درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر محمود سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 361 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    زیر پوست ختنه گاه هرزگاهی یه لایه نازک پوست مرده با شستن و دست کشیدن برداشته میشه. ( مثل حالتی که چرک از رو پوست با کیسه کشیدن برداشته میشه.) بعد از این عمل بخشهایی از زیر پوست ختنه گاه قرمز و با سوزش همراهه. البته با کرم AD بعد از یک روز برطرف میشه ولی مجدد بعد چند روز ایجاد میشه. در زمینه تمیز نگه داشتن و شستن هم رعایت میکنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      در صورت امكان عكس بفرستيد
    2. تصویر کاربر محمود دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام مجدد.
      فراموش کردم بگم من دو سال پیش مشکل چسبندگی پوست آلت بر روی کلاهک رو که به دلیل ایراد ختنه به وجود اومده بود جراحی کردم. این چسبندگی دو طرف آلت بود و در حالا که مشکل چسبندگی برطرف شده زیر پوست همون دو قسمت خیلی حساسه و سریع ملتهب میشه.
      یکی از دلایلی هم که رفتم بلاخره عمل کردم این بود که زیر این دو بخش ملتهب میشد و مایع سفید رنگ ایجاد میشد.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      علتش همین موضوعی است که می فرمائید می توانید هر از چندگاهی موقتا پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر بــیــنــام دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    ســلــام قــبــلــا ســوال مــوضــوع مــطــرح شــده ڪــه طــبــق شــمــا لــیــڪــن پــلــان ســر آلــت تــشــخــیــص داده شــده .الــان دو مــاهه خــوب نــشــده انــدازه یــڪ دڪــمــه ڪــوچــڪ تــغــیــیــر رنــگ در وســط رنــگ ســیــاه گــوشــتــے بــا حــاشــیــه دون دون قــرمــز و یــا صــورتــے رنــگ ڪــه در حــصــار خــود گــرفــتــه .احــســاس مــیــڪــنــم داره یــڪ یــا دو نــقــطــه دیــگــه مــیــخــاد ایــنــجــورے بــشــه .هیــدروڪــوتــیــزون 15روز اســتــفــاده ڪــردم .نــمیــدونــم پــمــاد تــاڪــروســیــوس مــوثــر مــیــتــونــه بــاشــه تــاڪــروســیــمــوس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      البته ميشه تاكروليموس يا استروييدهاي قوي تري مثل فلوئوسينولون همرا با يك كرم ضد قارچ مثل كلوتريمازول استفاده كرد چون احتمال اينكه ضايعه ي قارچي هم باشد هست. ولي به نظر بهتر است براي تشخيص دقيق تر نمونه برداري شود.
  • تصویر کاربر ارش سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    میخواهم برای درمان زگیل تناسلی با لیزر, از بیهوشی کامل استفاده کنید. امکان پذیر است؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      وسعت زگیل ها؟
      عکس بفرستید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 395 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید خدمت شما اینجانب تصویر ازمایش اسپرم رو براتون میزارم لطفا به سوالات بنده پاسخ دهید.بیشتر سوال اینجانب در خصوص leukocyte و round cell هست.1. ایا لکوسیت نشانه عفونت در اسپرمه؟2.و ایا با توجه ازمایش بنده مقدار عفونت موجود میتواند دلیل کیغیت پایین اسپرم باشد؟3.ایا قابل درمانه ظرف چه مدتی؟
    4.ایا ارتباطی بینleukocyteوround cell وجود داره؟چه ارتباطی؟ 4. چرا ph وrbc در ازمایش مشخص نشده ؟ 4.به توجه به ازمایش بنده پیشنهاد کلی حضرتعالی چیست . ببخشید سوالات زیاد شد بی نهایت تشکر می کنم از اینکه به سوالات پاسخ می دهید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      1. ایا لکوسیت نشانه عفونت در اسپرمه؟................................نه الزاما ولی در مواردی که بالاست و مشکل نباروری وجود دارد احتیاطا یک دوره آنتی بیوتیک استفاده می شود
      2.و ایا با توجه ازمایش بنده مقدار عفونت موجود میتواند دلیل کیغیت پایین اسپرم باشد؟............................خیر
      3.ایا قابل درمانه ظرف چه مدتی؟............................مصرف یک دوره ۱۵ روزه آنتی بیوتیک
      4.ایا ارتباطی بینleukocyteوround cell وجود داره؟چه ارتباطی؟................................خیر
      4. چرا ph وrbc در ازمایش مشخص نشده ؟......................از ازمایشگاه بپرسید
      4.به توجه به ازمایش بنده پیشنهاد کلی حضرتعالی چیست ..........................استفاده از آنتی اکسیدان ها< آزمیش هورمونی و سونوگرافی از بیضه ها
  • تصویر کاربر سلام سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 437 مشاهده پرسش
    پوروستات سلام1سال پیش التهاب پوروستات داشتم درمان شدم الان هنگام کار کردن درد زیر مثانه دارم وقتی استراحت میکنم خوب میشم تکرر وسوزش هیچی ندارم سلام1سال پیش التهاب پوروستات داشتم درمان شدم الان هنگام کار کردن درد زیر مثانه دارم وقتی استراحت میکنم خوب میشم تکرر وسوزش هیچی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      درد حين كار كردن ارتباطي به التهاب پروستات نداره
      بهتر از نظر فتق هم معاينه و بررسي شويد
    2. تصویر کاربر سلام یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر حنگام کارکردن درد نوک الت ودررد دور ور پرستات زیر مثانه دارم هنگامی که درد زیاد میشه ادرارم تیره تره استراحت میکنم خوب میشه باز
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      اگرچه بازهم به نظر من ارتباطي با التهاب پروستات ندارد ولي براي بررسي دقيق تر سيستوسكوپي را پيشنهاد مي كنم
    4. تصویر کاربر سلام دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      دکتر جان ممنونم جواب دادی ولی این بیماری خیلی داقونم کرده امروز متوجه شدم سمت چپ مثانم سمت کشاله ران فشار میدم درد کوچک ودولوبیا شکل احساس میکنم احتمال کفته شما درسته فتق کشاله ران هست فکر کنم وقتی کار میکنم سرپا میاستم شب احساس سردی بیضه دارم کم ودرد خفیف نوک الت ودردشکمی که باهم بروز میکنه درضمن 2سال پیش واری کوسل گرید 1 داشتم بعد اسال دکتر گفت بر ترف شده اگرعمل فتق انجام بشه هزینش چقدر میشه وبستری چند روزطول میکشه خیلی میترسم ایا عملش سخته تورو خدا کمکم کنید میترسم اگر 2ماه دیگه بیام عمل اشکالی نداره این درد فقط در روزهای کاری سرا قم میاد چه تو سیهای برای بهتر شدن انجام بدم باسپاس از شما دکتران
    5. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      فتق عمل راحتی است و با بیمه هزینه ی خیلی کمی خواهد داشت
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط