درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر ساينا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 52457 مشاهده پرسش
    سلام دختري هستم ٢٨ ساله نامزدي دارم ٣6 ساله كه تك بيضه اي هستند و نياز جنسيشون هم معمولي هست يعني نه كم نه خيلي زياد،ولي موضوع اينه كه خودشون درمورد تك بيضه بودنشون هيچ وقت صحبت نكردند و من هم اصلا در اين مورد باهاشون صحبت نكردم و هيچ وقت بازگو نكردم اين مسئله رو ، ميخوام بدونم با توجه به اينكه من هم مشكل تنبلي تخمدان دارم ( البته پريودام منظم هست و خيلي كم دچار نا هماهنگي پريود ميشم) مشكلي در آينده براي بارداريم پيش نمياد و اينكه احساس ميكنم بيضه اي كه دارند اندازش از حد نرمال كوچكتر هست چگونه بايد مطمئن شم كه مشكلي در باروري ندارند . و اينكه نياز جنسيشون به مرور كم نميشه با توجه به تك بيضه اي بودنشون و چه آزمايشي هايي نياز هست و اينكه چگونه اين موضوع و بازگو كنم بسيار نگرانم اگر ميشه زود جواب من و بديد ممنون ميشم، در ضمن مشكل كلسترول و تريگيليسيريد بالا هم دارند و پدرشون هم بيماري قلبي و ديابت دارند.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      با یک بیضه، هم می توان فعالیت جنسی طبیعی داشت و هم بچه دار شد و از نظر آماری، توان باروری یک مرد با یک بیضه طبیعی ۸۰ درصد مردی است که دو بیضه طبیعی دارد.
      از طرفی بالا بودن چربی های خون و دیابت می تواند زمینه ارثی داشته باشد یا اینکه ربطی نداشته باشد و متاثر از شیوه ی زندگی سالم یا ناسالم افراد باشد(رژیم سالم، ورزش و ....)
      برای اطلاع از توان جنسی اگر نعوظ کاملی داشته باشند و تمایلات جنسی عادی داشته باشند جای نگرانی نیست ولی بابت اطلاع از توان باروری بایستی ازمایش اسپرم بدهند.
      برای چگونه مطرح کردن این موضوع یا ترجیحا با خانواده صحبت کنید یا با یک مشاور ازدواج صحبت کنید.
  • تصویر کاربر morteza دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    آقا هستم 24 ساله
    روی آلت تناسلی من حدود یک ماه قبل یک ذره حالت خراش داشت. رفته رفته اون قسمت حالت خشکی پیدا کرده و پوستش نازک شده. هربار میرم حمام یا پوست اون قسمت مرطوب نباشه حالت خشکی و پوست پوست شدن داره و گاهی دور اون محل سفید میشه مثل حالت شوره. الان هم محیط اون قسمت نزدیک نیم سانت شده و پوستش نازک و حالت سوختگی داره.تا وقتی مرطوب باشه مثل حالت ملتهب هست وقتی خشک باشه دورش سفید مث شوره است با پوست پوست شدن.
    جسارت نباشه قسمت مورد نظر رو تو عکس برش زدم متوجه بشید.
    مجرد هستم هیچ بیماری قبلی و سابقه هیچ رابطه ای نداشتم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      در عکس به نظر نوعی اگزما و آلرژی پوستی است. شب ها بمدت ۲ تا ۳ هفته پماد هیدروکورتیزون بزنید و از شامپو بچه برای شستن تناسلی در حمام استفاده کنید و بعد از استحمام لوسیون بدن بچه روی ناحیه تناسلی بزنید.
  • تصویر کاربر Farzad دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر براي ريشه كن كردن ويروس ميشه از كپسول ahcc استفاده كرد؟ و اگه ميشه چند ميلي گرمش مناسبه و چگونه بايد مصرف كرد و اينكه در كنارش بايد از داروي ديگه اي هم مصرف بشه؟
    و در اخر اينكه واسه مرد ٢٧ ساله ريشه كن كردن ويروس وجود داره و اگر زگيل ها رو از بين رفته باشه با كرايو بازهم خطرناكه؟
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      کپسول های AHCC یک مکمل گیاهی است و در برخی مقالات در حدود ۵۰ درصد موارد باعث پاکسازی ویروس می شود. روزی ۳ گرم بمدت ۶ ماه بایستی استفاده شود و انواع ۵۰۰، ۷۵۰، و ۱۰۰۰ میلی گرمی وجود دارد. استفاده از سیر تازه و چای سبز و امثال ان هم کمک کننده هست و همچنین زینک
      و در اخر اينكه واسه مرد ٢٧ ساله ريشه كن كردن ويروس وجود داره و اگر زگيل ها رو از بين رفته باشه با كرايو بازهم خطرناكه؟ ..............بله امکان ریشه کنی ویروس وجود داره ولی نبودن زگیل الزاما به معنی پاکسازی ویروس نیست و هنوز احتمال انتقال وجود دارد.
    2. تصویر کاربر Farzad دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      ممنونم دكتر جان
      خطر سرطان تهديد نميكنه منرو؟
      و اينكه من نه سيگار و نه قليون و حتي مشروب مصرف نميكنم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      ریسک سرطان بسیار بسیار بسیار ناچیز است و جای نگرانی ندارد ولی درمان را پیگیری کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نگارشکری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 519 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید همسر من مدتی بود ک یه درد تو ناحیه بیضه و کشاله ران داشت و سونو گرافی انجام داد مشخص شد ک تو بیضه هلی ایشون توده های کلسی فیکشن هست.و گفتن باید هر 6 ماه یکبار سونو بدن ک تحت کنترل باشه گفتن ک یک سال برای بچه دار شدن وقت داریم و نهایتا بعد از یکسال توموری میشه و باید بیضه ها تخلیه شه میخاستم بدونم ک باید چکار کرد چون این حرف رو همه دکترا نمیزنن و الان ک سرطان نداره جطور میشه با قاطعیت گفت ک سرطان میشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      اهمیت وجود میکروکلسیفیکاسیون در بیضه هایی که از دیگر جهات سالم هستند نامشخص است و این افراد محکوم به سرطان بیضه نیستند و غالبا هم سرطان بیضه در ان ها رخ نمی دهد ولی توصیه می شود بصورت دوره ای با سونوگرافی و معاینات ماهیانه بیضه توسط خود فرد تحت نظر باشند.
  • تصویر کاربر فرهاد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 564 مشاهده پرسش
    با سلام حدود 2 هفته بعد از مشگلات روحی میل جنسی و نعوظ التم بشدت کم شده و دکتر رفتم آزمایش هورمون داد که سطح آن پایین و روی 108 بود و ایشان داروی آمپول تستسترون 2 ماهه داد و هنوز بهتر نشدم قرص ویتامین e400 هم داد ولی کم اثر بود داروی سلدنافیل هم چون شبکیه چشمم مشکل داره نمیتوانم بخورم لطفا راهنمایی کنید یا ی جلسه خدمت برسم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      همانطور که خودتان گفتید اشکال در نعوظ تان بعد از مشکلات روحی ایجاد شده است لذا بحث کمبود هورمون مطرح نیست و بدیهی است با بهبود شرایط روانی ، میل و توان جنسی تان به حالت طبیعی باز خواهد گشت.
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط