درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر سمانه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشید اقای دکتر.
    من 24 سالم ومجرد هستم.
    من سال 93تیرماه دچار زیگیل تناسلی شدم.و تعدادکمی بود و از طریق کرایوتراپی که انجام دادم. و از فرودین 94 دیگه اصلا هیچ زیگیلی نزدم خداروشکر.و طی این درمان هیچ رابطه جنسی نداشتم و رعایت کردم
    هیچ ازمایشی انجام ندادم.دکتری که کرایو انجام میداد گفت که باهمین روش از بین میره
    وحالا من نامزدهستم.
    پیش دکتر زنان رفتم معاینه که کردن گفتن زیگیلی دیده نمیشه البته همون معاینه چشمی
    جسارتا شرمندتونم که این موضوع رو بازگو میکنم میتونم باایشان رابطه دهان ب دهان داشته باشم یعنی ویروس دهانی نمیگیرم؟؟؟
    ازطرفی این ویروس بعد 3 سال ازبین رفته ؟؟؟چون گفتید بعداز 2 سال با سیستم بدنی ازبین میره .
    لطفا جواب رو از طریق شمارم بفرستید.
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      باایشان رابطه دهان ب دهان داشته باشم یعنی ویروس دهانی نمیگیرم؟؟؟..................خیر
      ازطرفی این ویروس بعد 3 سال ازبین رفته ؟؟؟..................احتمال بهودی تان بالای ۹۰ درصد هست و جای نگرانی ندارد.
    2. تصویر کاربر سمانه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      خیلی سپاس گزارم اقای دکتر
      .خداخیرتون بده
      خیلی نگران بودم.
      اقای دکتر یعنی میتونیم باخیال راحت ارتباط داشته باشیم.؟؟؟؟
      چون تا ازدواج کنیم زمان میبره
      و من باکره هستم نمیتونم تست پاپ اسمیرانجام بدم. ولی بخاطر رابطه با نامزدم استرس دارم .
      سپاس گزارم که وقت گذاشتید
    3. تصویر کاربر سمانه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      اقای دکتر شرمنده با حجامت کردن میشه برای پاک سازی خون انجام بدم تا این ویروس کاملا ازبین بره؟؟؟
      یااینکه به تشخصی خودتون من دیگه این ویروس رو پشت سر گذاشتم
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      البته در پزشکی هیچ چیزی قطعی نیست ولی اگر ضایعه ای ندارید به احتمال خیلی زیاد ویروس از بدن تنان پاکسازی شده است
      حجامت تاثیری در این بیماری ندارد
    5. تصویر کاربر سمانه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      خیلی ممنونم اقای دکتر درپناه خداباشید انشالله.
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      موفق باشید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    سلام من ازمایش اسپرم انجام دادم تحرک اسپرمم مشکل داره وحجمش کمه چه توصیه ای برای من دارید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      ویتامین E,C ، سلنیوم، زینک برای بهبود کیفیت اسپرم مفیدند.
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 620 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت اقای دکتر،تقریبا 14 ماه قبل به بیماری هرپس تناسلی مبتلا شدم،بعد یکماه که به پزشک متخصص ارولوژی مراجعه کردم ،اقای دکتر گفتن چیز مهمی نیست اما با ادامه دار شدن مشکل ام دوباره به همون متخصص مراجعه کردم که تشخیص هرپس دادند و یه جعبه قرص والاسیکلوویر 1000 میلی گرمی تجویز کردند وگفتند همین رو مصرف کن کافیه بعد مصرف به مدت 8 ماه هیچ گونه عود مجددی نداشتم ولی الان به مدت 4 ماهه تقریبا مداوم عود مجدد دارم ،متخصص ام رو عوض کردم ایشون باز داروی اسیکلوویر 400 میلی گرمی تجویز کردند و گفتن به مدت 6 ماه هر روز یک عدد قرص مصرف بکنم، برای زائده ها هم کرم اسیکلوویر تجویز کردند،اما متاسفانه تو این 4 ماه که دارم قرص اسیکلوویر 400 رو مصرف میکنم عود های مکر والبته خفیف رو تجربه کردم سوالم اینکه چرا با مصرف این مدت دارو چرا عود های من ادامه داره؟تقریبا 4 ماهه پشت سر هم دارم از کرم اسیکلوویر هم استفاده میکنم ،تقزیبا 30 عدد کرم هم مصرف کردم ولی هیچ تاثیر خاصی بر روی زائد های موجود نداشته ،تقریبا الان 5 عدد زائد برجسته دارم که به شکل جوش کوچیک هست و هر کاری میکنم این زائد ها از بین نمیره،هر از گاهی یه مقدار متورم میشند باز به حالت اول بر میگرده ولی بصورت کلی از بین نمیره ،برای از بین بردن این زائده ها چیکار باید بکنم؟ الان یه جعبه 30 تایی والاسیکلوویر 1000 میلی گرمی دارم ،ایا میتونم بقیه قرص های اسیکلوویر 400 رو مصرف نکنم و به جای ان از والاسیکلوویر 1000 استفاده کنم ،ایا تاثیری داره؟باقی موندن این برجستگی ها واقعا داره اذیت ام میکنه چجوری برطرف بکنمشون
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      من بر روی آلت شما ضایعه ای به نفع تبخال تناسلی نمی بینم البته عکس ها بطور مطلوبی شفاف نیست. ولی در کل تقویت سیستم دفاعی از طریق کاهش استرس، ترک سیگار و قلیان، ورزش، استفاده از مواد مغذی و ویتامین دار از جمله میوه جات و سبزیجات و سیر تازه و چای سبز برای کاهش دفعات عود کمک کننده هست. ضمن اینکه برای رسیدن به یقین در مورد اینکه ضایعات فعلی تبخال هیت یا خیر مجددا ویزیت شوید
  • تصویر کاربر بي شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    كساني كه مشكل نعوظ دارند و قرص نيز مشكل را حل نميكند پيشنهاد تزريق در الت ميشود:
    1-چه ماده اي در الت تزريق ميشود
    2-در رگ تزريق ميشود؟
    3-عوارض دارد؟
    4-پس از چه زماني نعوظ رخ ميدهد؟
    5-شخص بايد در منزل تزريق نمايد؟
    6-ايا كسي كه از تزريق استفاده نمايد ديگر بهبودي در نعوظ جهت نعوظ طبيعي وجود ندارد؟ يا ارتباطي بهم ندارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      1-چه ماده اي در الت تزريق ميشود....................داروهای متعددی هست مثل پاپورین، فنتولامین، پروستاگلاندین
      2-در رگ تزريق ميشود؟............خیر در بافت اسفنجی الت تزریق می شود
      3-عوارض دارد؟..........پریاپیسم و سفت شدن بافت اسفنجی بهمرور
      4-پس از چه زماني نعوظ رخ ميدهد؟.............۵ تا ۱۰ دقیقه
      5-شخص بايد در منزل تزريق نمايد؟................ابتدا توسط پزشک آمزش داده می شود و بعد در منزل خود فرد تزریق می کند
      6-ايا كسي كه از تزريق استفاده نمايد ديگر بهبودي در نعوظ جهت نعوظ طبيعي وجود ندارد؟ يا ارتباطي بهم ندارد؟......................ارتباطی ندارد
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 2626 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من از ۱۶ سالنه و از چند سال میشه ک مایع منی ازم خارج میشه وقتی خود ارضایی میکنم کمتر از ۱۰ یا ۲۰ ثانیه طول میکشه ک ارضا بشم مشکل از چیه میخوام مدت ارضا شدنم به یک ساعت بیشتربکشه چیکار کنم
    و سوال بعدم اینه که خیلی زود شهوتی یا حشری میشم مثلا وقتی یکی داره یه داستانی از رابطش میگه التم نعوظ پیدا میکنه
    چیکار کنم زود حشری نشم و بتونم خودمو کنترل کنم
    سوال بعدمم اینه
    من شبا ک میخوابم یا در طول روز موهای الت تناسلیم به بقیه جاها برخورد میکنه و فرو میره و منا خیلی اذیت میکنه و رنج میده از کرم موبر استفاده کردم فایده نداشت از ژیلت استفاده کردم فایده نداشت
    میخواستم ببینم درمانی هست براش یا ن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      زود حشری و شهوتی شدن در سن شما امری طبیعی و برای همه ی هم سن و سال های شما می تواند رخ دهد. البته بهترین کار برای شما ترک خودارضایی و دوری از عوامل تحریک کننده است ولی برای زود انزالی از قرص پاروکستین هم می توانید استفاده کنید. برای موه ها هم سعی کنید از ته نتراشید مثلا با ماشین های اصلاح سر کوتاه کنید
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      میتونم از موکن برا کندن موها دستفاده کنم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      بله
    4. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      میشه روششا بگید به روش درستی این کار را انجام بدم و با مشکل بر نخورم
      و قرصپاروکستین و داروخاته ها دارن و بدون نسخه پزشک هم میدن و دائمی یا موقت و چند ماه باید مصرف کرد و طرز مصرفش چطوریه
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      قرص را بدون نسخه نمی دهند و البته با توجه به سن تان و عوارض دارو توصیه نمی کنم استفاده کنید
      روش خاصی نداره البته به نظر من همان ماشین اصلاح سر بهتر است
    6. تصویر کاربر محمد شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      پس چی استفاده کنم اخه خیلی زود انزالم
    7. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 8 سال پیش)
      بهتره تا بعد از ازدواج صبر کنید ولی اگر نخواستید همین دارو مناسب است
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط