درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر 09330745252 دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    ناباروری ضعف اسپرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۳ شهریور ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      با توجه به ضعف اسپرم و تائید واریکوسل در سونوگرافی توصیه می کنم جراحی واریکوسل را انجام دهید البته اگر همسرتان مشکلی ندارند
  • تصویر کاربر بهنام پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید ک دوباره مزاحم میشم پیرو سوال قبلیم آیا امکان ابتلا به سرطان بیضه هست.چون من نزدک 10.12 ساله این موضوع قایم کردم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      سرطان بیضه رشد سریعی داشته و ظرف چند ماه بسرعت بزرگ و چندین برابر می شود
  • تصویر کاربر كورش پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام
    من روى بيضه سمت راست يه درد بسيار خفيفى احساس ميكنم.
    يه يكى دو روزى دارم.
    هفته گذشته يه سه بارى شخصى رو ملاقات كردم كه تحريك شدم ولى ارضا نشدم.
    اما چون ميدونستم آدم بيضه درد ميگيره خودارضايى كردم.
    ولى الان يكى دو روزه اين درد خفيف رو دارم.
    نميدونم دقيقا بخاطر اون تحريكات ميتونه باشه يا دليل ديگه داره؟
    در ضمن روى بيضه هام هم نشانه خاصى يا ورم خاصى نميبينم.
    ممنون ميشم راهنمايى كنيد!؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      احتمال زیاد با همان تحریکات مرتبط هست با اینحال اگر بیش از 2 هفته طول کشید سونوگرافی انجام دهید
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۱۴ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 18429 مشاهده پرسش
    به نام خدا.با سلام خدمت دکتر جباری.ببخشید استادچند سوال داشتم از حضورتون.1.بنده قبلا مدتی بود از مدفوعم دود درمیومد(مطمئن نیستم ولی شاید گاهی اوقات از ادرارم هم پس از اینکه خارج میشد دود در میومد) اما الان خدا رو شکر اینطور نیست .و شاید این قضیه مال چند ماه پیش بود.البته اقای دکتر اوقاتی که دود در میومد از مدفوعم،یک درد خفیفی را هنگام دفع مدفوع احساس میکردم.اقای دکتر مشکلی دارم؟اصلا خارج شدن دود از مدفوع به چه معناست؟خارج شدن دود از ادرار به چه معناست؟ایا یعنی درون بدن حرارت بالاست؟2.اقای دکتر من هموطور که مطلعید سابقه خود ارضایی دارم.و البته دارم ترکش میکنم.اقای دکتر من چند دفعه اتفاق افتاد که مثلا ربع ساعت بعد غذا خوردن که شکمم یه خوده پر بود،اقدام به این کار کردم.و پس از چند ساعت که دیگه غذا هضم شده بود،یه احساس دردی در شکمم داشتم اما بعداز چندساعت این درد رفت.بعد تو یک حدیثی دیدم که امام معصوم گفته بود که هیچ گاه با شکم پر با همسرتون امیزش نکنید چون باعث قولنج و نقرس و سنگ مثانه و درد کمر وضعف اعصاب و شاید مرگ شود.دکتر از طرفی من چند دفعه در یک روز سه بار این کارو کردم و گاهی مواقع پشت سر هم میکردم این سه بار رو.و الان متوجه شدم که دریک مقاله ای موثق گفته شده که پست سر هم امیزش نکنید چون بدن نمیتواند نیروی از دست رفته خود را در یک امیزش، سریعا تجدید کند و باید چند روز فاصله باشد بین هر امیزش با امیزش بعد باشد و اگر پی در پی باشد،باعث ضعف کبد و مغز و تپش قلب و ضعف چشم وضعف اعصاب و... و بیماری هایی مثل ام اس و رعشه و قولنج و سنگ مثانه و فلج شدن و کوتاهی عمر میشود.دکتر تازه یکی از دانشمندان معاصر درباره زیاده روی درخود ارضایی گفته:((ساموئل اون ویر، فیلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسی و روانشناس بخش مطالعات جنسی، در کتاب خود با عنوان “یادگیری علوم فردی” در مورد این هوای سرد جذب شده تصریح می دارد که: ” در خصوص افرادی که به شخصه استمناء می کنند، به راحتی می توان گفت که چه ایرادی می تواند بوجود آید. زمانی که آنها خود ارضایی می کنند، در حال ارتکاب به جرم در برابر طبیعت هستند. وقتی انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حرکات کرم وار جذب ایجاد می شوند که این حرکات برای هر مردی کاملاً قابل درک و تشخیص است و به واسطه ی تاثیر خالی بودن کیسه های منی، این کیسه ها سعی می کنند تا خود را پر کنند و به همین دلیل هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد با همان حرکات کرمی شکل، جذب می شود. این سیگنال ها به مغز فرستاده می شوند، به همین دلیل مایع مغزی زیادی در این میان از بین می رود، و در نتیجه فرد از نظر ذهنی خسته می شود. بد نیست بدانید که تعداد بیشماری از مردها به دلیل عمل منفور خودارضایی دیوانه شده اند. مغزی که پر از هوا شود دیگر توانایی تفکر ندارد و قابلیت های ذهنی خود را به طور 100% از دست خواهد داد. به همین دلیل ما هم این عمل نادرست را 100% محکوم می کنیم.))دکتر یعنی میگه وقتی شخص پشت سر هم خود ارضایی میکنه چون کیسه های منی خالیست،هوا جذب میکند و باعث اسیب به مغز میشود.اقای دکتر به نظرتون من الان چه بکنم.دکتر خیلی نا امیدم.فکر میکنم داغون کردم خودمو.و به نظرم زیاد عمر نمیکنم.شاید چند سال دیگه نهایتا.چون امام گفته بودن باشکم پر باعث مرگ ممکنه(یا شاید حتما .نمیدونم) بشه.دکتر خواهش میکنم کمکم کنید.خیلی داغونم.از دنیا مونده و از اخرت رونده شدم.به نظرم خیلی عمرم کوتاست با این زیاده روی هایی که در انجام این کار شنیع انجام دادم.و فکر کنم یواش یواش درد و مرض هام که بر اثر این زیاده روی هستند،پیدا بشن.دکتر خواهش میکنم کمکم کنید و بهم بگید عاقبت جسمانی و عمر و سلامتی من چی میشه.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۴ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      به نظر من شما هیچ مشکلی ندارید و همه این صحبت ها فقط دغدغه ی ذهنی شماست که بایستی با مشاوره روانشناسی بتدریج برطرف شود
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 404 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما دکتر بزرگوار دختر بنده که حدودا سه ساله و نیم هست در اسفند سال گذشته از مایش سنوگرافی انجام دادم که نتیجه ان شامل فلونس در سیستم چپ به دیامتر AP لگنچه برابر 8.5 م م رویت گردید که با مشورت دکتر داروی ااکسی بوتینین 5 اکسیر به تعداد 100 عدد تجویز گردید که پس از مصرف 20 عدد دارو را اشتباه قطع کردم ولی در هشتم مردادماه ازمایش سون گرافی دادم باز اتساع خفیف در لگنچه کلیه چپ به دیامتر AP برابر 14.5 م م مشهود است به نظر شما دکتر بزرگوار ایا این برگشت التهاب نتیجه قطع دارو است و اگر مجددا مصرف دارو را دوباره از سر بگیرم التهاب کلیه بهبود پیدا می کند راه حل این مشکل چیست خواهشمندم بنده را راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      برای بررسی علت این موضوع نیاز به بررسی های تکمیلی و اسکن هسته ای است و برای این کار بهتر است زیر نظر متخصص ارولوژی اطفال باشند. من دکتر محبوبی ر به شما توصیه می کنم در تهران
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط