درمان زگیل تناسلی با کرایو بهتر است یا لیزر 

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله مطالعه می کنید:

در زیر نتایج مطالعه ای که در رابطه با بهترین درمان زگیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر 2012 به چاپ رسیده، ارائه می گردد. در ادامه مطلب توضیحاتی ارائه خواهیم داد که آیا کرایو بهتر است یا لیزر.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از گروه بزرگی شامل 120 ژنوتیپ تشکیل شده که لایه اپی تلیالی پوست یا مخاط را مبتلا کرده و عمدتا باعث پاپیلومای خوش خیم می شود. HPV ناحیه تناسلی – مقعدی یک عفونت جنسی خیلی شایع بوده که 40 نوع ویروس HPV در بروز آن دخالت دارند و غالبا افراد جوان را مبتلا می سازد.

علت زگیل تناسلی در مردان چیست؟ کونیلوما آکومیناتا یا همان زگیل تناسلی – مقعدی خوش خیم توسط انواع کم خطر 6 و 11 ایجاد می شوند. عفونت پایدار با انواع پرخطر HPV 16 و 18 علت اصلی سرطان گردن رحم و بخشی از سرطان های واژینال، ناحیه تناسلی خارجی زنان، آلت تناسلی مردان، مقعد ، ناحیه حاق و حنجره و ندرتا انگشتان است. در این مطالعه اثرات لیزر co2 با کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی زنان و آقایان مقایسه شد. 160 بیمار با زگیل 10 میلی متر یا بیشتر در ناحیه تناسلی  بصورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و نیمی از آن ها با لیزر co2 و نیمی با کرایوتراپی زگیل تحت درمان قرار گرفتند.

بیماران یک دوره 3 ماهه پیگیری شدند. در گروهی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند 76 نفر از 80 نفر (95%) در یک جلسه زگیل ها از بین رفت و در گروهی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودن 37 نفر از 80 نفر (46.2%) در 3 جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. در این مطالعه دیده شد که میزان عود در گروهی که لیزر کردند( 0.05%) کمتر از گروهی بود که کرایو کردند (18%). نتیجه گیری نهایی در این مطالعه این بود که لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی از نظر پاکسازی زگیل، عود و عوارض می باشد.

برای دیدن گالری متنوعی از عکس های زگیل تناسلی بر روی عکس زگیل تناسلی در مردان کلیک کنید.

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص ارولوژی ترمیمی

تصویر  دکتر محمد جباری
دکتر محمد جباری

دکتر محمد جباری جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و تناسلی همچنین فلوشیپ فوق تخصصی ارولوژی ترمیمی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی ارولوژی ایران می باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟ لطفا به آن امتیاز دهید
4.1/5 - (51 امتیاز)
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 317 مشاهده پرسش
    آقای دکتر، ممنون به خاطر راهنمایی و تشخیصتون دیروز پیغام دادم، شما بیماری منو ادم لنفاوی به علت خودارضایی طولانی تشخیص دادین، می خواستم بدونم علاوه بر ترک این عادت ناپسند آیا راهی برای درمان وجود داره که بتونم انجام بدم، ممنون از محبتتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      خیر کاری بیشتری نمی توان انجام داد
  • تصویر کاربر ابوالفضل جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    با سلام وعرض خسته نباشید تو رو خدا آقای دکتر به سوال من جواب بدید از نگرانی دارم میمیرم پسری 17 ساله هستم مبتلا به هیپوسپادیاس خفیف که سوراخ ادرار فقط نیم میلی متر پایین تر (سوراخ زیرین در عکس )از حالت طبیعی قرار دارد و هیچ مشکلی در ادرار کردن و تخلیه منی ندارم تنها مشکلی که دارم و منو خیلی نگران کرده اینه که در حالت نعوظ خیلی سخت ادرار میکنم اما در تخلیه منی مشکلی ندارم و سوال دیگر اینکه آیا آلتم کجی دارد یا نه؟ آیا من نیاز به جراحی ؟ و یا مشکلی در آینده خواهم داشت؟ خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      سخت ادرار کردن در حالت نعوظ در غالب موارد امری طبیعی است .
      من انحنای قابل توجهی نمی بینم و نیاز به جراحی در شما لزومی ندارد ومشکلی در آینده نخواهید داشت
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 1404 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر . بنده دچار اختلال نعوذ هستم ١. نعوذ صبحگاهی دارم هر روز نه ولی بعضی اوقات دارم . با اینکه نعوذ صبحگاهی دارم احتمال داره مشکل من جسمی باشه ؟؟؟ ٢ . من سابقه تعویض دریچه ریوی دارم ایا این بیماری میتونه علت این اختلال باشه ٣ من دچار کجی الت هستم ولی هیچ پلاکی رو ان حس نمیکنم با توجه به اینکه با مصرف ویاگرا نعوذ خوبی دارم احتمال داره دچار بیماری پیرونی باشم؟؟؟ 4. من وقتی ویاگرا 5٠ مصرف میکنم برا بار اول همه چی عالیه ولی واسه بار دوم حدودا بعدا پنج دقیقه بعد از انزلال بخوام سکس کنم ارکشن صورت میگیره ولی بعضی وقتا شقیق از دست میره 5 . من قرص ها ویاگرا رو در دمای بالا 4٠ درجه نگهداری میکردم احتمال داره کارایی ان پایین اومده باشه 6. ایا مکمل پیکنوژنول و ال ارژنین یا ال سیترولین می تونند گزینه خوبی باشن؟؟؟ اگه اره این مکمل هل مخصوصا پیکنوژنول و ال سیترولین رو چه جور میشه گیر اورد ٧ . تو یه سایت خارجی خوندم که یه درمان با سلول های بنیادی پیدا شده ایا تو ایران این درمان وجود داره؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      ١. نعوذ صبحگاهی دارم هر روز نه ولی بعضی اوقات دارم . با اینکه نعوذ صبحگاهی دارم احتمال داره مشکل من جسمی باشه ؟؟؟...........................خیر
      ٢ . من سابقه تعویض دریچه ریوی دارم ایا این بیماری میتونه علت این اختلال باشه ؟............................خیر
      ٣ من دچار کجی الت هستم ولی هیچ پلاکی رو ان حس نمیکنم با توجه به اینکه با مصرف ویاگرا نعوذ خوبی دارم احتمال داره دچار بیماری پیرونی باشم؟؟؟..................اگر از قبل انحنا داشته اید پیرونی نیست
      4. من وقتی ویاگرا 5٠ مصرف میکنم برا بار اول همه چی عالیه ولی واسه بار دوم حدودا بعدا پنج دقیقه بعد از انزلال بخوام سکس کنم ارکشن صورت میگیره ولی بعضی وقتا شقیق از دست میره .............ظبیعی است
      5 . من قرص ها ویاگرا رو در دمای بالا 4٠ درجه نگهداری میکردم احتمال داره کارایی ان پایین اومده باشه ..........................بهتره در دمای کمتری نگهداری شود
      6. ایا مکمل پیکنوژنول و ال ارژنین یا ال سیترولین می تونند گزینه خوبی باشن؟؟؟ اگه اره این مکمل هل مخصوصا پیکنوژنول و ال سیترولین رو چه جور میشه گیر اورد ..................بعنوان مکمی خوبند ولی نه بعنوان داروی اصلی
      ٧ . تو یه سایت خارجی خوندم که یه درمان با سلول های بنیادی پیدا شده ایا تو ایران این درمان وجود داره؟؟؟........................خیر
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشی دکتر جان من دو ماه پیش جراحی کجی الت انجام داده بودم کجی رو به پایبن داشتم بعد از دو ماه نعوظ مثل عکس اولی شد و کمی به سمت چپ انحراف پیدا کرده بود و همراه با درد جزئی بود بعد از چند روز که دوباره نعوظ داشتم با کوچکترین تکون الت در حالت نعوظ صدای تق شنیدم و بعد از یک دقیقه نعوظ از دست دادم بعد از اون دو سه بار باز موقع نعوظ قوی و یا تکون جزئی صدای تق شنیدم و نعوظ از دست دادم بعضی وقتها تو بعضی قسمتهای الت احساس سوزش خفیف دارم درد ندارم الان نعوظم مثل عکس دومی شده دکترم تا یک ماه نیست ایا خطرناکه و اورژانسیه و یا عود کرده و نیاز به عمل مجدد دارم اگه احتیاج به عمل مجدد داشته باشم چه عوارضی داره الان باید چکار کنم منو یه راهنمایی کنید که چکار کنم خیلی فکرم رو درگیر کرده
    تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      به نظر من الان مشکل جدی ندارید و جای نگرانی نیست فقط توصیه می کنم با توجه به اینکه هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده اید لذا در حد ممکن از نعوظ ارادی پرهیز کنید
  • تصویر کاربر میرمحمد جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 296 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید سه تا سوال داشتم
    1-ایا جلق های زیاد یا کم باعث
    واریکوسل میشود
    2-بیضه های من کوچک است ایا بابت جلق های زیاد است بعد من دوسه ماه است که ترک کردم ایا اسپرم سازی من قطع میشود یا خیر
    3-موقع خواب به پهلو میخوابم به بیضه هام فشار میاد بعد باعث درد رفتن در ناحیه شکمم مبشود مشکل از چی میتونه باشه بعد احساس میکنم بیضه داره میترکه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲ تیر ۹۶( 9 سال پیش)
      سلام
      1-ایا جلق های زیاد یا کم باعث واریکوسل میشود ؟.........................خیر
      2-بیضه های من کوچک است ایا بابت جلق های زیاد است؟..............................خیر ارتباطی ندارد
      بعد من دوسه ماه است که ترک کردم ایا اسپرم سازی من قطع میشود یا خیر..........................خیر قطع نمی شود
      3-موقع خواب به پهلو میخوابم به بیضه هام فشار میاد بعد باعث درد رفتن در ناحیه شکمم مبشود مشکل از چی میتونه باشه بعد احساس میکنم بیضه داره میترکه....................بهتره جوری بخوابید که به بیضه ها فشاری وارد نشه مثلا یک بالش کوچک بین پای تان بذارید حین خواب
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر shiva جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    سلام من 32 سالمه و1ماه مبتلا به زگیل تناسلی شدم.نزدیک 8 سالی هم هست که قارچ دارم.این اواخر هم خیلی شدیدتر شده.علت زگیلها از این میتونه باشه یا نه؟اگر نه از چیه؟کلن علت پیدایش زگیل از چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد جباری جمعه ۲۵ بهمن ۹۲( 1 دهه پیش)
      سلام
      زگیل تناسلی در اثز تماس جنسی معمولا ایجاد می شود و البته اگر شما مدت زیادی است که قارچ دارید احتمالا سیستم ایمنی بدنتان ضعیف هست یا بیماری مثل دیابت دارید
درحال دریافت اطلاعات
مقالات مرتبط