درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 362 مشاهده پرسش
    سلام
    با عرض خسته نباشید بنده از کوتاهی آلت در هنگام غیر نعوض نگران هستم
    آلت بنده در هنگام غیر نعوض 2 تا 3 سانتیمتر است و در ضمن در روابط جنسی لذتی نمیبرم
    سن من 25 سال است
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      سایز الت در حالت شل و غیر نعوظ اهمیتی نداشته و تثیری در روابط جنسی ندارد
  • تصویر کاربر هومن یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 398 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    من جوانی 16 ساله (1 دبیرستان) هستم الت تناسلی من در هنگام عادی صاف است اما در هنگام سفتی به سمت چب می رود انقدر هم زیاد نیست. میخواستم بدونم مشکلی برای من در اینده پیش نمی اید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      اگر میزان انحنا خیلی کم باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد برای ارزیابی دقیق بایستی از آلت در حالت نعوظ عکس گرفته و بفرستید
  • تصویر کاربر م یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر جباری
    من مرد 50 ساله ای هستم که از دو سال پیش دچار بیماری پیرونی شده ام
    علاوه بر ایجاد پلاک و کجی آلت، کوتاهی شدید آلت را نیز در پی داشته است
    این بیماری ناراحتی های روانی شدیدی را در من ایجاد میکند
    و شدیدا از انگیزه های زندگی می کاهد
    هدف از طرح مشکل این است که آیا در این سن چاره ای برای حل این بیماری وجود دارد
    و اگر هست توصیه ها و دستورات جنابعالی چیست؟
    ممنون از اینکه وقتی برای بنده می گذارید.
    با تشکر و احترام
    \
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      متاسفانه پیرونی درمان قطعی ندارد البته گاهی با دارو بهتر می شود ولی در موارد شدید که با ختلال نعوظ و سفتی الت همراه باشد تعبیه پروتز به منظور ایجاد نعوظ توصیه می شود
  • تصویر کاربر مهمان سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 1016 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پسر12ساله دارم اندازه آلتش به13سانتی متر می رسد وزنش هم48کیلو هست آلتی کلفتی و سفتی هم دارد می ترسم در آینده برایش مشکل ساز باشد لطفا راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      فعلا که کاریش نمی توان کرد بهتره تا بزرگسالی صبر کنید
  • تصویر کاربر حمید شنبه ۲۵ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 397 مشاهده پرسش
    اینجانب درسال86درددر ناحیه بیضه چپ داشتم به دکترمراجعه کردم سونوگرافی تجویزکرد سونو را گرفتم نوشت واریکوسل مشهوداست رفتم پیش دکتر دکتر گفت چیز خاصی نیست واریکوسل مشهود است ولی حاد نیست دردش کمی عصبی است بهش فکر نکن
    تااینکه چهارسال گذشت دیدم درد بعضی وقتها ظاهر میشه دوباره به همان دکتر مراجعه کردم این دفعه سونوگرافی دوباره تجویز کرد همراه با آزمایش اسپرم
    درسونو مشخص کرده بود واریکوسل مشهوداست ودر آزمایش اسپرم همه فیلد ها صفر بودند
    دکتر بلافاصله من را درروزبعد اورژانسی عمل کرد (جراحی ازبرش در روی شکم کمی پایین نافکم )وهمراه باعمل جراحی نمونه برداری هم کرد
    جواب نمونه برداری :sloughing and disorganization:70%
    sertoli and pattern :10% spermatocytic arrest : 15% normal spermatogensis :<5%
    بعد از عمل گفت نیاز به 6 تا یکسال زمان نیاز دارد
    ما به مشکلات درسی خوردیم 2 سال گذشت تو این 2سال با اینکه من عمل کرده بودم درد بیضه مشهود نبود ولی وقتی شهوانی میشدم درد دوباره ظاهر میشد
    بعداز 2سال به دکترمراجعه کردم آزمایش اسپرم تجویزکرد جواب آزمایش اسپرم این بار هم بعد از 2 سال همه آیتم ها صفر بود برای من پنتوکسی فیلین نوشت نخوردم قرص ها
    به دکتر غدد مراجعه کردم دکتر غدد گفت واریکوسل اسپرم را صفر نمیکند کیفیت اسپرم را پایین میاورد دلیل صفر بودن اسپرم شما همش بیضه نیست ممکن است لوله های اسپرم ساز بسته باشد یا شاید کمبود نقص هورمونی داشته باشید برای من آزمایش هورمون تجویز کرد
    در جواب آزمایش هورمونی همه آیتم ها خوب بودند فقط در هورمون fsh قید کرده بود low
    بعدش به دکتر غدد مراجعه کردم گفت شما کمبود fsh دارید چیز خاصی نیست آمپول hmgتزریق میکنی میاد بالا بهش فکر نکن
    سوال من از شما آقای دکتر جباری این است آیا من میتوانم بچه دار شوم یا دورازدواج را خط بکشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۲۵ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      براساس نتیجه نمونه برداری شما فقط به روش icsi یا میکرواینجکشن امکان بچه دارشدن دارید البته تزریق hmg ممکن است شرایط شما را بهتر بکند
    2. تصویر کاربر حمید شنبه ۲۵ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      با عرض سلام خدمت دکتر جباری :

      با توجه به تشخیص شما به وضعیت کنونی من آیا از نظرشما بااینکه من مجرد هستم آمپول اچ ام جی تزریق کنم
      یا بزارم برای موقعی متاهل شدم
      چون به دکتر مراجعه کردم 5تا آمپول برایم نوشتند گفتند امتحانی بزن ببینم تاثیری روی اسپرم و هورمون fsh شما دارد یا ندارد
      آمپول اچ ام جی عوارض خاصی ندارد مثل چاق شدن پر مویی .....
      ودلیل وضعیت بیماری من از نظر شما مادرزادی است یا همان واریکوسل هست

      ودر پایان از نظر شما به ازدواج فکرکنم یا بیخیال بشوم چون میترسم در آینده به طلاق وضعیت بحرانی بخورم
      پزشکان اینجا میگویند اکر خواستی ازدواج کنی فقط به طرف بگو واگر منم به هرکس بگم هیچکس به من نمیشود چون اکثر خانمها بچه دوست دارند
      در پایان اگر به تهران خدمتتان برسم شما وهمکاران ممکن است کاری برای بهتر شدنم انجام دهید

      باتشکر : حمید معینی
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط