درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 389 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب پدرم الان 70 سال سن دارن و ما حدود یکماه پیش بخاطر ورم غدد لنفاوی دور گردن ایشون بردیم دکتر که بعد از نمونه بردای و آزمایش اهرش مشخص شد متاسفانه ایشون سرطان پروستات نوع 4 دارن. توی جواب نمونه بردای اشاره شده که غدد بزرگ لنفاوی ظاهرا کامل درگیری نشدن ولی بعضیاشون الوده شدن مثل قسمت گردن،همچنین عکسبردای از استخوان نشون داده که سه نقطه از لگن ویک نقطه از ارنج هم درگیر شدن که حد درگیری به گفته ی پزشک خیلی خفیف هست و پدرم هم تا الان هیچ درد استخوان نداشته الان برای ایشون تزریق دیفرلین و زومتا هر 28 روز زدن خواستم از شما بپرسم ایا این تنها کاریه که میشه کرد و اینکه باتوجه به اینکه پدرم بنیه فیزیکی قوی دارن و روحیشون هم خوبه درمان این مرحله به کجا ختم میشه وایا امید به زندگی با این شرایط که خدمتون عرض کردم چطور هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      بهترین کار همینی است که برایش شروع شده است برخی همزمان پرتودرمانی را هم همزمان توصیه می کنند. هورمون درمانی برای مدتی رشد تومور را متوقف می کند. ولی هرچه psa بالتر باشد گلیسون اسکور نیز بالاتر باشد رشد مجدد تومور زودتز شروع می شود.
  • تصویر کاربر احسان جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر محترم... بنده هفته پیش عروسیم بود و زمان برگشت از عروسی خودم و طبق رسم شب زفاف دچار یک ناراحتی از ناحیه آلت تناسلیم شدم. من با پوزیشن کمی اشتباه اقدام به نزدیکی کردم که هنگام ارضا شدنم آلت تناسلیم و ناحیه بین بیضه ها و مقعدم دچار سوزش خیلی شدیدی شد که فردای اون روز تو ادرارم خون دیدم که حس کردم این خون هیچ ربطی به مثانه و مجاری ادراریم نداره چون فردای عروسیم تا شب از بدنم مایع پیش آب منی خارج میشد بی اختیار همراه با خون غلیظ.به پزشک مراجعه کردم چندتا قرص بهم داد رنگ ادرارم برگشت برای عفونت مثانه و مجرای ادراری بود که خداروشکر خون و درد ناحیه تناسلیم کلا تموم شد الان قرصارو دارم ادامه میدم دیشب متوجه شدم که آلتم از نوک تا ختنه گاه دچار ورم شدید و از ختنه گاه تا وسط آلتم از زیر دچار تورم و التهام شدید جوری که انگار گوشت اضافه آورده شده میخواستم از شما دکتر محترم تقاضای راهنمایی و کمک بگیرم برای درمان... باتشکر عباسپور...
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      اینحالت موقتی است و برطرف می شود و معمولا یا به دلیل حساسیت هست یا سکس زیاد و طولانی مدت
  • تصویر کاربر یعقوب یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    آلت تناسلی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      این ضایعات زگیل تناسلی هستند. توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و در بعضا ریشه کنی آن می شود:
      • عدم اصلاح موهای ناحیه تناسلی با تیغ وترجیحا استفاده از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان پائین
      • نخاراندن ناحیه تناسلی
      • عدم خشک کردن ناحیه تناسلی با حوله بصورت مالشی
      • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی
      • کم کردن دفعات نزدیکی در صورت ابتلای همزمان شریک جنسی
      • قطع رابطه جنسی غیر ایمن
      • استفاده از کاندوم
      • چکاپ دوره ای توسط خود فرد و نیز پزشک با درشت نمایی مناسب
      • درمان سریع هر ضایعه جدید ترجیحا با روش های سریع الاثرتر مثل لیزر
      • تقویت سیستم ایمنی از طریق:
      o عدم استفاده از دخانیات و الکل
      o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه
      o استفاده از مکمل ها و آنتی اکسیدان ها
      o ورزش
    2. تصویر کاربر یعقوب جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      با مراجعه به دکتر پماد الدرای 5درصد بهم تجویز کردن این دارو باید هر روز مصرف شود ؟
      این ویروس هنوز در بدنم هست اگر هست چکارکنم دفع بشه؟
      ممنون میشم راهنمایی کنید
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      آلدرا يك شب درميان
      براي دفعش سفارشات بالا كمك كننده هستند
    4. تصویر کاربر یعقوب یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      باسلام خدمت شما
      خوشبختانه با 3نوبت استفاده از الدرا و استفاده از توصیه های شما ضایعات کوچک شدن میخواستم ضمن تشکر بپرسم به محض برطرف شدن کامل ضایعات میتونم رابطه داشته باشم به گونه ای که خطری برا همسرم نداشته باشه چون یکماه دیگه عقد میکنیم
      وهمچنین میشه بفرمایین این ازکدام نوع بود که سریع وظرف چند روز درحال برطرف شدنه
      ایا نیاز به ازمایش خاصی نیست
      بازم ممنون اقای دکتر
    5. تصویر کاربر یعقوب یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      واینکه فراموش کردم بگم یه خرده خارش بدن دارم
    6. تصویر کاربر دکتر محمد جباری یکشنبه ۲۵ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      برای تعیین نوع بایستی نمونه برداری از ضایعات کنید.
      قبل از رابطه بایستی حتما همسرتان واکسن گارداسیل بزند.
      از بین رفتن این ضایعات الزاما به معنی درمان بیماری نیست و احتمال عود دارد
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر فرنوش پنجشنبه ۲۲ تیر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام من تعدادی زاعده های گوشتی ریز که کرم رنگ و تقریبا رنگ پوست بدن هست در ناحیه ی اندام تناسلی دارم که چند بار با کشیدن دست کنده شده ولی دوباره به وجود آمده میخاستم راه درمان و اینکه این زایده های کوچک چی هستند بدونم
    1. تصویر کاربر فرنوش پنجشنبه ۲۲ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      Lotfan pasokh bedin dr
    2. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۲ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      عکس از زائده ها تار هست. در صورت امکان عکس واضح تر بفرستید و بفرمائید که رابطه ی جنسی هم ارید یا خیر و اگر دارید شریک جنسی تان زائده های مشابه شما دارند یا خیر؟
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حسام جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 356 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من مشکل هایپوگنادیسم هایپوتیروئید هستم قبلا سوال پرسیدم .14ساله تستوسترون میزنم. و حالا تقریبا 1سال ونیم هست که مشکل پروستات پیداکردم سوزش و تکرر ادرار داشتم و سونوگرافی ترنس رکتال کردم که جوابش ومیفرستم ،کلسیفیه شده پروستاتم 29سالمه، این سه شنبه هم اومدیم دفتر جناب کریمی تبار از دوستان هستند دفتر وکالت تو همون مجتمع مطب شمااومدم تشریف نداشتین. حالا میخوام شنبه بیام میتونم برسم خدمتتون ؟تاحالا 3تا 4تا پزشک اورولوژی تو کرج رفتم هر کدوم یک سری آنتی بیوتیک دادن وحالام یکیشون گفته سیستوسکپی بشم ولی سونوگرافیسته گفت من صلاح نمی بینم التهاب داره پروستاتت و PSA همیشه پایینه .حالا هم قرص ودارو دادن و خیلی گرونه میخواستم ببینم لازمه بگیرم حتما ؟وعلتش آیا هایپوگنادیسم هایپوتیروئید بودنمه یا رسوب کلسیم هایی هست که خوردم ؟یا تستستسترون هایی هست که زدم ؟؟درمانش چطوره چقدر طول میکشه؟هفته پیش بعد انزال اومدم ادرار کنم اشکم ودرآورد زور میزدم ولی ادرار نمیومد درد گریه مو درآورد. وقتی آزمایش U.A دادم مشکلی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری پنجشنبه ۲۲ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      سلام
      برای وقت یا بایستی اینترنتی اقدام کنید یا اینکه روزهای زوج از 2 تا 3 با مطب تماس و با منشی هماهنگ کنید
    2. تصویر کاربر حسام جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      جواب سوالم نبود
    3. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۳ تیر ۹۶( 8 سال پیش)
      حالا میخوام شنبه بیام میتونم برسم خدمتتون ؟.............................برای وقت یا بایستی اینترنتی اقدام کنید یا اینکه روزهای زوج از 2 تا 3 با مطب تماس و با منشی هماهنگ کنید
      حالا هم قرص ودارو دادن و خیلی گرونه میخواستم ببینم لازمه بگیرم حتما ؟..................................به نظر من نظرخواهی از یک پزشک برای نسخه ی پزشک دیگر کار جالبی نیست ولی در کل اگر من باشم فقط ترازوسین می دهم
      وعلتش آیا هایپوگنادیسم هایپوتیروئید بودنمه یا رسوب کلسیم هایی هست که خوردم ؟یا تستستسترون هایی هست که زدم ؟؟.............................هیچکدام
      درمانش چطوره چقدر طول میکشه؟.................................درمان های گوناگونی می تونه داشته باشه وزمانش حداقل 6 ماههست و گاهی بیشتر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط