ قبلیش هم نزدیک بیضه هاش بوده بعدازعما12روزبهش سوندوصل بودوبعدازاون حدود4روزازدرآوردن سوندگدشته بودکه متوجه شدیم علاوه برسوراخ جدیدازجای دیگه هم ادرارمیکنه دکترمجدد براش سوندزدن که شابدسوراخ جدیدبسته بشه گفتن تا10روزبایدبهش سوندباشه الان1هفته ش گذشته ودرضمن این روهم بگم که تمام زخمهای عملش بغیراززیرآلتش خوب شده دقیقاهمونجایی که ادرارمیکنه وبایدگوشت بیاره خوب نشده حالامن2تاسوال دارم یکی اینکه چقدراحتمالش هس که این سوراخ جدیدبسته بشه باسوند(درصمن الان که بهش سوندوصله گاهی اوقات گویامثانه اسپاسم میکنه وچندقطره ادرارازسوراخ دومی که بایدبسته بشه میاد) ودومین سوالم اینه که این جایی که ادرارمیادونبایدبیادزخم هس واین ادرارهاباعث شده که زخم اون قسمت هیچ بهبودی پیدانکنه چون ادرارآلودس بابدچیکارکنیم؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۳ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام
      حالامن2تاسوال دارم یکی اینکه چقدراحتمالش هس که این سوراخ جدیدبسته بشه باسوند(درصمن الان که بهش سوندوصله گاهی اوقات گویامثانه اسپاسم میکنه وچندقطره ادرارازسوراخ دومی که بایدبسته بشه میاد) ..........................بستگی به سایز سوراخ دارد هرچقدر سوراخ ریزتر باشد احتمال بسته شدنش بیشتر است چون در عکس با توجه به اینکه زخم کاملا بهبود نیافته به خوبی قابل قضاوت نیست
      ودومین سوالم اینه که این جایی که ادرارمیادونبایدبیادزخم هس واین ادرارهاباعث شده که زخم اون قسمت هیچ بهبودی پیدانکنه چون ادرارآلودس بابدچیکارکنیم؟.......................استفاده ی دوز کم داروهایی که برای مثانه آنتی اسپاسم هستند تا حدودی کمک کننده هست و کار بیشتری نمی توان کرد.
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۲ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    روی الت تناسلی چندتا دونه زده و یه دونه هست که تکه با بقیه فرق داره زیر تنه الت تناسلی هست دونه ها اصلا شبیه عکسهای که شما یا تو اینترنت هست که زیگیل هست نیست نه خارش نه سوزش داره اصلا به 1 میلیمتر هم نمیرسه بنظر شما چیه اگه لازم باشه عکس هم ارسال میکنه ممنون میشم از راهنمایتنون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۲ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      عکس بفرست
  • تصویر کاربر ل-ر پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    خانمی هستم 32 ساله سه ماه است که مبتلا به زگیل الت تناسلی شده ام به دکتر مراجعه کردم واز طریقه فریز کردن دکتر شروع به درمان کرد بعد مدتی با مشاهده یک زگیل بر روی دهانه رحم ارجاع داده شدم به دکتر متختصص زنان با انجام ازمایش پاپ اسمیر دکتر گفت نتیجه ازمایش خوب بوده و با نظر پزشک واکسن گارداسیل تزریق کردم سوالم از شما ایناست که این واکسن باعث خواهد شد از مبتلا شدم به نوع 16 و 18 و با عث خواهد شد که همسرم مبتلا نشود و میتونم با همسرم رابطه داشته باشم یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      اگر به 16 و 18 مبتلا نیستید واکسن پیشگیری خواهد کرد. نه عدم ابتلای همسرتان البته اگر هنوز ازدواج نکرده اید ایشان هم بایستی واکسن بزنند
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 424 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    در مورد زگیل تناسلی دقیقا به چه متخصص هایی میشه مراجعه کرد؟ آیا همه متخصصان ارولوژی در این مورد اطلاعات دقیق دارند؟ و اینکه حتما معاینه آلت باید انجام شود؟ چون من به همین خاطر خجالت میکشم و به دکتر مراجعه نمیکنم.
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      هم به متخصص پوست و هم ارولوزیست می توان مراجعه کرد و حتما بایستی معاینه از زگیل های مربوطه انجامشود مگر آنکه زگیل بر روی آلت تناسلی نباشد
  • تصویر کاربر سارا سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 437 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشد
    آقای دکتر همسرم 9 ماه قبل زگیل تناسلی داشتن و 3 ماه قبل جراحی کردن و 2 ماه پیش من آزمایش پاپ اسمیر و hpv pcr دادم منفی بوده ممکنه منفی کاذب باشه و اینکه با امکان انتقال بالا من مبتلا نشده باشم . ایا این ویروس در خون هم هست و امکان دادن خون به شخص دیگری نیست . باز هم نیاز هست آزمایش hpv را تکرار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      این ویروس در خون نیست و احتمال پاخ آزمایشگاهی منفی کاذب هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط