درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر ساداتی شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 8251 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من حدود دو ماه پیش یک رابطه محافظت نشده داشتم که از فرداش احساس درد و سوزش داشتم. دو هفته پیش رفتم دکتر زنان گفت زخم شده و پماد کلوتریمازول و بتامتازون داد که یه بار صبح و یه بار شب میزنم اما احساس نمیکنم بهتر شده باشم. هنوزم درد و التهاب رو حس میکنم. لطفا عکسارو ببینید من خیلی نگرانم این زخما علت خاصی دارن و خطرناکن؟ و اینکه چه پمادی استفاده کنم که زودتر خوب بشن؟
    یک سوال دیگه اینکه قسمت پایین یه رنگ قهوه ای میبینم که نمیدونم از قبل بوده یا نه، به نظرتون ممکنه زگیل تناسلی باشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
    2. تصویر کاربر ساداتی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      ببخشید ویسی که دادین باز نمیشه برام
    3. تصویر کاربر ساداتی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      باز شد ممنون. باید چه آزمایشی بدم برای تبخال تبخال تناسلی و اینکه اون شخص همچین مشگلی نداره. چطور من گرفتم؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      البته این فقط یکداحتمال هست در برخی افراد بصورت نهفته هست. ازمایش خون هست بنام:
      HSV Ab type 1-2 (IgG and IgM)
    5. تصویر کاربر ساداتی شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      این زخم و التهاب غیر از تبخال، چه علت دیگه ای میتونه داشته باشه ؟
      من دو هفته پیش که رفتم دکتر زنان نسبتا با تجربه ای، با قاطعیت گفت تبخال تناسلی که نیست. ینی ممکنه تشخیص نداده باشه؟
      و اینکه ممکنه اون شخص ویروس تبخال رو داشته باشه و بعد از سه چهار ماه بدون هیچ علایمی باشه ؟
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      شاخص ترین علامت تبخال وجود التهاب با تاول های کوچک که زخمی می شوند هست ولی گاه فقط درد و سوزش و خارش دارد
      عفونت های قارچی، کلامیدیا، مایکوپلاسما، گونوگوکوک، آلرژی از علل دیگر احتمالی هستند
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر کاوه پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 617 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر یه مدت پیش پهلوی چپم خرده ای درد گرفت سوزش ادرار هم نداشتم ادرار هم روشن روشن بود رفتم سونو گرفتم دکتر گفت همه چیت عادی فقط تو سیستم پیلو کالیس کلیه چپ فولنس دیده شد دارو هم بهم ندادن گفتن لازم نیست فقط مایعات زیاد بخور الان پهلو ی چپم یه خرده اذیت میکنه آیا جای نگرانی وجود داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      بعید به نظر میاد که فولنس مشکل جدی باشد ولی توصیه می کنم برای اطمینان و‌پیگری مجدد سونوگرافی را تکرار کنید
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1344 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر عزیز...آقای دکتر من طبق معمول همون پسر تپله که شلوار طوسی و سوئیشرت آبی طنم بود و شنبه مزاحمتان شدم هستم...

    * مهم: آقای دکتر من از شما عاجزانه خواهش می کنم متن زیر را کامل مطالعه فرمائید...
    آقای دکتر شما خودتان هم در مراجعه حضوری بنده ملاحظه کردید که من سنی ندارم...و دیدید چگونه بازیچه یک مشت وسواس که از دوران طفولیت بنده را آزار می دهد و هر روز به یک شکل جلوه می کند هستم...حال از شما عاجزانه خواهش می کنم کامل متن زیر را مطالعه فرمائید...
    خودتان میدانید که هیچ آدم عاقلی پول های خود را بی دلیل و برای سوالات بی مورد هدر نمی دهد...پس خودتان به عمق فاجعه و عذابی که در اثر این وسواس می کشم پی ببرید...در حالی که تمام هم سن و سال های من دارند کنار خانواده حداقل در این ایام خوش گذرانی می کنند من باید مدام کنج اتاق بنشینم و خود را در فکرهای عمدتا بیهوده هلاک کنم...تنها راه نجات بنده هم در این دوره زمانی شما هستید و خواهش می کنم حداقل به عنوان یک عیدی به سوالات بنده در زیر هر چند اگر ماهیت وسواسی دارند پاسخ دهید...وسواس من به حدی هست که با توجه به نمرات ممتاز متعاقب این وسواس ها مجبور به ترک تحصیل شدم...لزومی هم بر دروغ در حرف های خودم نمی بینم...من به جان پدربزرگم که عزیز ترین کس در دنیا برای بنده هست و صدالبته خداوند متعال قول می دهم که با این پاسخ شما چه خوشایند باشد چه ناخوشایند دیگر حتی سوال جزئی هم از شما نپرسم...فقط بی زحمت از نظر املایی هم به پاسخ های خودتان دقت فرمائید که جسارتا یک وقت در پاسخ به بنده غلط املایی نداشته باشید که دوباره بنده متوهم شوم...

    1. بنده را کاملا به جا آوردید؟

    2. من به هیچ عنوان مبتلا به هیچ بیماری مقاربتی نیستم؟

    3. من حتی اگر علائمی مانند جوش های آبکی و یا همان تبخال مانند روی ختنه گاه و... داشته باشم چه این جوش ها بزرگ و چه کوچک باشند و هر علامت دیگری هم داشته باشم هر علامتی یعنی هرچه که ممکن است مربوط به بیماری های مقاربتی باشد...تا زمانی که رابطه جنسی برقرار نکنم حتی با فرض اینکه قبل از مراجعه به شما رابطه جنسی داشتم...نیازی نیست حساس شوم و به پزشک مراجعه کنم؟

    4. من از نظر اینکه شما به سوالات بنده در تمامی سوالاتی که تا به الان از شما چه در فضای سایت شما و چه در ملاقات حضوری پرسیدم و می پرسم پاسخ صحیح داده اید و می دهید خیالم راحت باشد؟

    5. من با توجه براینکه وسواس دارم به حالتی که فکر می کنم حرف ناخواسته و بی دلیلی از دهانم خارج می شود و بی دلیل به کسی فحاشی کرده و برای او در جاهای مختلف چیز بدی می نویسم و یا صدایی و یا عکس یا ویدیو و یا هرچه که قابلیت ارسال توسط بنده دارد می فرستم چه در سایت برای خودتان و چه در جاهای دیگر و حتی در همین متن هایی که برای شما می فرستم و یا فرستادم فکر می کنم لا به لایش و یا داخل متن چیز بدی برای شما می فرستم...از اینکه شما حتی اگر بنده این کارهارا جسارتا برای شما انجام داده باشم چه چیز بدی مربوط به خودتان چه دیگران فرستاده باشم و حتی اگر چیزی که محتوای ناپسندی دارد برایتان فرستاده باشم .. به سوالاتم چه در مراجعه حضوری و چه در سایتتان پاسخ صحیح و درست دادید و می دهید؟ در واقع منظورم این است که اگر یه وقت به احتمال بسیار کم حتی من این کارهارا برای شما انجام داده باشم باز هم شما به سوالات من پاسخ کاملا صحیح داده و می دهید یا در اثر این کارهای من با دادن پاسخ غلط بنده را تنبیه می کنید؟ حال با درنظر گرفتن این موضوعات فقط به سوال زیر بی زحمت پاسخ دهید...شما به تمام سوالات بنده چه در ملاقات حضوری و چه در پرسش های اینترنتی جواب کاملا صحیحی دادید و می دهید؟

    6. شما به خاطر دلخوشی بنده و به خاطر اینکه دیگر مزاحمتان نشوم به سوالاتم پاسخ غلط نداده و نمی دهید؟

    7. من در سوال i45sb7110361 هیچ چیزی ضمیمه پرسش های نکردم؟...لطفا به هر نحوی شده این موضوع را چک فرمائید...

    * ممنون دکتر عزیزم...واقعا شما دکتر مهربان و مقتدری در تعیین نتیجه دقیق هستید و به کاربرانتان خارج از بحث چابلوسی پیشنهاد می کنم که شما را برای درمان خود انتخاب کنند...در ضمن کاربران شما باید بدانند که بنده متعاقب وسواس هایم این سوالات را از شما پرسیدم و شما در پاسخ به سوالات در سوالات قبل حتی در یک جا هم با تردید پاسخ ندادید...ممنون فدای شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      ۱) بله
      ۲) خیر
      ۳) خیر نیازی نیست
      ۴) بله
      ۵) بله
      ۶) خیر
      ۷) امکان چک میست
    2. تصویر کاربر امین یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      خیلی ممنون از شما آقای دکتر عزیزم...اگر ممکن باشد می خواهم چند سوال جهت افزایش اطلاعاتم از خدمتتان بپرسم...

      1. آیا امکان بارداری از طریق اسپرم خارج از بدن وجود دارد؟

      2. ایا تفاوتی میان اسپرمی که در خواب از انسان خارج می شود با اسپرمی که در حالت خودارضایی از انسان خارج می شود چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ کاربردی ( از جمله بارداری و سایر کارهایی که توسط اسپرم انجام می شود )هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      ۱) در لقاح آزمایشگاهی امکانش هست
      ۲) تفاوتی وجود ندارد
    4. تصویر کاربر امین یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      1.پس منظورتون این هست که اسپرم به هیچ عنوان خارج از بدن ( به جز لقاح آزمایشگاهی ) تحت هر شرایطی قابلیت انتقال ندارد؟ (حتی اگر اسپرم داخل آب، شامپو و... باشد)
    5. تصویر کاربر امین یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      در کل فقط کافی است پاسخ سوال زیر را بدهید...

      اگر اسپرم خارج از بدن چه تنها ( یعنی با ماده دیگری خارج از بدن همراه نباشد و یا درون ان نباشد) باشد و چه در ماده و چیز دیگری باشد...حتی ممکن نیست در مواقع نادر (به جز لقاح ازمایشگاهی) و حتی خودارضایی توسط خانمی با این اسپرم او را بدون انجام رابطه جنسی مستقیم و دخولی با مرد باردار کند...درسته؟
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۵ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      ۱) خیر
      ۲) بله درسته یعنی به هیچ وجه امکانش نیست
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر کریم شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    باسلام من چندین سال هست که کیست اپیدیدم در بیضه دارم و معمولا تا بستا نها که هوا گرم است درد دارم ایا نیاز به عمل جراحی دارم و اگر که نیاز هست من ساکن تبریز هستم جنابعالی کدام پزشک تبریزی را معرفی مینمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      برداشتن میست ها الزامی نیست ولی اگر اذیت تان می کند بهتره بردارید من در مطب با لیزر این کار رو بصورت سرپایی می کنم ولی متاسفانه کسی را در تبریز نمی شناسم
  • تصویر کاربر حسینی شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من چند سال پیش زگیل تناسلی داشتم و الحمدالله خوب شدم و همیشه عادت داشتم دستمو توی دماغم میکردم و الانم یک چیزی تو دماغم احساس میکردم ودست میزدم برجسته بود و درد
    میگرفت.حالا می ترسم توی دماغمم زده باشه
    حالا برای شما عکس گرفتم براتون می فرستم.ببینید زگیله؟چند مدل عکس گرفتم لطفا همه عکسارو ببینید؟
    ۲.ایا زگیل دماغ از همون نوع زگیل تناسلیه و خطرناکه؟
    1. تصویر کاربر حسینی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      دوباره عکسارو میفرستم
    2. تصویر کاربر حسینی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      عکس
    3. تصویر کاربر حسینی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      عکس
    4. تصویر کاربر دکتر محمد جباری شنبه ۴ فروردین ۹۷( 8 سال پیش)
      سلام
      خیر زگیل نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 578 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط