آیا الکل ویروس زگیل تناسلی را از بین میبرد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

بیش از 50 درصد افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، در طول زندگی خود به بیماری HPV مبتلا می شوند که با در نظر گرفتن نتایج چشمگیر واکسن HPV در مشاهدات اخیر، یک آمار بسیار بالا محسوب می گردد و بدن اکثر افراد، به طور خود به خود ویروس را از بین می برد؛ سوالی که مطرح می شود این است که آیا درمان زگیل تناسلی با الکل امکان پذیر است؟ ممکن است ارتباطی بین HPV مزمن و مصرف الکل، در افرادی که بدنشان قادر به حذف ویروس نیست، وجود داشته باشد، برای فهمیدن جواب با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درد پروستات

HPV مزمن، زمانی رخ می دهد که درمان عفونت طول بکشد و – بسته به نوع ویروس آلوده کننده – می تواند خطرات جدی برای سلامت دهانه رحم ایجاد نماید.  در رابطه با بحث درمان قطعی ویروس اچ پی وی با الکل، طبق یک مطالعه جدید، نوشیدن الکل ممکن است خطر ابتلا به HPV مزمن را در زنان افزایش دهد. دانشمندان مرکز ملی سرطان، پس از آزمایش بیش از 9000 زن برای HPV و پرسش در مورد عادت های مصرف الکل آن ها، دریافتند که ابتلا به HPV، در افرادی که به طور معمول الکل مصرف می کنند، تقریباً 3 برابر بیشتر از افراد غیرالکلی می باشد.

همچنین خطر ابتلا به HPV مزمن، در زنانی که بیش از پنج سال مشروبات الکلی مصرف می نمودند، نسبت به کسانی که کمتر از پنج سال سابقه نوشیدن الکل دارند، تقریبا دو برابر بیشتر است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به HPV مزمن، با افزایش تعداد نوشیدنی در هر بار مصرف، افزایش می یابد.

در این مقاله، دو نتیجه اصلی ارائه شد که شامل موارد زیر است:

تشخیص زگیل از روی تصویر

حداکثر ۵ تصویر (هر فایل تا ۱۰ مگابایت)

تایید شماره موبایل

لطفاً شماره موبایل خود را وارد کنید

ورود کد تایید

کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد نمایید

ارسال موفق

تصاویر شما با موفقیت ارسال شد. نتیجه بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

⏳ در حال پردازش...

تاکنون هیچ گونه تحقیقات موفقیت آمیزی مبنی بر درمان صد در صد زگیل تناسلی  با الکل و اینکه زدن الکل بر روی زگیل تناسلی بتواند باعث از بین رفتن و یا خشک شدن آن شود، گزارش نشده است و بر خلاف ویروس کرونا، الکل هیچ تاثیری بر روی زگیل های تناسلی ندارد.

دکتر محمد جباری متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
3.3/5 - (52 امتیاز)
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر...خسته نباشید...من مهدی 28 ساله ساکن نهاوندم...من مقاله ای رو درباره ضعف غده آدرنال و علائم اون مطالعه کردم....خیلی برام جالب بود که هر علامتی که اشاره میکرد انگار داشت درباره من صحبت میکرد...دیگه کلافم...من ده ساله که بخاطر وسواس دائما زندگیم پر از استرس بوده...علامتهای ضف آدرنال که در من وجود داره اینهاست: درد در قسمت پشت(در اطراف کلیه چپ درد بسیار بدیه و جدیدا دائمی شده)خستگی دائمی حتی پس از خواب زیاد...عمده غذام رو شیرینیجات تشکیل میده...چشمام دائما ضعف داره و گود رفته و پوست اطرافش تیره شده...صورتم سفیدی سابق رو نداره و انگار تیره تر و پیرتر شده با اینکه 28 سالمه و در اوج جوانیم...دائما افسرده و کسل هستم و از کار و زندگی بازموندم...حالا سوالم اینه...با توجه به اینکه من چند ساله که واریکوسل گرید سه بیضه چپ دارم وموقع درد حس میکنم این درد غده آدرنال و بیضه به هم متصلن و علت یکدیگرهستن و از یک جا آب میخورن...آیا با درمان یکی از اینها دیگری هم درمان میشه...آیا یکی از این بیماریها علت دیگریه؟...منو راحنمایی کنید که چکار کنم....اول بیضه رو عمل کنم یا اول غده آدرنال رو درمان کنم...وآیا علت وسواس من همین ضعف غده آدرناله یا باالعکس علت ضعف غده آدرنال,استرس ناشی از وسواسه؟...با تشکر...
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارند و زایده ذهن وسواس گونه ی شماست
  • تصویر کاربر جمیلی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 306 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر بنده مدت هفت یا هشت سالی است مشکل ادراری دارم یعنی اول به طور طبیعی ادرار خارج میشه ولی بعد به طور تقطیر و مثانه خالی نمیشه چندتا دکتر مراجعه کردم و قرص خوردم فایده نداشت و از عمل میترسم راهی لطفا بدهید خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      اطلاعات تان برای راهنمایی خیلی ناقص است متاسفانه نمی توانم کمکی بکنم
    2. تصویر کاربر جمیلی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      ببخشید جناب دکتر بفرمایید چه توضیحاتی لازم دارید بنده اول 26 سالم است و در خروج منی و احتلام دارم و سوزش ندارم در هنگام ادرار و مجرد هستم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      شاید مشکل جدی نداشته باشید چون ابتدای ادرار خوب هست و فقط انتهش قطره ای می ید برای برخی افراد اینگونه هست و اگر سابقه ی بیماری خاصی و تنگی مجرای ادراری نداشته اید با توجه به سن تان به نظر مشل جدی نمیاد ونیاز به درمان هم ندارد فقط بهتر است بهش بی توجه باشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    خوب هستین؟!
    یه سوال داشتم
    من 2 سال پیش عمل واریکوسل درجه 3 کردم ، تا حدودی خودم احساس میکنم خوب شدم ، ولی هنوز برای معاینه بعد از عمل مراجعه نکردم ، خواستم ببینم کاری هست که بتونم بکنم که برای مدتی بیماریم عود کنه ؟ ، برای مافیت از سربازی میخواستم...
    مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      شاید بدنسازی تاثیر داشته باشد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام. بنده در نوزادی ختنه خدایی بودم اما بعلت گرفتی سوراخ ادرار . دکترهای اون زمان مجبور شدن که پایین تر رو سوراخ کنن (زیر کلاهک) بخاطره همین قسمتی از پوست بدنه به کلاهک آن چسبیده و به هنگام نعوظ سر آلت خمیده میشود.. اما بخاطره بیماری پوکی استخوان فرصت نشد تا به این سن که بیست سالم هست , عمل کنم.. آیا امکان عمل زیبایی و بار کردن سوراخ اصلی هست؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      ابتدا بایستی معاینه کنم تا بتوانم نظر را اعلام کنم . ضمن اینکه عکسی با موبایل در حالت نعوظ هم بگیرید
  • تصویر کاربر شهریار پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 530 مشاهده پرسش
    Upj کلیه چپ.بیمار 16 ساله مذکر.تشکیل سنگ 6 میلیمتری.هیدرونفروز گرید 1.اسکن هسته ای خدمتتان ارسال میگردد.اقدام بعدی را چه دستور میفرمایید.با.با تشکر فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۹۵( 1 دهه پیش)
      سلام
      اسکن هسته ای اراسل نشده است
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر hook سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 458 مشاهده پرسش
    سلام
    من تعداد کمی زگیل تناسلی اطراف مقعدم دارم اگه بخوام با لیزر درمان کنم هزینش حدودا چه قدر میشه؟من برای درمان از محلول پدوفیلین و اسکوتر استفاده کردم جواب داد ولی دوباره یه جایی دیگه در اومد تا الان کلی هزینه برا درمان صرف کردم خواستم بدونیم اگه دیگه درمان نکنم ممکنه خود به خود رفع بشه/ یا ممکنه مشکل حادی پیش بیاد؟ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۹ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      امکان رفع خود بخود هست اما گاهی بزرگ تر می شوند. هزینه لیزر بیشتر از هزینه موارد دیگر هست
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط