درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و تشكر بابت پاسخ جنابعالي
    من قبلا سوالي با كد رهگيري c39fk998296 مطرح كردم كه موضوع التهاب مزمن پرستات بود و شما فرموديد كه ٣ ماه دارو مصرف كنم . مي خواهم براي بچه دار شدن اقدام نمايم

    ١- ايا اين بيماري بر كيفيت اسپرم تاثير دارد و باعث ناباروري مي شود؟

    ٢- با توجه به عوارض داروي ترازوسين كه موجب كم شدن مايع مني مي شود ايا در اين شرايط مي توان براي باروري اقدام كرد؟ يا بايد صبر كنم تا داروها اتمام شود.

    ٣- ايا عوارض ترازوسين بر ميل جنسي قابل رفع است؟

    با تشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام


      ١- ايا اين بيماري بر كيفيت اسپرم تاثير دارد و باعث ناباروري مي شود؟ ......................تا حدودی بله ولی این تاثیر چندان زیاد نیست و خیلی اوقات قابل چشم پوشی هست

      ٢- با توجه به عوارض داروي ترازوسين كه موجب كم شدن مايع مني مي شود ايا در اين شرايط مي توان براي باروري اقدام كرد؟ يا بايد صبر كنم تا داروها اتمام شود..................... خیر نیازی به صبر نیست

      ٣- ايا عوارض ترازوسين بر ميل جنسي قابل رفع است؟..............بله
  • تصویر کاربر آيدا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام مجدد
    دكتر طبق توصيه شما واكسن براي خانوم ضروريه يعني احتمال سرطان براي مرد در آينده نيست و اينكه فقط بايد زگيل برداشته بشه و شما كدوم روش رو پيشنهاد ميكنيد من خودم كرايو انجام دادام
    و اينكه براي من كه فقط پلاك ام اس دارم و در حالت غير فعال هست و دارو نميگيرم واكسن مشكل ايجاد نميكنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      برای مردان به مراتب خیلی خیلی احتمال بروز سرطان کمتر هست.
      لیزر روش مطمئن تر و سریع تری است.
      و اينكه براي من كه فقط پلاك ام اس دارم و در حالت غير فعال هست و دارو نميگيرم واكسن مشكل ايجاد نميكنه؟.................در این مورد با پزشک معالج ام اس خودتان مشورت کنید
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    همسرم 27 ساله و تعدادی خال گوشتی خیلی ریز و سفید رنگ شبیه توده های چربی ریز روی آلتشون دارن. میخواستم بدونم ایا احتمال داره که زگیل تناسلی باشه یا نه؟ خودشون تمایلی به مراجعه به دکتر ندارن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      هر خال گوشتی الزاما زگیل تناسلی نیست و نیاز ببه مشاهده ضایعات هست. در صورت تمایل می توانید عکس های واضح بفرستید.
    2. تصویر کاربر زهرا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      اقای دکتر عکس هارو تو روبات تلگرام فرستادم اینجا نمیتونم ارسال کنم میگه حجم حداکثر یک مگ اونم کیفیت نداره
    3. تصویر کاربر زهرا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      خواهش میکنم عکس هارو تو تلگرام ببینید. اقای دکتر خیلی حیاتی این قضیه.
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      ربات تلگرام با سایت یکی است ولی عکسی ارسال نشده است
    5. تصویر کاربر زهرا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      چطور میتونم دوباره توی ربات عکس بفرستم؟?
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      از همین طریق با حجم کم ارسال کنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مهسا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 289 مشاهده پرسش
    همسر من حدود دوساله که نمیتونه ادرارشو به طور کامل تخلیه کنه سنوگرافی نشون داد که هر بار فقط 25درصد ادرارشو میتونه تخلیه کنه
    بارها رفتیم دکتر ازمایش داده سنوگرافی کرده نوار مثانه گرفته انواع و اقسام داروهارو خورده ولی هیچ کس متوجه نشده مشکلش چیه
    این بیماری خیلی خیلی براش ازاردهنده شده و تقریبا فعالیت هاشو مختل کرده
    واقعا از همه جا نا امید و خسته شدیم خواهش میکنم کمکمون کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      عکس رنگی مجرا که کیفیت خوبی ندارد امکانش هست نتیجه نوار مثانه را هم بفرستید؟ و به سوالات زیر در مورد همسرتان پاسخ دقیق بدهید؟
      سن؟
      سابقه دیابت، دیسک کمر، جراحی کمر؟
      سابقه ی مصرف دارو؟
      برای این مشکلش دقیقا چه داروهایی تجویز شده است؟
      چه میزان داروها موثر بوده اند؟
  • تصویر کاربر آيدا شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    ٢4 سال دارم ٣ سال پيش به زگيل تناسلي مبتلا شدم و دكتر برام فريز كرد 4 سري جديد زد و هربار برداشتم و ديگه زگيلي ايجاد نشد هر سال تست پاپ اسمير انجام دادم نرمال بود و تست اچ پي وي هم منفي بود به دليل اينكه ١ دوره حمله ام اس داشتم ولي دارو مصرف ندارم هنوز واكسن تزريق نكردم و ديروز متوجه يه زگيل روي اندام تناسلي نامزدم شدم حالا ممكنه براي من هم دوباره عود كنه ؟ و اينكه الان بايد براي نامزدم رو برداريم و بديم آزمايش و بعد هر دو واكسن بزنيم ؟ اگه بعد واكسن باز هم زگيل ايجاد بشه خطرناكه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      حالا ممكنه براي من هم دوباره عود كنه ؟......................بله
      و اينكه الان بايد براي نامزدم رو برداريم و بديم آزمايش و بعد هر دو واكسن بزنيم ؟........................واکسن بیشتر برای شما توصیه میشه تا نامزدتان
      اگه بعد واكسن باز هم زگيل ايجاد بشه خطرناكه ؟.............................در ۹۹ درصد موارد خطری ندارد
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط