درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر مهبودی پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشین، ببخشید من قراره با پسر داییم نامزد کنم اما الان فهمیدم که ایشون واریکوسل دوطرفه دارند سمت راست گرید 1 وسمت چپ گرید3، الان قراره عمل کنن ميخواستم بدونم ایشون حتما بعد از عمل خوب میشن ومشکل اسپرمشون حل میشه؟ میتونم براتون فکس ازمایشش رو بفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      الان هم آزمایش اسپرم ایشان طبیعی است
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 317 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.من متولد 68 هستم حدودا 3 سال ازدواج کردم و تقریبا 2 سال زیر ی سقف با همسرم زندگی میکنم.مشکل خیلی بزرگی ک برام پیش اومده اینکه سرد مزاجم و همسرم گرم مزاج.مشکل اساسیم اینکه رابطه جنسیمون خیلی کمه هم من ناراحتم از این موضوع هم همسرم.چکار باید بکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      توصیه می کنم آزمایش اسپرم انجام دهید و اگر هورمون های جنسی و پرولاکتین و تیروئیدی طبیعی بود بایستی به روانشناس برای مشاوره مراجعه کنید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر جباری سلام
    سوالی داشتم خدمتون بی زحمت پاسخم را بدید
    آقای دکتر بنده 3.5 پیش ازدواج کردم که در همان ماه اول عقدم متوجه شدم که آلتم حالت نعوظ نداره که پیش متخصص ارولوژیست مراجعه کردم و ایشان پس از معاینه آلت و بیضه ها فرمودند شما دچار شک شدیده اید و هیچ مشکلی ندارید که این قرض ها را بخورید خوب میشوید(به قول آقای دکتر قرص های آرام بخش) که پس از خوردن قرص ها خدا را شکر برای همیشه مشکل بر طرف گردید.
    هم اکنون 3 ماه است که از ازدواج قبلی طلاق گرفته ام و در حال ازدواج مجدد هستم که متاسفانه حدود 2 روز است که با توجه به دلایلی، دچار یک استرس و اضطراب شدید در بدنم شده ام که متاسفانه باعث شده است آلتم حالت نعوظ نداشته باشد(حتی زمانی که در کنار نامزدم هستم و با هم ارتباط عاطفی داریم) در صورتی که حالت نعوظ را شب قبل زمانی که در کنار نامزدم بودم یا صبح آن روز که از خواب بیدار شدم داشتم.
    آقای دکتر بی زحمت کمکم کنید که آلتم حالت نعوظ خود را برگرداند که واقعا این حالت اذیتم میکند و اضطراب را هم در وجودم بیشتر می کند.
    دارویی، روشی بفرمایید.

    تصویر نسخه سه سال و نیم پیش که دکتر معالجم تجویز کرده بود خدمتتان ارسال میکنم.
    باتشکر خواهشا کمکم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      الان هم به نظرم همان مشکل روحی مجددا گریباگیرتان شده است در صورت تمایل می توانید از قرص آسنترا 50 میلی استفاده کنید
    2. تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      ممنونم از پاسخگویی بسیار خوبتون
      متشکرم
    3. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      با سلام مجدد
      آقای دکتر این قرص را باید چه تعداد در روز و همچنین طول درمان چند روز میباشد؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      نصف روزانه بمدت 6 ماه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر یونس پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ببخشید مزاحم وقت شریف تون شدم . من چیزی حدود یک سال هست زیر پوست الت تناسلی ام یه چیزی مثل و اندازه دانه برنج هست که با فشار دادن اون ترحشات بی رنگ و بی بو ازش میاد بیرون و کاملا صاف میشه بعد از چند مدت باز پیدا میشه هیچ گونه دردی هم ندارد . اگه میشه راهنمای ام کنید ممنون میشم به خدا روم نمیشه برم دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      این یا یک غده ی زیر پوستی است یا غده ی سباسه یا مربوط به فولیکول مو. در کل چیز مهمی نیست ولی بهش ور نرید چون احتال داره عفونت کند.
  • تصویر کاربر سمانه پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    نزدیک به سه هفته هست که جراحی لاپاراسکوپی اندومتریوما دو طرفع انجام داد م و یک هفته بعد از جراحی نزدیکی بدون جلوگیری داشتم

    چند مرتبه و الان نزدیک یک هفته می باشد که دچار خارش و سوزش و درد خیلی شدید داخل واژن و بیرون واژن شدم که وسطح بیرن واژنم کاملا قرمز شده و شدیدا خارش داره و داخل ورودی واژن احساس میکنم حالت زبری و دون دون شده است در زمان لمس کردن

    حدود 4 شب هست که قرص فلوکونازول 150 هرشب استفاده کردم چون چندین مرتبه سابقه عفونت قارچی داشتم

    ولی هیچ تغییری در خارش و سوزش و درد نکرده هم از داخل و هم از سطح بیرونی

    حدود 37 سال سن دارم

    وتا دو روز پیش به مدت سه هفته انتی بیوتیک کلیدومایسین استفاده کردم جهت جراحی لاپاراسکوپی

    امروز هم لکه بینی و موقع ادرار خیلی کم خونریزی داشتم و اصلا ترشحات بودار ندارم و احساس میکنم ترشحاتم حالت تیکه های سفید هست و خیلی کم

    میخاستم بدونم امکان زگیل تناسلی هست که گرفته باشم و یا همون عفونت قارچی هست

    چون زمان نزدیکی هم خیلی درد دارم

    ممنون میشم که سوالم را جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      علائمی که می فرمائید بیانگر زگیل تناسلی نیست ولی بدون معاینه نمی توان نظر دقیق تری داد
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط