درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر حمیدنادری سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 478 مشاهده پرسش
    باسلام اینجانب آقایی هستم ۳۹ ساله متاهل دارای دوفرزند درکلیه راست بنده دوسنگ به ابعاد۲.۶ میلیمتراست جهت دفع آن بنده مایعات فراوان ( تا۳ لیتردرروز) وورزش می کنم ولی امروزدچارسوزش ادرارشدم! علت آن چیست؟ جهت رفع آن چه راهی پیشنهاد می فرمایید؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید!!!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      سوزش ادرار علل متعددی دارد مثل دفع سنک، عفونت ادراری و دیگر موارد که برای تشخیص آن نیاز به آزمایش است.
  • تصویر کاربر نسرین جمعه ۱۷ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 646 مشاهده پرسش
    با سلام خانمی هستم 38 ساله سابقه خانوادگی سنگ کلیه داشتم. چند سال پیش با درد کلیه به بیمارستان رفتم که در ابتدا تشخیص دادند که احتمالا سنگ بوده و دفع شده تقریبا هر شش ماه همین مشکل پیش آمد که در نهایت با گرفتم عکس رنگی متوجه شدند که انسداد حالب دارم به بیمارستان هاشمی نژاد رفتم و در حالبم دبل جی گذاشتند که خدا رو شکر مشکل حل شد ولی از همان سال تا به حال تقریبا هر شش ماه یکبار کلیه راستم دچار شنهای 3 الی 4 میلی متری میشود و با خوردن سنگ کل تا به الان رفع شده در حال حاضر هم یک شن 4 میلی متری دارم که هنوز دفع نشده نگران این هستم که شاید دوباره حالبم انسداد داشته باشه البته کلیه راستم فقط بوده تا به حال یه مشکل دیگه هم که من دارم این که تقریبا اگثر مواقع دردهای کلیوی دارم میخواستم ببینم ربطی به سنگ داره یا مشکل دیگه ای دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۷ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      دردهای پهلوی شما الزاما منشا کلیوی ندارد که این بستگی به ویژگی درد دارد. احتمال دفع سنگ 4 میلی متری زیاد است و تنگی ها نیز احتمال عود دارد
  • تصویر کاربر حمید جمعه ۱۷ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 371 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر جباری
    جوانی هستم 37 ساله،مجرد،در سال 85 عمل واریکوسل بیضه سمت چپ داشتم بعد از اون زمان خدارو شکر هیچ دردی نداشتم.ولی بیضه چپم حدوداً یک سانت به سمت پایین و عقب قرار گرفته،آیا میشه با عمل به حالت عادی برگرده.در ضمن شاید به واسطه خواب دیدن جنب بشم،در غیر این صورت اگه ماهها طول بکشه، جنب نمیشم.خود ارضایی هم ندارم بیضه هام دردی هم نداره.به نظر شما این حالت عادیه؟خودم فکر میکنم بیضه هام اسپرم نمی سازن.اگر درست باشه با دارو قابل درمان هست.
    "سپاس گزارم"از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۱۷ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      من در صحبت های شما متوجه مشکلی نشدم همه این حالات طبیعی است و شما مشکلی ندارید
  • تصویر کاربر دینا دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 341 مشاهده پرسش
    اقای دکتر با عرض سلام .من و شوهرم حدود 8سال است ازدواج کرده ایم و همسر من از اغاز تمایل به رابطه جنسی نداشته و ندارد ،چه در ایران و چه در خارج کشور مراجعه به پزشک مربوطه کرده ولیکن هیچ وقت نتیجه نگرفته ایم.شوهرم از لحاظ جسمی کاملا سالم اما نسبت به هیچ جس مخالفی تمایلات سکس ندارد،لطفا اگر لطف بفرماید و ما را راهنمایی کنید بسیار مشکرمم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      اگر آزمایشات هورمونی ایشان نیز طبیعی باشد منشا مشکل ایشان جنبه روانی دارد که درمان آن خیلی خیلی سخت و گاه نا ممکن است اما سوال اینه که پس چرا ازدواج کردند؟؟!!...
    2. تصویر کاربر دینا دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      اقای دکتر این نیز سوالی است که من بیش از هزار بار از ایشان پرسیده ام و هر بار ایشان جواب نامشخصی به سوال من داده و حتی گاهی اظهار کرده که چندسالییست به این مشکل دچار شده.در حال حاظر من برای تعطیلات در تا چندروز اینده در ایران هستم اما ایشان در خاذج از کشور زندگی می کنند اقای دکتر فکر میکنید لازم به مشاوره حضوری شم هست? اگر صلاح میدانید لطفا عرض بفرمایید .بسیار سپاس گزارم ر
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علي دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 519 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقاي دكتر
    سوالي كه دارم التهاب بروستات از جه ازمايشي مي توان تشخيص داد دقيق
    االتهاب بروستات از نظر عفوني يا غير عفوني هم جه ازمايشي مي توان تشخيص داد همجنين التهاب بيشابراه را مي توان از طريق ازمايش تشخيص داد يا خير اكر مي شود جه ازمايشي داد
    ايا ازمايش psa نشان دهنده التهاب يا عفوتي بودن است يا خير
    راهنمايي اكر كنين ممنون ميشم اكثر دكتر ها بر اساس اطلاعات داده شده دارو تجويز مي كنند نه بر اساس ازمايش اسيب زيادي به مريض وارد ميشه اكر ازمايش هايي هست كه نشان دهنده اين عوامل است بكين ممنون ميشم برم ازمايش بدهم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      سلام
      سوالي كه دارم التهاب بروستات از جه ازمايشي مي توان تشخيص داد دقيقاالتهاب بروستات از نظر عفوني يا غير عفوني هم جه ازمايشي مي توان تشخيص داد؟.............آزمایشی به نام تست 4 glass که کمتر انجام می شود
      همجنين التهاب بيشابراه را مي توان از طريق ازمايش تشخيص داد يا خير اكر مي شود جه ازمايشي داد؟........نمونه گیری از ابتدای مجرای ادراری
      ايا ازمايش psa نشان دهنده التهاب يا عفوتي بودن است يا خير بله اما تست حساسی نیست وبدین منظور بکارنمی رود و برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات بکار می رود
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط